• BasGit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07-2025
Dag mede Tweakers,

Nu de laptop versies van de GTX8xx series zijn aangekondigt, vraag ik me af, hoe lang het nog eventueel zou
duren tot we de desktop versies in de winkels kunnen verwachten.
Heb het een en ander al opgezocht, maar de meningen lopen erg uiteen.
Hoe lang denken jullie dat het gaat duren, hoe verliep het in het verleden?
Kwamen in het verleden ook eerst de laptop versies uit?

Reden dat ik me sterk afvraag, is omdat ik een nieuwe pc nodig heb en ik graag een Nvidia kaart wil.
Ik zou erg balen als ik opeens over 3 a 4 weken zie dat ik een nog snellere kaart kon krijgen voor t zelfde bedrag, of mijn 'huidige' kaart met flinke korting kon halen.
Vraag me eigenlijk ook af of het het wachten wel waard is.

Hoop niet dat ik dit op de verkeerde forum heb geplaatst.
Alvast bedankt voor het lezen. :)

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 09:52
Ik ben ook aan het wachten:)

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09-2025

UntamedNL

Drumming

nVidia WMC is op 24-27 maart. Misschien dat er dan iets aangekondigd gaat worden van deze kaarten.

• BasGit
^ Dat zou best kunnen inderdaad. Helaas betekend dit wel nog minimaal 2 weken wachten.

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02 15:28
Eigenlijk hebben we niet zo heel veel te klagen. 2 jaar geleden moest er ruim €400,- betaald worden voor een GTX$70. Tegenwoordig haal je al een GTX$80 voor hetzelfde geld.

Stiekem ben ik zelf ook aan het wachten op een nieuwe serie, maar aan het begin zijn kaarten vaak slecht leverbaar en vaak duurder dan de adviesprijs!!

• BasGit
Je hebt gelijk, maar denk dat er meer mensen zijn zoals ik die een GTX 770 gaan halen.
Als zij dus over een maand zien dat ze voor hetzelfde geld een 780 konden halen, zullen ze vast balen.
Niet dat ik beweer dat ze opeens zoveel goedkoper gaan worden, maar toch :)

• -Bas
Kan je eigenlijk op dit moment maar 1 tip geven. Een GTX770 is op dit moment goedkoop, maar je krijgt er ook maar 2GB VRam mee. Op hogere resoluties en bijvoorbeeld bij battlefield 4 op ultra kan dit bijvoorbeeld al problemen geven.

Gewoon door sparen voor een gtx780, tegen de tijd dat je het geld daar voor hebt is er misschien al weer een nieuwe kaart uit, waardoor de 780 ook weer in prijs daalt.

• BasGit
Klopt, maar t probleem is dat ik allea op de laptop deed, en dat die nu defect is.
Heb alleen nog maar een phone en verveel me rot..

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09-2025

UntamedNL

Drumming

Diablito schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:27:
Klopt, maar t probleem is dat ik allea op de laptop deed, en dat die nu defect is.
Heb alleen nog maar een phone en verveel me rot..
Als je voor een intel systeem wil gaan kan je deze alvast bestellen en zolang spelen op de HD4600. Kan je op low veel spellen al spelen. Zodra de kaart uitkomt kan je deze dan plaatsen.

• -Bas
En anders 2e hands gewoon een hd5870 of zoiets dergelijks kopen als tussenoplossing voor 2-3? maand. :+

• BasGit
Aha, dankjewel voor de tips.. Slimme oplossingen, dat ik daar zelf niet op kwam ;/

[ Voor 51% gewijzigd door BasGit op 13-03-2014 23:56 ]

Pagina: 1