Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 21:21
Hoi,

Het wordt tijd voor een nieuwe router. Mijn 3 jaar oude ICIDU begint teveel kuren te vertonen. Tijd voor iets nieuws.

Mijn eisen zijn eigenlijk niet zo heel groot:
1. minimaal Wi-fi
2. goed draadloos bereik
3. niet al te moeilijke menu's
4. B, G en N snelheden (meer mag natuurlijk altijd ;) )

Daarnaast heb ik nog wel wat puntjes waar ik op hoop, maar dat zijn geen keiharde eisen:
1. Vaak merk je dat er van bepaalde routers meer te vinden is op internet. Dit maakt het makkelijker om via Google een antwoord te vinden bij problemen, of om uit te vogelen hoe je dingen doet zoals een poort openen, of de DMZ gebruiken. Het zou fijn zijn als de nieuwe router volop genoeg ondersteuning heeft op het internet.
2. Zoals de meeste consumenten wil ik graag dat mijn nieuwe router betrouwbaar is, weinig onderhoud nodig heeft en niet te ingewikkeld is.
3. Ik hoop iets te vinden voor minder dan 60 euro.
4. Ik weet niet of het van belang is, maar ik download best regelmatig dingen (gb of 5 per week?). Het zou daarom erg fijn zijn als dit goed blijft werken. (op de huidige ICIDU heb ik dit kunnen doen door gebruik te maken van DMZ, en daarvoor door poorten open te zetten)
De rest van het gebruik bestaat vooral uit surfen, mail lezen, online gamen via de PS3 en af en toe iets uploaden naar een FTP server.

Ik heb Supersnel Internet van Online.nl genomen en ik krijg waarschijnlijk volgende week de nieuwe modem binnen die bij het pakket hoort (weet eerlijk gezegd niet zeker welke modem dat is :S ). Omdat ik mijn internet deel met de buren hebben we afgesproken dat zij 1 router op de modem mogen aansluiten en ik mijn router op de andere aansluiting aansluit.
(zo doen we dat al een paar jaar, en dat werkt voor ons prima)

Ik heb bij de pricewatch gekeken, en ik heb vooral gekeken naar de reviews (weet eigenlijk niet waar ik anders op moet letten). En ik kwam uit op pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Deze heeft veel reviews en het overgrote deel is positief.
Daarnaast heeft iemand mij ooit verteld dat meer antenne's een beter signaal geeft (???).

Maar deze: pricewatch: Linksys WRT54GL heeft ook aardig wat goede reviews....

Ik weet niet welk merk goed is, welk merk slecht etc. Dus jullie advies kan mij helpen om een keuze te maken die mij de komende paar jaar weer goed van dienst zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
De TL-WR1043ND kan worden gezien als de opvolger van de Linsys WRT54GL
Beide routers zijn zo populair omdat je er heel gemakkelijk custom firmwares op kunt flashen waarbij je de router meer naar je hand kunt zetten dan met de standaard firmware.

De WRT54GL is echter een router uit 2006 met alleen B/G wifi, waar de WR1043ND ook wireless N ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 21:21
Bedankt voor die uitleg Whatson. Het stukje van B/G wifi van de WRT54GL heb ik dus over het hoofd gezien... :S.
Hij moet wel N hebben :).

Het mag natuurlijk ook een complete andere router worden hoor. Het hoeft niet perse 1 van de 2 die ik genoemd heb te zijn. Het mag gerust een compleet andere router zijn, als die beter is (of beter aansluit op mijn wensen en gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 22:06
Die TP-Link is al een aantal jaren een zeer veelgebruikte router. Niks mis mee! Ik zou daarvoor gaan (heb hem zelf ook...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecrazygun11
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-03 23:03
Linksys EA6400,Linksys EA6700,Asus RT-AC66U,Linksys EA6900,Asus RT-AC68U,Asus RT-AC68U

Deze routers maken allemaal gebruik van AC
Zelf raad ik ASUS aan.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb de netgear nighthawk, dit is zonder twijfel de allerbeste router van het moment! Geen moment spijt gehad van de uitgave, via Azerty ook nog tegen een leuke prijs kunnen krijgen. Bereik is beter dan wat ik van tientallen andere routers gewend ben, snelheid en stabiliteit over draadloos is ook onvergelijkbaar veel beter. Over de kabel merk je het verschil niet veel, deze router is goed voor het wifi gebruik van de toekomst.
Pagina: 1