Ik heb sinds twee weken een nieuw systeem met een 840 evo ssd, hdd en win8.1. Het moederbord is een Asus z87-a. Toen ik windows voor de eerste keer ging installeren kwam ik er meteen achter dat hij de "systeem gereserveerd" partitie op de HDD zette ipv de SSD (waar windows op gezet was). Heb toen de HDD tijdelijk ontkoppeld en een nieuwe installatie gedaan zodat het gehele systeem op de SSD stond. Daarna de HDD weer aangekoppeld en via diskmanager daar een partitie op gemaakt.
Ik begreep dat windows 8 een nieuwe beveiligingsfeature aan boord heeft genaamd "secure boot". Maar ik kwam er net achter dat dat bij mij helemaal niet aan staat?

Ik heb naar mijn idee niks raars gedaan tijdens de installatie, en mijn moederbord heeft gewoon uefi..
Diskmanager geeft het volgende

Een pagina die ik tegenkwam legde het niet heel duidelijk uit.
"First of all, start “msinfo32” and check if you are using UEFI or Legacy. If it’s Legacy it means you have to reconfigure your firmware/BIOS and reinstall Windows."
Een complete reinstall zit ik absoluut niet op te wachten
, tenimmer omdat ik geen idee heb hoe ik het anders moet doen. Zoals ik zei heb ik niks raars gedaan, en zou ik toch mogen verwachten dat dit vanaf meteen af aan goed geregeld zou moeten zijn.
Er moet een manier zijn om dit te "fixen" zonder een hele nieuwe installatie denk ik? Ook al zal dat niet de meest nette manier zijn.
Ik begreep dat windows 8 een nieuwe beveiligingsfeature aan boord heeft genaamd "secure boot". Maar ik kwam er net achter dat dat bij mij helemaal niet aan staat?

Ik heb naar mijn idee niks raars gedaan tijdens de installatie, en mijn moederbord heeft gewoon uefi..
Diskmanager geeft het volgende

Een pagina die ik tegenkwam legde het niet heel duidelijk uit.
"First of all, start “msinfo32” and check if you are using UEFI or Legacy. If it’s Legacy it means you have to reconfigure your firmware/BIOS and reinstall Windows."
Een complete reinstall zit ik absoluut niet op te wachten
Er moet een manier zijn om dit te "fixen" zonder een hele nieuwe installatie denk ik? Ook al zal dat niet de meest nette manier zijn.