Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Subwoofer voor 200 euro budget

Pagina: 1
Acties:

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-11 11:47
Heb een Onkyo NR616 aangeschaft en wil nu een actieve subwoofer aanschaffen. De overige speakers zijn totdat ik ga verhuizen nog van mijn oude 5.1 set. Ik heb helaas maar een budget voor de subwoofer van max 200 euro.

Doel is voornamelijk films (60%) en daarnaast ook wat muziek (40%). Mijn keuze is gevallen op de volgende subs op voorkeursvolgorde:
1- Klipsch Sub-10 (157.50 euro)
2- Jamo Sub210 (125 euro)
3- Yamaha YST-SW216 (178 euro)
4- Yamaha YST-SW012 (85 euro)

De ruimte is op dit moment nog erg groot, 35 m^2, maar ga zoals het nu lijkt binnen 2 jaar verhuizen. (Op dat moment wil ik de overige 5 speakers ook vernieuwen).

Heeft er iemand goed advies/kennis van deze subwoofers? Bovenstaande zijn namelijk niet allemaal te beluisteren bij de lokale elektronica zaken...

Daarnaast nog een kleine vraag vanwege mijn weinige kennis: De subwoofer wordt neem ik aan via een tulp-stekker aangesloten. Maakt het nog uit hoe lang/goedkoop deze kabel is? Mogelijk wil ik hem achterin de woonkamer neerzetten (kabel via plafond=13m lang)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Boston Acoustics ASW250 past ook in je budget, het is zeker niet de subtielste subwoofer maar voor film is dat veelal juist de voorkeur. Samen met de Klipsch zou deze in dit budget mijn voorkeur hebben. Jamo is sowieso niet mijn merk en Yamaha subwoofers hebben me nooit kunnen overtuigen. Let ook op dat Yamaha vaak niet op -3dB meet, mocht je op specificaties gaan letten.

Verder een schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:49

JT

VETAK y0

Ik zou op Marktplaats gaan speuren voor een 2e hands model, daar kun je echt veel krijgen voor je geld als je goed zoekt. Vooral de wat minder grote merken. Een voorbeeld is Mordaunt Short, de grootste onder de minder grote denk ik zo :+ Maar zoek daar maar eens.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:03
Ik ben ook een tijdje aan het kijken voor een subwoofer, en dit budget past ook wel in mijn straatje, dus hou ik dit ook even in de gaten.
Echter is het voor mij puur voor films.

Maar ik twijfel wel aan de 'overlast'.
Ik woon in een flat en vraag mij af of de onderburen hier last van gaan krijgen?
Is daar wat zinnigs over te zeggen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf hier die Klipsch SUB-10 staan (samen met F3's, F1's en een C20) en die geeft je idd veel bang for buck. Bij films voel ik het laag zelfs gewoon, en dan staat het ding echt niet vol open. Maar ook bij muziek staat ie zijn mannetje; je zou kunnen zeggen dat het een muzikale sub is. Wat mij betreft een aanrader :)

Enige minpuntje vind ik de auto power cq standby; dat werkt op basis van signaal en dus alleen als ie frequenties doorgestuurd krijgt. Dat kan afhankelijk van de instelling, ook pas ergens midden in een nummer of film zijn. En da's niet handig. Overigens is de oplossing daarvoor heel simpel: auto power uitzetten en een master slave stekkerdoos kopen, waarbij je receiver de master is. Dat lost niet alleen het probleem op; ook scheelt het in standbyverbruik van de sub, en je kunt er natuurlijk ook ineens je andere hifi mee schakelen. Kost je misschien 2 tientjes voor een goede MS stekkerdoos :)

Overigens is de Klipsch wel een heel erg uitlopend model; hij wordt al lang niet meer gemaakt. De mijne is nu denk ik 2 jaar oud, en was toen al uitverkoop uit de voorraad. Van Correct weet ik dat wat ze hebben staan qua sub10 vermoedelijk teruggekomen modellen zijn, dus ooit teruggebracht door de initiele koper. Dozen zijn open geweest maar verder wel als nieuw. Van andere verkopers weet ik dat niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

NeutraleTeun schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 19:11:

Maar ik twijfel wel aan de 'overlast'.
Ik woon in een flat en vraag mij af of de onderburen hier last van gaan krijgen?
Is daar wat zinnigs over te zeggen?
Vraag 1:
Ding aanzetten, en langs de buren gaan om te vragen of ze er last van hebben

Vraag 2:
De speakers moeten de ruimte vullen. Plaatsing maakt dus uit, of je een front of downfiring sub hebt ook. Een downfiring sub zou ik persoonlijk minder snel gebruiken in een flat. Maar is ook weer afhankelijk van wat voor vloer en eventueel een ondervloer die je hebt.

Staat je huis lekker vol met veel meuk aan de muur, dan is de kans van het boucen op de muren waardoor je galmen krijgt een stuk lager dan wanneer je een minimalistische inrichting hebt.

Heb je gordijnen (dikker is beter dan dunne) of heb je jaloezien..

Het speelt allemaal mee wat jij, maar ook de buren zouden kunnen horen.

Als ik een sub naast m'n gipsbeton muurtjes zet, dan galmt het de hele kolom door, komt de balkons op en op 300 meter verderop kan je het allemaal nog horen zo'n galmversterking krijg ik hier.. Sub in de flat waar ik nu zit... HELL NO!

Al is het maken van akoestieke matten (gewoon wat platen rockwool met een leuke textiel print er omheen aan de muur hangen.. Scheelt een hoop.. Zoek maar eens op basstraps..

Ey!! Macarena \o/

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-11 11:47
Ok dank, ben op basis van 'The Eagle' en 'FeaR' toch voor een (nieuwe) Klipsch SUB-10 gegaan, aangezien ik graag m'n nieuwe receiver snel wil testen.. (van HifiCorner) zal eens goed kijken of die 'ongebruikt' is/lijkt.

Wat betreft de standby functie zal ik het idee van MS stekkerdoos in m'n achterhoofd houden!
Pagina: 1