Titanfall crash videokaart gerelateerd?

Pagina: 1
Acties:

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:23

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Topicstarter
Hey mensen,

Hoewel ik veel game heb ik relatief weinig verstand van crashes/errors. Ik heb al enkele maanden een regelmatige crash als ik game. Bij Titanfall komt het nog vaker voor..hoewel ik het vermoeden heb dat het aan de videokaart ligt weet ik het niet zeker.

De errorlog van Windows na TF crash.
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: TitanFall.exe
Versie van toepassing: 1.0.0.0
Tijdstempel van toepassing: 530b9c18
Naam van foutmodule: atidxx64.dll
Versie van foutmodule: 8.17.10.436
Tijdstempel van foutmodule: 517f3b2c
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 000000000039041c
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: b51a
Aanvullende informatie 2: b51a9ffed7f2a5843696a40896fd0f82
Aanvullende informatie 3: fa5f
Aanvullende informatie 4: fa5f2c50df648554af52e0ca24063823

Ik heb een SAPPHIRE VAPOR-X HD 4870 met de nieuwste drivers welke ik al tweemaal verwijdert heb en opnieuw geinstalleerd (Relatief oud kaartje, maar ik moet het er mee doen :+ ). Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Heb ik een slecht excuus om een nieuwe kaart aan te schaffen? :P

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-01 15:31

waseland

War... war never changes

Dit spel kan alleen gespeeld worden op een 64 bit systeem, is dit het geval?

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Yupp ik heb een 64bit systeem (en instalatie)

• waseland

waseland

War... war never changes

Welke drivers heb je?
Ik zit op dit moment op 14.2 , v1.3

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Hmm...

Ik heb 13.1. Maar hij registreert geen nieuwe updates. Kan het zijn dat ik lager zit omdat het een oudere kaart is?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:44

ResuCigam

BOFH

Wat is de temperatuur van de videokaart tijdens de crash, hoe lang geleden heb je je kast en je videokaart stofvrij gemaakt?

We do what we must because we can.

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
ResuCigam schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:46:
Wat is de temperatuur van de videokaart tijdens de crash, hoe lang geleden heb je je kast en je videokaart stofvrij gemaakt?
De kast is goed stofvrij, met enige regelmaat blaas ik hem goed schoon met perslucht. De temperatuur weet ik niet, dat zou het wellicht ook kunnen zijn. Volgens mij ligt een 'normale' temp rond de 75gr toch?

• waseland

waseland

War... war never changes

Ja, AMD heeft helaas een redelijk slechte support voor oudere video kaarten, het probleem is dus dat er geen tot vrij weinig drivers voor worden gemaakt... Het zou hier aan kunnen liggen, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Is er anders gameplay verkrijgbaar van Titanfall met jou Video Kaart?

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-01 08:56
Er is wel een nieuwere driver beschikbaar voor de HD4870 namelijk 13.9:
http://support.amd.com/en...2&os=Windows%207%20-%2064
Maar of dit het probleem verhelpt vraag ik me af.

Je zegt dat je sinds kort wel vaker vastlopers of crashes hebt, bij wat voor programma's/spellen is dat?
Heb je verder niets overclocked?
Wat zijn de specs van je pc?

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-01 18:03
is het ook zo bij de oudere kaarten dat je altijd heel je drivers moet verwijderen voordat je nieuwe erop zet?, ik had laatst ook zon probleem en toen heeft het geholpen om alle drivers (ook de eerste ) te verwijderen met behulp van : DisplayDriverUninstaller ( http://www.wagnardmobile.com/DDU/ ). Weet niet of dit helpt maar alles is te proberen, ik weet wel dat sommige titanfall developers redelijk actief zijn op twitter etc. Een vraagje zou je antwoord kunnen opleveren.

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
BartKers schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 18:03:
Er is wel een nieuwere driver beschikbaar voor de HD4870 namelijk 13.9:
glydoscoop schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 18:28:
is het ook zo bij de oudere kaarten dat je altijd heel je drivers moet verwijderen voordat je nieuwe erop zet?
Dat heeft geholpen, ik ben nu inderdaad bij 13.9 (die wilde hij niet installeren over 13.1).
ResuCigam schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:46:
Wat is de temperatuur van de videokaart tijdens de crash
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/70c3ywo8l/Stats_na_40min_titanfall.jpg

Ik denk niet dat het de temperatuur is. Hoewel de pic geen crash is het een meting na langer spelen dan de crashes. Afgelopen winter had ik wel meer vastlopers, wellicht dat dat wel temp. gerelateerd was omdat de kachel dan hoger aan staat natuurlijk. Toen waren er ook enkele BSOD's helaas, voeding voelde dan ook wel erg warm aan..maar daar heb ik al een tijd geen last meer van.

Toen veel Borderlands 2 gespeeld, nog steeds af en toe een crash zonder reden.
Be Quiet Straight Power 550W
Sapphire VAPOR-X HD 4870
AMD Phenom II X4 945 / 3 GHz
ASUS M4A785TD-V EVO
6GB ram (..volgens mij is er een slot op mn mobo kappot.. :N

• BartKers
Als je wilt bevestigen dat het je videokaart is die de problemen veroorzaakt kan je proberen de kaart te underclocken in CCC en dan kijken of de spellen nog steeds crashen.

Verder is het misschien handig om uit te sluiten dat niet je processor of geheugen het probleem is door deze te testen met prime95 (een aantal uur tot een dag laten draaien) en bijvoorbeeld memtest

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
BartKers schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:08:
Als je wilt bevestigen dat het je videokaart is die de problemen veroorzaakt kan je proberen de kaart te underclocken in CCC en dan kijken of de spellen nog steeds crashen.

Verder is het misschien handig om uit te sluiten dat niet je processor of geheugen het probleem is door deze te testen met prime95 (een aantal uur tot een dag laten draaien) en bijvoorbeeld memtest
Bedankt voor de tip, ik zal het maandag eens opstarten voor het werk aan :) . Ik ben benieuwd.

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
BartKers schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:08:

Ik heb zojuist Prime95 gedraaid na een uur Titanfall. Alle 4 workers (cores..?) hadden binnen 2 minuten een error. Daarna de memtest van Windows gedraaid deze gaf geen errors aan.

Na de reboot Prime weer aan het draaien en nu lijkt het wel goed te gaan... :S ..Zou de temp. van de CPU na het spelen te hoog zijn geweest om stabiel te zijn?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik zal je wat vertellen, het is waarschijnlijk de gpu.
Ram op 100 graden?
Afbeeldingslocatie: http://plzcdn.com/upload/69f4b86205abcf82d67238baa762fba4Qm9pbGluZyBXYXRlci5qcGc=.jpg_500x500.jpg

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Frozen schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 22:54:
Ik zal je wat vertellen, het is waarschijnlijk de gpu.
Ram op 100 graden?
[afbeelding]
Waarom is het waarschijnlijk de GPU denk je?

(Wat bedoel je met ram op 100gr? :$

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Geheugen testen doe je met memtest86, laat dit 12 of 24 uur lopen.

En test je hele pc eens,
memtest,
je hebt ook zware programma's om de gpu te testen,
voltages onder belasting,
temps van alle hardware onder zware belasting,
lopen nog alle ventilators bijv nog.
In de bios kun je de ventilator snelheden instellen, kijk of dit nog goed staat.

Kan natuurlijk ook je voeding zijn die een error geeft, maar dan zul met testen misschien achter komen.

Zet je videokaart eens iets langzamer, dit heeft mijn nvidia eens geholpen met een spel die crashte, door langzamer te zetten, dan is er minder hitte en minder stroom verbruik.

Misschien ook alle stekkers een goed nakijken in je kast, omdat je vaker de kast doorblaast, misschien zit niet alles nog goed.

[ Voor 8% gewijzigd door jan99999 op 16-03-2014 08:05 ]

• BartKers
Sumerechny schreef op zondag 16 maart 2014 @ 06:55:
[...]

Waarom is het waarschijnlijk de GPU denk je?

(Wat bedoel je met ram op 100gr? :$
Hij bedoelt dat in het plaatje van GPU-Z je GPU temp (memio) bijna 100 graden Celsius is. Op het internet is hier redelijk wat over te vinden, maar de één zegt dat 100 graden wel mag, de ander weer niet. Dus echt veel heb je hier niet aan.

Het is algemeen bekend dat Radeon 4870 videokaarten behoorlijk warm worden en volgens mij is de memio temp juist de VRM temp en de VRMs zouden tot 120-125 graden Celsius moeten werken. Dus het zou niet direct een probleem moeten zijn.

Je zou kunnen kijken of er niet heel veel stof in de koeler van je videokaart zit en hem dan schoonmaken.

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Hey allemaal,

Voor nu bedankt voor de hulp. Om wat voor reden dan ook is alles weer stabiel. Voor de volgende keer heb ik ieg een paar tools om mee te testen :)

• Moshtaba
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik heb het zelfde probleem. Tijdens het spelen crasht het spel, zelfs op de laagste settings. Ik heb een Radeon HD 7950. Maar met mijn 5850 deed hij het prima, geen crashes. Maar andere spellen zoals Thief kan ik makkelijk op hoogste settings draaien op me 7950, geen crash, wordt ook niet warmer dan 65 graden.

Windows 7 64-bit
AMD Phenom II X4 965 (3.4 GHZ)
4 gb ram

Radeon HD 5850 ( laagste settings geen crash, hoger setting FPS drop, zoals het hoort)
Radeon HD 7950( laagste settings crash, hogere settings crash, maar hij crasht niet tijdens de training)
Pagina: 1