Verzekering / Reparatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 20:36
Allen,

Op 24-02-2014 heeft mijn iPhone 5 de grond van dichtbij eens bekeken. Dit is hem die avond niet goed bevallen, en dit toestel was ook overleden. Vervelend, maar verzekeringskwestie.

Dit toestel is naar Dynafix gestuurd, reparateur van Vodafone/ACE (en van meer providers).

Na diagnose / reparatie is er een toestel swap uitgevoerd. Ik heb 6-03-14 dit toestel in ontvangst kunnen nemen bij de winkel van de provider, waar hij ook was opgestuurd.

Voor dit toestel heb ik een Garant verzekering, en voor de reparatie moest ik een eigen risico van 45 euro betalen.

Eenmaal thuis gekomen, wou ik het toestel instellen, maar bijna direct kwam het eerste probleem naar voren.
Het scherm van het toestel viel uit, en was niet te gebruiken. Dit was s'avonds dus volgende dag direct gebeld met vodafone, ace, dynafix.

Uitgelegd dat ik dit persoonlijk niet vond kunnen, en dat je hier niet ongeveer 300 euro (24x10,50+45) betaald over de totale duur van het contract. Tijdens het afsluiten van het contract is mij er niet op gewezen dat hier geen vervangende toestel service bij het contract zat, waar ik wel vanuit ging. Dus die mensen konden vrij weinig voor mij betekenen.
Al met al is mijn toestel op 7-03-14 weer ingeleverd een winkel van de provider, en vanuit daar opgestuurd naar vodafone/dynafix.

Op 12-03-14 kon ik het toestel weer ophalen bij de desbetreffende winkel. Probleem zat hem in de oplaadmodule, en dit onderdeel was vervangen.

Nu sinds gister (13-03-14) ben ik weer achter gebreken gekomen van het Gerepareerde nieuwe toestel. 2G/3G verbindingen gaan moeizaam. Bellen is zo goed als niet mogelijk, smsen op puur geluk, dataverbinding die er telkens uit klapt. Dit alles doet mij denken dat de antenne niet inorde is.

Simkaart zou het probleem nog in kunnen zitten, maar aangezien deze het in alle toestellen(bellen/sms toestellen) heeft gedaan, is het raar dat het ineens nu niet meer mogelijk is.

Contact gehad met provider (Webchat/Twitter want; bellen is niet mogelijk), provider kan niks voor mij betekenen en zegt toestel moet weer worden opgestuurd. Ze kunnen mij geen garanties bieden, enige aanbod dat ik kreeg is of vervangende toestel service aanzetten, voor alleen de maandelijkse kosten (€ 2,54), of over de laatste maand 50% korting.
Nu zullen enkelen begrijpen, meer betalen voor een abonnement dat onmogelijk te gebruiken is, doe ik niet, en 50% terug doet me ook niet zoveel. Ik wil het liefst weer fatsoenlijk bereikbaar zijn.

Mijn vraag aan jullie:
Hebben jullie tips wat ik kan doen ? Als Freelancer / ZZPer is het waardeloos om moeilijk tot niet bereikbaar te zijn. Eerste 2 weken heb ik mij voor lief genomen, dat was mijn eigen schuld, alleen het gaat nu alweer richting de 4 weken lopen, doordat de provider/reparateur het toestel niet kan maken.
Ik heb liever vandaag nog dan morgen een goed en gelijkwaardig toestel terug dan morgen. Ik ben het wachten zat.

Graag tips.

Durk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-10 13:55
volgende keer niet je iphone de grond laten bekijken ;)

ik zou gewoon blijven bellen en mailen of langs gaan als dat mogelijk en gewoon doorzetten.

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 20:36
Dat natuurlijk als eerste maar een ongeluk zit in een klein hoekje.

En doorzetten ben ik druk mee bezig, alleen via de support kanalen kom ik niet veel verder. Toestel gaat vanmiddag weer retour.

Maar zijn er mensen met ervaring hierin? Dingen die ik kan eisen/doen?

De reparatie voorwaarden heb ik al meerdere keren doorgelezen, enige dat hier in te lezen is dat op een reparatie 3 maanden garantie zit. Alleen als dit nou telkens zo doorgaat tot het einde van mijn abonnement, heb ik niet heel veel zin in. Vertrouwen in de provider / reparateur is een beetje verdwenen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TP18iUOPbBIwcV6ObzTDPJIs/full.jpg

Heb je geen festival/backup/ikbenonhandiggeweest toestel voor noodgevallen? :)

Eisen kan je denk ik niet zoveel, immers heb je zelf de contracten getekend waardoor je geen dwingend recht hebt op een leentoestel.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 21:06
Ik kan niet direct zien welke provider je hebt, maar als ik het moet aannemen dan zou je Vodafone hebben? Kun je mogelijk je contract verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:41

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic even naar SF, daar is het meer op zijn plaats ;)

Move > SF

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:58
Heb je specifiek een zakelijk abbonement of een particulier abbonement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:55

paQ

Draakje5 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:08:
Heb je specifiek een zakelijk abbonement of een particulier abbonement?
mijn inziens heb je nu te maken met je claim bij je verzekeraar. Het zal er niet veel toe doen hoe of waar je hem hebt gekocht...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:58
paQ schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:30:
[...]

mijn inziens heb je nu te maken met je claim bij je verzekeraar. Het zal er niet veel toe doen hoe of waar je hem hebt gekocht...
Wel mbt schade/vervangend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt eraan waar je vervangende toestel vandaan komt. Is dat gewoon de reparateur aangewezen door de provider, maar heeft de verzekeraar de kosten ervan vergoed in jouw plaats? (gebruikelijk)

Dan is het garantietraject gewoon zoals dat altijd geweest is. Voor de leverancier heeft gewoon een reparatie zonder garantie plaatsgevonden waarvoor betaald is om het toestel weer op niveau 'garantie' te krijgen (alle zelf veroorzaakte schade verholpen en zelf betaald).

De situatie is daarmee niet heel anders dan ieder andere garantiesituatie, alsof je eerste telefoon nu deze kuren was gaan vertonen. Er bestaan geen speciale rechten die anders zijn als net reparatie heeft plaatsgevonden.

Je bent als ZZP-er mogelijk een zakelijke gebruiker, ook al sluit je een normaal abo af. In sommige gevallen niet, maar als je gaat claimen dat je niet zonder telefoon kan want ZZP-er, dan zijn dat toch wel dingen die je niet onder consumentenrecht kan aanvoeren.
Het is in ieder geval niet iets dat je recht op een gratis vervangend / leentoestel vergroot - eerder verkleint.

Natuurlijk geldt wel altijd het punt van conformiteit, maar ook daarbij dat de kans gegeven moet worden het euvel te verhelpen. Bij consumentenrecht is specifiek beschreven dat dat 'zonder ernstige overlast en binnen een redelijke termijn' dient te gebeuren. Bij zakelijk recht is het gewoon net wat is afgesproken.

Pas daar ook mee op bij je verzekeraar; best kans dat die verzekeringen alleen voor particulieren zijn. Ik zou de voorwaarden eens goed doornemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Simpel, dit zijn standaard verhalen. Gewoon geen verzekering en dit soort dingen direct betalen, er zijn genoeg plaatsen waar dit kan en is meestal binnen een uur geregeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
lvrijn schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 23:43:
Simpel, dit zijn standaard verhalen. Gewoon geen verzekering en dit soort dingen direct betalen, er zijn genoeg plaatsen waar dit kan en is meestal binnen een uur geregeld..
Dan krijg je wel te maken met replicaschermen. Dynafix gebruik volgens mij originele onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:24
De bepalingen uit boek 7 BW kunnen ook reflexwerking hebben richting kleine zakelijke ondernemers (zoals zzp'ers). Hierdoor zou je in bepaalde gevallen wel beroep kunnen doen op de consumentenrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:00

Garyu

WW

Even een telefoon tweedehands kopen en na reparatie weer voor hetzelfde bedrag verkopen? Dan zit je in ieder geval niet zonder gelijkwaardige telefoon en kost het je relatief weinig. Alleen een bepaalde tijdelijke investering.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Brm-G schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:06:
[...]

Dan krijg je wel te maken met replicaschermen. Dynafix gebruik volgens mij originele onderdelen.
Ligt eraan waar je naar toe gaat. Voor 120 euro kan je tegenwoordig een origineel scherm laten plaatsen.
Pagina: 1