Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09 21:30

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Mijn GPU heeft de laatste tijd een apart trekje, zijn memory clock blijft altijd aan zijn maximale capaciteit zitten. (Zo af en toe schiet de GPU clock ook omhoog)

GPU: ASUS HD7870
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/0ac06cb1d68b8b8c8f6b9a1b3f07fff1.png

Ik heb de virusscanner er al overheen gehaald, vond een paar dingen maar dit loste niks op, hetzelfde geld voor malwarebytes.

Met vriendelijke groet,
waseland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Scan je pc met Hitman Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Is nu bezig, ik zet de resultaten hier neer als hij klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Je hebt al reeds virussen gevonden, dus het is vast en zeker een coin miner. Mbam heeft em dus niet gevonden, dus hopen dat hitman het vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Hitman Pro 3 erover heen gehaald, die vond wat dingetjes (Voornamelijk cookies), PC herstart, nog steeds hetzelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:01
Is het zo erg dan? Wees blij dat de driver je niet met blauwe schermen voorziet, dat kunnen ze ook erg goed.
Daarbij komt nog dat je bij sommige kaarten de memory clock helemaal niet kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Dan maar standaard dingen doen, zoals driver herinstalleren, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 21:04
Je GPU-glock zit ook boven de "2D-mode" van 300MHz.
Maar check voor de zekerheid met GPU-Z, die heeft vrijwel altijd gelijk.
Kijk ook eens of er geen rare presets in je Control Center staan, die kunnen hier ook voor zorgen.
Verder kun je kijken of je je VGA BIOS kunt updaten/flashen, misschien gaat er iets mis bij het schakelen tussen de verschillende "modes". Kijk eens hier voor de online GPU BIOS database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:33

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Het wilde ook wel eens komen doordat je OC hebt op het geheugen, of is dit de default speed?

Met meerdere monitors aangesloten wil dit ook wel eens gebeuren, heb je eventueel de aansluiting van je scherm recent eens op de andere DVI aansluiting gehangen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Ik heb inderdaad normaal 2 monitors aanstaan, de andere heb ik uitgezet via het bureaublad. hij is nog wel aangesloten, en nee dit is niet de default speed, die is GPU clock 1100 en Memory clock 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Chris Smoove schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 07:12:
Je hebt al reeds virussen gevonden, dus het is vast en zeker een coin miner. Mbam heeft em dus niet gevonden, dus hopen dat hitman het vindt.
Bij een coinminer zou het de GPU clock zijn, niet de MEM clock..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

spNk schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:07:
[...]

Bij een coinminer zou het de GPU clock zijn, niet de MEM clock..
Ja klopt. Mijn fout dan. Het is immers ochtend. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Het rare is... de GPU zelf laat geen activiteit zien (0%) Ik ben nu op school dus ik kan helaas niks testen, maar ik heb wel nog een 2e monitor ingeplugd die ik manueel heb uitgeschakeld, zou het hier aan kunnen liggen? Bedankt voor al jullie reacties zo ver op deze vroege ochtend. Echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Ik krijg het maar niet opgelost... Iemand nog ideeen?
EDIT: als ik mijn overclock uit zet doet hij nog steeds hetzelfde:
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/9347e2823ecf93182760afc9f46307de.png

[ Voor 57% gewijzigd door waseland op 14-03-2014 14:07 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Laatst online: 29-04 15:42
Start je pc is op naar veilige modus, heb je het dan nog steeds?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Als ik dat doe kan ik niet zien wat de clocks van mijn GPU zijn:
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/0386dd897bdf353fb2c8a8403a1024e0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
GPU-z ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Memory clock is vast... ik heb nog niet meegemaakt dat die live wordt aangepast nav de load. Mijn GTX 660 loopt altijd op 1500 mhz bijvoorbeeld, maar de gpu clock varieert wel van 324 mhz tot aan 1178...

Lijkt mij niet anders bij AMD kaarten. Kortom, dit is geen probleem, zo hoort het.

[ Voor 17% gewijzigd door Vayra op 14-03-2014 14:27 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Niet helemaal Vayra, ik heb bijvoorbeeld een GTX 580. Deze past de GPU en MEM clock aan als hij idle is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Hij heeft dit ook altijd gedaan, switchen naar idle, maarja... ik weet het ook niet, ziet er dus niet naar uit dat dit een probleem is? (Mijn pc is in ieder geval weer malware vrij haha).

@Ferluci92 GPU-z kon hij ook niet opstarten helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Kijk anders is als je hem normaal opstart in je msconfig.
Vink daar alle onnodige crap uit en reboot:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Gedaan, zat niet veel speciaals tussen. Toch bedankt voor de suggestie!
EDIT: gefeliciteerd trouwens ^^

[ Voor 18% gewijzigd door waseland op 14-03-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redesign1
  • Laatst online: 18:55
zelfde probleem 100% mem 7850 en gefeliciteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Maar staat Activity niet op 0%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Vayra schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:26:
Memory clock is vast... ik heb nog niet meegemaakt dat die live wordt aangepast nav de load. Mijn GTX 660 loopt altijd op 1500 mhz bijvoorbeeld, maar de gpu clock varieert wel van 324 mhz tot aan 1178...

Lijkt mij niet anders bij AMD kaarten. Kortom, dit is geen probleem, zo hoort het.
Mijn HD7950 klokt in idle het geheugen altijd terug naar 150mhz... 1250mhz op volle kracht.

Heeft de TS inmiddels het extra scherm(en) ook echt fysiek losgehaald? Ik vermoed namelijk dat het in die richting moet worden gezocht... alleen de monitor via bureaublad uitschakelen doet de videokaart niet denken dat er geen tweede (ev. derde) scherm aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
League of Legends opgestart en... alles is weer zoals het was... *computer magic*
Ik zal even kijken of het blijft.
@Johnkaetes: Ja de activity stond wel op 0% meestal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Dankjewel voor de felicitaties, 22 alweer:)

Vreemd verhaal inderdaad, ik neem aan dat je de laatste drivers hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Laat maar hij is weer terug bij af, in het laadscherm van League of Legends ging hij terug naar GPU clock 300mhz en Memory clock 150(ofzo)mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
MicGlou schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:07:
[...]

Mijn HD7950 klokt in idle het geheugen altijd terug naar 150mhz... 1250mhz op volle kracht.

Heeft de TS inmiddels het extra scherm(en) ook echt fysiek losgehaald? Ik vermoed namelijk dat het in die richting moet worden gezocht... alleen de monitor via bureaublad uitschakelen doet de videokaart niet denken dat er geen tweede (ev. derde) scherm aan hangt.
Weer wat geleerd, ik zal dat eens checken op de GTX dan!

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
MicGlou schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:07:
[...]
Ik heb de andere monitor losgekoppeld maar dit geeft geen verschil (Behalve dat ik nu maar 1 monitor heb :P )
Mijn opties lopen nu toch wel een beetje nihil te worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Nu elke keer als ik skype opstart crashed mijn video kaart... geen beeld meer mogelijk alleen maar blauwe en zwarte verticale strepen... heb alles geprobeerd opnieuw te installeren, dit blijkt niet te werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Oke ik heb dit gevonden:
<Feature name="CoreClockTarget_PCI_VEN_1002&DEV_6818&SUBSYS_04321043&REV_00_4&3834D97&0&0008A">
<Property name="Want_0" value="30000" />
<Property name="Want_1" value="113500" />

name="MemoryClockTarget_PCI_VEN_1002&DEV_6818&SUBSYS_04321043&REV_00_4&3834D97&0&0008A">
<Property name="Want_0" value="15000" />
<Property name="Want_1" value="125000" />

Hij zegt dus wel hier dat als de GPU op idle staat dat hij de memory clock op 150 mhz moet zetten en de GPU clock op 300...

Maar dit doet hij dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:34

Thomg

Aww yiss

Is je scherm toevallig 120Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
144Hz is hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Zet hem is op 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
God
non
de
ju

Dit is ook, heb hem naar 60hz gezet, probleem opgelost, zette hem weer terug naar 120 en hij blijft goed nu. Rara hoe kan dit? haha Super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Mwah, bekend probleem.
Als ik mijn scherm op 2560x1440 zet heeft die ook de neiging om de memclock tegen de 1650 Mhz aan te gooien terwijl de core clock 300/500 Mhz is @120Hz. Op 60Hz blijft de core meer hangen rond de 300 en zit de mem ook op de 150Mhz.

Vernam dat het iets te maken had met een bepaalde treshold van AMD ( die, ahem, te laag is ) van de pixel clock, als je daar overheen gaat zet AMD de mem vast op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HengelNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-08 15:41
mm nu ik dit topic doorgelezen heb ben ik ook maar eens gaan kijken:)

En ja mijn geheugenclock wisselt heel erg tussen 1250 en 150, en de core blijft max, zet ik het op 60hz dan hek er geen last van, gpu word hier door ook soms 65 graden.(reference koeler)

8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

HengelNL schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 09:46:
mm nu ik dit topic doorgelezen heb ben ik ook maar eens gaan kijken:)

En ja mijn geheugenclock wisselt heel erg tussen 1250 en 150, en de core blijft max, zet ik het op 60hz dan hek er geen last van, gpu word hier door ook soms 65 graden.(reference koeler)
Heb ik ook.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redesign1
  • Laatst online: 18:55
bedankt voor de tip probleem hier ook opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Kijk eens aan, post opgelost! Bedankt iedereen voor de support ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

120hz+ kost veel meer moeite voor de gpu dan 60fps. Dit verklaart de hogere geheugenklok.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor het bumpen van dit oude topic, maar ik zit met exact hetzelfde probleem. Ik heb een XFX R9 280X DD BE. Gewoon de standaard kaart, schone drivers, schone BIOS, alles normaal. Ik heb mijn twee beeldschermen op de laagste refresh rate staan. Echter in Afterburner blijft core clock op 500MHz staan en memory clock op 1550, het maximum. Wat is er in vredesnaam aan de hand? Ik heb geen virussen gevonden, alles schoon geinstalleerd, maar het helpt allemaal niets. Ook nog de originele BIOS geflasht, niks. Ik gebruik geen presets in CCC.

Help?

Edit: Val nu omhoog 8)7 Met mijn tweede scherm eraf staan de clocks wel gewoon goed. WTF, AMD?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:02

Nemesizz

Untouchable

Is normaal (bij AMD althans) dat met 2 of meer schermen de kloksnelheden hoger zijn dan bij een enkel scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:55:
Sorry voor het bumpen van dit oude topic, maar ik zit met exact hetzelfde probleem. Ik heb een XFX R9 280X DD BE. Gewoon de standaard kaart, schone drivers, schone BIOS, alles normaal. Ik heb mijn twee beeldschermen op de laagste refresh rate staan. Echter in Afterburner blijft core clock op 500MHz staan en memory clock op 1550, het maximum. Wat is er in vredesnaam aan de hand? Ik heb geen virussen gevonden, alles schoon geinstalleerd, maar het helpt allemaal niets. Ook nog de originele BIOS geflasht, niks. Ik gebruik geen presets in CCC.

Help?

Edit: Val nu omhoog 8)7 Met mijn tweede scherm eraf staan de clocks wel gewoon goed. WTF, AMD?
Tsja, irritant probleem.

Trouwens, AMD is niet alleen, Nvidia doet het net zohard ;w

Ik heb meerdere dingen geprobeerd en enigzins gelimiteerde succesjes behaald met het handmatig aanpassen van de AMD profiles ( die xml formaat zijn, de fuck ).

Wat nog wel een optie is, is om de standaard 3d clock zo laag mogelijk te zetten als het maar kon, maar de turbo wel zo te laten als het hoort. Bij 120+ hz / 2 schermen gaat die namelijk naar 3d modus, maar niet op turbo, bij games wel.
Helaas capped the 3d modus snelheid op een vrij hoge snelheid, iets van 900 Mhz met de lightning. Wel stukken beter dan 1080.

Fetch je bios met gpu-z, pas deze aan met vbe 7 en schrijf deze naar je kaart met atiwinflash.
Zorg er wel voor dat je een back-up maakt...
Het internet heeft er vast wel één, maar loop dat risico maar niet ;)

Mocht je xfx bios nogal onwillend zijn om zich lager te klokken, kan je altijd nog proberen om een andere bios te vinden. Je zult versteld staan hoeveel verschillende biossen op een kaart werken.
( Lijkt me wel zo verstandig dat je een fysieke backup bios hebt, check even of je kaart deze heeft ).

[ Voor 39% gewijzigd door Thomg op 04-07-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomg schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 23:12:
[...]

Tsja, irritant probleem.

Trouwens, AMD is niet alleen, Nvidia doet het net zohard ;w

Ik heb meerdere dingen geprobeerd en enigzins gelimiteerde succesjes behaald met het handmatig aanpassen van de AMD profiles ( die xml formaat zijn, de fuck ).

Wat nog wel een optie is, is om de standaard 3d clock zo laag mogelijk te zetten als het maar kon, maar de turbo wel zo te laten als het hoort. Bij 120+ hz / 2 schermen gaat die namelijk naar 3d modus, maar niet op turbo, bij games wel.
Helaas capped the 3d modus snelheid op een vrij hoge snelheid, iets van 900 Mhz met de lightning. Wel stukken beter dan 1080.

Fetch je bios met gpu-z, pas deze aan met vbe 7 en schrijf deze naar je kaart met atiwinflash.
Zorg er wel voor dat je een back-up maakt...
Het internet heeft er vast wel één, maar loop dat risico maar niet ;)

Mocht je xfx bios nogal onwillend zijn om zich lager te klokken, kan je altijd nog proberen om een andere bios te vinden. Je zult versteld staan hoeveel verschillende biossen op een kaart werken.
( Lijkt me wel zo verstandig dat je een fysieke backup bios hebt, check even of je kaart deze heeft ).
Ik heb inderdaad al eens met die profielen zitten klooien, maar dan kreeg ik last van een trillend tweede scherm. Dat was vrij irritant, en nu heb ik daar geen last van. Maar ik neem aan dat dit niet goed is voor het geheugen?

Backup van de BIOS heb ik, dat is geen probleem. Maar met dat ik een schone versie van de BIOS geflasht heb lijken er ook wat van mijn andere problemen verdwenen, dus dat is mooi :) Misschien dat de kaart die ik kreeg een return van een andere klant was, die er mee had lopen kloten ofzo.

Denk dat ik redelijk tevreden ben tot nu toe ( al mijn vorige problemen lijken weg; dat is al heel fijn) maar ik denk dat ik eerst maar eens die XML bestanden aan ga passen voordat ik de BIOS handmatig aanpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 23:25:
[...]

Ik heb inderdaad al eens met die profielen zitten klooien, maar dan kreeg ik last van een trillend tweede scherm. Dat was vrij irritant, en nu heb ik daar geen last van. Maar ik neem aan dat dit niet goed is voor het geheugen?

Backup van de BIOS heb ik, dat is geen probleem. Maar met dat ik een schone versie van de BIOS geflasht heb lijken er ook wat van mijn andere problemen verdwenen, dus dat is mooi :) Misschien dat de kaart die ik kreeg een return van een andere klant was, die er mee had lopen kloten ofzo.

Denk dat ik redelijk tevreden ben tot nu toe ( al mijn vorige problemen lijken weg; dat is al heel fijn) maar ik denk dat ik eerst maar eens die XML bestanden aan ga passen voordat ik de BIOS handmatig aanpas.
Als je er niet veel last van ondervind zou ik er gewoon niet aan zitten. Maar als je videokaart idled op 55° en ook nog eens luid ( relatief, mijn pc moet geen geluid maken idle ) is ga ik me daar echt aan ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomg schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 23:31:
[...]

Als je er niet veel last van ondervind zou ik er gewoon niet aan zitten. Maar als je videokaart idled op 55° en ook nog eens luid ( relatief, mijn pc moet geen geluid maken idle ) is ga ik me daar echt aan ergeren.
Hij is nu idle inderdaad boven de 50 graden, en dat is redelijk belachelijk. 500/1550 is ook helemaal niet nodig om Windows Aero te draaien, snap niet dat dit zo slecht geregeld is 8)7

Maar goed, mijn PC klinkt toch al als een stofzuiger ( vier casefans, een CPU fan, en drie fans in mijn videokaart zonder demping) dus dat is het niet. Meer dat het waarschijnlijk slecht is voor het geheugen om constant op de maximum snelheid te draaien, en dat ik hem zo koel mogelijk wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 23:36:
[...]

Hij is nu idle inderdaad boven de 50 graden, en dat is redelijk belachelijk. 500/1550 is ook helemaal niet nodig om Windows Aero te draaien, snap niet dat dit zo slecht geregeld is 8)7

Maar goed, mijn PC klinkt toch al als een stofzuiger ( vier casefans, een CPU fan, en drie fans in mijn videokaart zonder demping) dus dat is het niet. Meer dat het waarschijnlijk slecht is voor het geheugen om constant op de maximum snelheid te draaien, en dat ik hem zo koel mogelijk wil hebben.
Het is niet slecht voor je videokaart, het verschil tussen 30 en 55 is voor een kaart praktisch nil.

Je stroomverbruik echter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomg schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 23:37:
[...]

Het is niet slecht voor je videokaart, het verschil tussen 30 en 55 is voor een kaart praktisch nil.

Je stroomverbruik echter :+
Hm, maar is dit niet voor je geheugen even slecht als folden en minen en dergelijke? Maar goed, stroomkosten interesseren me niet zo :P Op een build van 800,900 Euro kijk je niet naar die paar Euro per jaar. Je rijdt ook geen 45 met een Ferarri ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 23:50:
[...]

Hm, maar is dit niet voor je geheugen even slecht als folden en minen en dergelijke? Maar goed, stroomkosten interesseren me niet zo :P Op een build van 800,900 Euro kijk je niet naar die paar Euro per jaar. Je rijdt ook geen 45 met een Ferarri ;)
Nee.
%gebruik != clocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 22:08
Hier ook constant 1250mhz mem clock van de R290.
Heeft te maken met dat het scherm op 110Hz draait, is helaas niks aan te doen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

rainier15 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 01:25:
Hier ook constant 1250mhz mem clock van de R290.
Heeft te maken met dat het scherm op 110Hz draait, is helaas niks aan te doen volgens mij.
Naar 60Hz switchen als je niet gamet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 22:08
Thomg schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 01:37:
[...]

Naar 60Hz switchen als je niet gamet.
Ik heb via CRU de timings aangepast, nu downclocked hij wel naar 150Mhz in 2d modus.
Misschien nog iets om naar te kijken voor de TS?
Hier onder de link naar het topic waar ik mijn informatie vandaan heb gehaald.

http://www.overclock.net/...d-overclocking-guide-club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:39
ik heb het zelfde op mijn 7870, denk dat het normaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordRoest
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-03-2023