Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iframe vraagje

Pagina: 1
Acties:

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
hallo Tweakers!

ik wil voor mijn (hobby-) site meerdere linkjes naar 1 iframe openen.

ik heb bijvoorbeeld als linkjes

-spanje
-duitsland

en in het midden van de site een iframe, waarin ik de site wil openen.

wanneer ik op spanje klik, opent hij hem netjes in het iframe, maar als ik op duitsland klik, opent hij de 'duitsland' site over mijn 'spanje' iframe heen. nu zie ik alle text door elkaar heen, in het iframe,

is er een manier om het 'spanje' iframe te vervangen door de 'duitsland' iframe?

bvd,
wizai

Anjunabeats

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:59
Misschien wat code laten zien ofzo

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zie geen ene regel code, dus ik gok dat het regel 6 is waar de fout zit ;)

Ey!! Macarena \o/

• wizai
  • Niet online
momentje

[ Voor 99% gewijzigd door wizai op 14-03-2014 10:47 ]

Anjunabeats

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:13

Xatom

Je hebt voor elke pagina een aparte iframe gemaakt, daarom gaan ze over elkaar. Je hebt maar 1 iframe nodig.

Als je dan bij de linkjes target="iframe_1" doet opent hij de link in de iframe.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:59
Ik 'denk' dat je het beste behulp met javascript de source van je iframe zet. Dus maar 1 iframe.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 12:05
Je kan toch gewoon een target in je anchor zetten? Waarbij dat target het id van de iframe is?

wel echt worst practice dit :P

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mjah... een serverside taal gebruiken waar je code mee kan hergebruiken, en dan gore iframes gebruiken waardoor permalinken ook niet meer kan..

Het is altijd fijn links te delen met anderen, per mail of IM of welk medium dan ook, en direct de pagina te zien die een ander ook ziet, ipv eerst overal naartoe te moeten klikken omdat men technieken gebruikt die 15 jaar gedelen al achterhaalt waren...

Ey!! Macarena \o/

• wizai
  • Niet online
opgelost! bedankt.

Anjunabeats

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:13
...En wat is nu de oplossing dan? (Voor een volgende persoon met hetzelfde probleem)
Pagina: 1