Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:55:
Sorry voor het bumpen van dit oude topic, maar ik zit met exact hetzelfde probleem. Ik heb een XFX R9 280X DD BE. Gewoon de standaard kaart, schone drivers, schone BIOS, alles normaal. Ik heb mijn twee beeldschermen op de laagste refresh rate staan. Echter in Afterburner blijft core clock op 500MHz staan en memory clock op 1550, het maximum. Wat is er in vredesnaam aan de hand? Ik heb geen virussen gevonden, alles schoon geinstalleerd, maar het helpt allemaal niets. Ook nog de originele BIOS geflasht, niks. Ik gebruik geen presets in CCC.
Help?
Edit: Val nu omhoog

Met mijn tweede scherm eraf staan de clocks wel gewoon goed. WTF, AMD?
Tsja, irritant probleem.
Trouwens, AMD is niet alleen, Nvidia doet het net zohard
Ik heb meerdere dingen geprobeerd en enigzins gelimiteerde succesjes behaald met het handmatig aanpassen van de AMD profiles ( die xml formaat zijn, de fuck ).
Wat nog wel een optie is, is om de standaard 3d clock zo laag mogelijk te zetten als het maar kon, maar de turbo wel zo te laten als het hoort. Bij 120+ hz / 2 schermen gaat die namelijk naar 3d modus, maar niet op turbo, bij games wel.
Helaas capped the 3d modus snelheid op een vrij hoge snelheid, iets van 900 Mhz met de lightning. Wel stukken beter dan 1080.
Fetch je bios met gpu-z, pas deze aan met vbe 7 en schrijf deze naar je kaart met atiwinflash.
Zorg er wel voor dat je een back-up maakt...
Het internet heeft er vast wel één, maar loop dat risico maar niet
Mocht je xfx bios nogal onwillend zijn om zich lager te klokken, kan je altijd nog proberen om een andere bios te vinden. Je zult versteld staan hoeveel verschillende biossen op een kaart werken.
( Lijkt me wel zo verstandig dat je een fysieke backup bios hebt, check even of je kaart deze heeft ).
[
Voor 39% gewijzigd door
Thomg op 04-07-2014 23:19
]