Advies nodig

Pagina: 1
Acties:

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-01 16:09
Hallo!

ik heb onlangs een little black box gekocht,
Nu ben ik ook wel toe aan een beetje beter geluid dan mijn TV mij kan bieden.

nu heb ik een klein budget (zeker voor audio), dus ik heb er voor gekozen om 5.1 maar even achterwegen te laten.

Dus ik ben op zoek naar een leuk 2.1 setje voor een redelijke prijs.

Ik heb alleen het volgende nodig: HDMI in, want The little black box heeft geen audio uit. dus ik moet mijn beeld via de versterker gaan loopen om het geluid er uit te krijgen.

(mijn TV kan ook geluid decoden maar die heeft alleen een SPDif coax uit, en die gehele constructie leek me een beetje onhandig.

zelf zat ik te kijken naar http://tweakers.net/pricewatch/331198/philips-soundbar-luidspreker-htl3120-12/specificaties/ maar die heeft geen sub, zelfde idee maar dan met sub is weer een stukje duurder:
http://tweakers.net/pricewatch/314244/philips-css2123-21-(zwart).html

of zijn die sound bars over het algemeen prut? en kan ik beter gaan voor een losse versterker + losse speakers?

Helaas heb ik daar weinig verstand van, maar wil er graag induiken, want hou wel erg veel van een beetje mooi geluid (helaas laat mijn budget niet alles toe nu).

Mijn max budget is €200,- (echte max)

kan ik hiervoor iets leuks krijgen, of moet ik gewoon niet zeuren en door blijven sparen tot mijn budget wat hoger is?

alvast bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het laatste. Je moet niet zeuren en verder sparen :)

Voor 200 euro heb je net een beetje een fatsoenlijk PC speakersetje. Spaar je even verder en laat je de alles in 1 setjes liggen, dan heb je voor 200 euro een instapreceiver van Denon, en voor ca 100 euro per stuk een stel mooie speakers.
Ga je veel meer en veel langer plezier van hebben. Plus heeft dan ineens ook afstandsbediening en is op de toekomst voorbereid enzo. :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• fjux
Oke,

dan heb ik nog even de tijd om het een en ander uit te zoeken:
dus, waar moet ik op letten bij de reciever en bij de speakers? neem aan dat er wat meer aan is dan alleen het wattage?

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-01 15:35
The Eagle schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:27:
Het laatste. Je moet niet zeuren en verder sparen :)

Voor 200 euro heb je net een beetje een fatsoenlijk PC speakersetje. Spaar je even verder en laat je de alles in 1 setjes liggen, dan heb je voor 200 euro een instapreceiver van Denon, en voor ca 100 euro per stuk een stel mooie speakers.
Ga je veel meer en veel langer plezier van hebben. Plus heeft dan ineens ook afstandsbediening en is op de toekomst voorbereid enzo. :)
Weet je (of iemand anders) misschien of die 319 mm diepte ook echt klopt? (En voor de X500 / X1000?) Her en der lees ik nogal eens dat werkelijke afmetingen en met name dieptes willen afwijken..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je nou even in het daarvoor bestemde topic had gelezen ipv hier te vragen en half het topic te kapen, dan had je geweten dat ik toevallig exact die zelfde vraag 10 dagen geleden beantwoord had :)
The Eagle in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-01 15:35
Mijn vraag is toch wel anders (wat houdt de dieptemaat in vs. klopt deze echt), maar ik zal me richten tot de merk gerelateerde topics.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Heeft je TV echt geen 3.5mm output (voor koptelefoon)? Anders zou je ook nog voor een micro-set kunnen gaan. Klinken beter dan soundbars, zijn schappelijker geprijsd maar helaas ook beperkter dan een receiver/versterker icm losse speakers.

Bijvoorbeeld, beide €250
pricewatch: Philips DCD7010
of
http://www.teufelaudio.nl/stereo/kombo-22-p13126.html

Let vooral op of zo'n set een AUX ingang heeft, sommigen zullen waarschijnlijk ook wel SPDIF hebben, maar weet niet of die dan nog in jouw prijsrange zitten.

Houd er wel rekening mee, deze setjes zijn beperkter in aansluitmogelijkheden dan een receiver. Is an sich geen probleem, al helemaal niet als je TV het signaal kan verdelen van de verschillende inputs, maar als je van plan bent binnen nu en een paar jaar veel extra apparatuur aan te gaan sluiten, is het misschien niet de beste keuze.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• fjux
Ik vind het toch een beetje zonde om idd zo veel geld uit te geven voor iets dat ik met een aux aansluiting gaan aansluiten.

Ik denk dat ik toch even ga proberen om mijn budget wat te vergroten zodat ik een instap reciever kan kopen plus een paar speakers.

Iemand nog tips waar ik op moet letten met speakers? of is het vooral de combo van reciever + speakers? (of moet ik hier even een aparte topic voor aanmaken)

EDIT: Ik dacht er ook aan om misschien een instap reciever te kopen, en dan 2e hands speakers te komen via bv. marktplaats.
Of is het af te raden om gebruikte speakers te houden? (en evt. tips om ze snel te testen of ze nog goed zijn

[ Voor 22% gewijzigd door fjux op 14-03-2014 15:37 ]

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-01 18:06
fjux schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:33:
Ik vind het toch een beetje zonde om idd zo veel geld uit te geven voor iets dat ik met een aux aansluiting gaan aansluiten.

Ik denk dat ik toch even ga proberen om mijn budget wat te vergroten zodat ik een instap reciever kan kopen plus een paar speakers.

Iemand nog tips waar ik op moet letten met speakers? of is het vooral de combo van reciever + speakers? (of moet ik hier even een aparte topic voor aanmaken)
Naar de hifi shop gaan, budget vermelden en luisteren.

Wat hier meestal gezegd wordt (en waar ik het mee eens ben) is dat bijna alle receivers/versterkers ok zijn en dat de speakers het meest bepalend voor de klank zijn.

Klankkleur is nogal subjectief, dus zonder te luisteren iets aanschaffen levert waarschijnlijk niet het beste resultaat.

edit:
Marktplaats is sowieso een goede optie. Moet je alleen wel even weten welke speakers de moeite zijn om überhaupt te gaan bekijken/luisteren.

[ Voor 7% gewijzigd door newbreed op 14-03-2014 15:40 ]

• fjux
Oke bedankt voor je reactie!

waar moet ik ongeveer rekening mee houden, als ik een beetje budget speakers wil, maar wel met aardige kwaliteit? hoeveel per speaker/sub?

Ik denk dat ik wil starten met een 2.1 setje, en daarna uit gaan breiden (als ik weer geld heb) naar bv. 5.1

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-01 18:06
Moeilijk te zeggen.
Je kan wel een setje hifi bookshelf speakers scoren voor 150 euro per paar. Of je daar perse een sub bij nodig hebt kan je later nog bepalen. Mijn ervaring met goedkopere subs is dat je ze beter kan vermijden.

Ga maar eens naar een setje luisteren en zie of je onmiddelijk een sub wilt hebben.

• fjux
Top! ga ik doen.

Bedankt voor alle informatie!
Pagina: 1