Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
-Het bekende spul …. Internetten, video’s & muziek kijken/ luisteren/streamen, een spelletje spelen (heb een GTA tik…), en thuiswerken (office, mail, Excel, Word, PDF).
Wat mag het systeem gaan kosten?
-Max EUR 800, inclusief Windows 8.1 ex monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
-Uit mijn huidige syteem uit (begin) 2008 wil ik niets meenemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Windows 8.1,( Is er een reden om windows 7 te nemen?)
- Een SSD voor de snelle opstart
- Een “ok” videokaart voor een spelletje (GTA)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Alleen voor de processor--> Intel. Eigenlijk heb ik hier geen goede reden voor…
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
-Mijn huidige pc maakt best wat geluid. Nu wil ik eens een stillere PC. Ook mag de PC kast geen grote toren zijn.
-Daarnaast vind ik het prettig als de PC snel opstart.
-Een stroomvreter is wat mij betreft niet nodig
Ga je overklokken?
-Nope
Overwegingen:
-In de huidige configuratie heb ik een 520W voeding opgenomen, dit is wellicht wat veel, maar ik ben bang dat 450W net te weinig als de pc drie a vier jaar oud is (Had eerst de Corsair CX500M op het oog maar nadat ik wat reviews heb gelezen, schijnbaar slechte condensatoren, weer verwijderd).
-De i5-4440 geselecteerd aangezien ik niet van plan ben te gaan overklokken oid en daarmee wel onder de €800 blijf, na bestelkosten.
Dit is voor het eerst dat ik zelf een PC samenstel zodoende ben ik erg benieuwd wat “men” van deze samenstelling vindt en het belangrijkste of dit geheel kan werken!?? Voor het in elkaar zetten ben ik niet zo bang, des te meer voor het installeren.
-Het bekende spul …. Internetten, video’s & muziek kijken/ luisteren/streamen, een spelletje spelen (heb een GTA tik…), en thuiswerken (office, mail, Excel, Word, PDF).
Wat mag het systeem gaan kosten?
-Max EUR 800, inclusief Windows 8.1 ex monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
-Uit mijn huidige syteem uit (begin) 2008 wil ik niets meenemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Windows 8.1,( Is er een reden om windows 7 te nemen?)
- Een SSD voor de snelle opstart
- Een “ok” videokaart voor een spelletje (GTA)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Alleen voor de processor--> Intel. Eigenlijk heb ik hier geen goede reden voor…
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
-Mijn huidige pc maakt best wat geluid. Nu wil ik eens een stillere PC. Ook mag de PC kast geen grote toren zijn.
-Daarnaast vind ik het prettig als de PC snel opstart.
-Een stroomvreter is wat mij betreft niet nodig
Ga je overklokken?
-Nope
Overwegingen:
-In de huidige configuratie heb ik een 520W voeding opgenomen, dit is wellicht wat veel, maar ik ben bang dat 450W net te weinig als de pc drie a vier jaar oud is (Had eerst de Corsair CX500M op het oog maar nadat ik wat reviews heb gelezen, schijnbaar slechte condensatoren, weer verwijderd).
-De i5-4440 geselecteerd aangezien ik niet van plan ben te gaan overklokken oid en daarmee wel onder de €800 blijf, na bestelkosten.
Dit is voor het eerst dat ik zelf een PC samenstel zodoende ben ik erg benieuwd wat “men” van deze samenstelling vindt en het belangrijkste of dit geheel kan werken!?? Voor het in elkaar zetten ben ik niet zo bang, des te meer voor het installeren.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 154,40 | € 154,40 |
| 1 | Gigabyte GA-B85M-HD3 | € 52,90 | € 52,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING | € 131,95 | € 131,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 46,85 | € 46,85 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 51,20 | € 51,20 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,55 | € 81,55 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 18,25 | € 18,25 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT8G3D1608DT1TX0 | € 63,60 | € 63,60 |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 12,78 | € 12,78 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 61,69 | € 61,69 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 91,95 | € 91,95 |