Elke keer als ik via de Explorer van Windows 8 naar mijn netwerk kijk, zie ik wisselende telefoons, van merken die we vaak niet in huis hebben, waarvan als je de eigenschappen opvraagt wel het Macadres aanwezig is, maar er geen IP-adres aan gekoppeld is. Deze telefoons zijn niet zichtbaar via de management programmatuur van de router. Heeft iemand enig idee wat dit is en of dit kwaad kan?
Het zijn telefoons die op je router willen aanmelden.. Elk netwerk-apparaat heeft een mac-adres, en ze verbinden dan ook met je router. Op dat niveau ziet de router enkel het mac-adres van het apparaat dat verbinding probeert te maken. Als men dan je beveiligingscode niet weet, wordt de verbinding verbroken, en wordt er natuurlijk geen ip-adres uitgedeeld.
Veel kwaad kan het niet, tenzij je een oudere router hebt waar je niet het SSID en de WPA2-code verandert. Je kan online genoeg tools vinden om bijna elke router op te komen die standaard met beveiligingscodes wordt geleverd.
Zolang je dus geen uitgedeelde IP's ziet, is er nog niemand gelukt er een werkende verbinding mee te maken.
Veel kwaad kan het niet, tenzij je een oudere router hebt waar je niet het SSID en de WPA2-code verandert. Je kan online genoeg tools vinden om bijna elke router op te komen die standaard met beveiligingscodes wordt geleverd.
Zolang je dus geen uitgedeelde IP's ziet, is er nog niemand gelukt er een werkende verbinding mee te maken.
Ey!! Macarena \o/
Kan geen kwaad, is een bekende Win8 feature, het internet staat er vol van.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Oh crap... Dat is dat ja..
Dan gaat mijn bovenstaande verhaal niet op, dacht dat het in de router zichtbaar was..
Dan gaat mijn bovenstaande verhaal niet op, dacht dat het in de router zichtbaar was..
Ey!! Macarena \o/
Even de "Windows Connect Now" service uitschakelen en disabelen...
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==