Energiebeheer autostart in lubuntu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
Hey tweakers,

Ik heb op een oude eee pc lubuntu gezet maar heb er verder weinig ervaring mee. Omdat het een laptopje is wil ik dat energiebeheer automatisch start bij het opstarten maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.

Alvast bedankt.

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Standaard wordt laptop-mode geïnstalleerd en doet alles voor je. Die kan je nog verder tunen, maar over 't algemeen is het al redelijk in orde. Mijn laptop op werk kan zo'n 3 uur draaien op de accu.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
Ik heb lubuntu al geinstalleerd en iets van xfce-energiebeheer staat erop, ik kan het ook starten etc. maar ik zou graag willen dat dit automatisch gaat. Aangezien ik niet echt ervaring heb met linux distro's weet ik niet hoe ik kan zorgen dat dit programma automatisch gestart wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:10

arie_papa

Running on Ubuntu

Deze link al geprobeerd klik?

De eerste hit als je google even aanslingerd en "lubuntu autostart programs" intikt...

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
Die was ik idd al tegen gekomen maar kwam er niet echt uit. Ben inmiddels al iets wijzer geworden van lubuntu dus ik zal het nog eens proberen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En anders gewoon Xubuntu installeren. Maar een .desktop plaatsen in $HOME/.config/autostart zou genoeg moeten zijn. Die .desktop kan je weer in /usr/share/applications vinden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1