Beste medetweakers,
Naar aanleiding van de BBG van januari had ik voor mijn broer een pc samengesteld
BBG: reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2014
onderdelen:
Processor AMD FX-6300 Black Edition
Koeler COOLER MASTER - Hyper TX3 EVO
Moederbord ASRock 970 Extreme3 R2.0
Videokaart MSI R9 270X GAMING 2G
Behuizing Corsair Carbide 200R Closed
Optische drive Samsung SH-224DB Zwart
Solid state drive Samsung 840 EVO 250GB
Interne harde schijv Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
Geheugen KINGSTON - PC-geheugen HyperX 2 x 4 GB DDR3-1600 PC3-12800 CL9 (KHX1600C9D3K2/8GX)
Deze onderdelen werden enkele weken geleden besteld via onlineshop en toegeleverd. Na het monteren en de pc voor het eerst op te starten kreeg ik geen beeld.
Alle fans draaien wel.
Hierop heb ik een werkende videokaart in de pc geplaatst zonder resultaat.
Andere voeding geprobeerd, andere monitor, elk geheugenlatje afzonderlijk in alle slots gestoken allen zonder resultaat.
SSD, DVD en HDD afgekoppeld
Daarnaast ook de pc enkel met moederbord, processor en koeler laten draaien om POST geluiden te krijgen, maar die bleven uit.
Uiteindelijk heb ik de shop gecontacteerd en moederbord en processor opgestuurd.
Vandaag een pakje ontvangen met een nieuwe processor en hetzelfde moederbord. Van de shop krijg ik geen details of het moederbord nu wel gecontroleerd is.
Na de pc opnieuw op te bouwen zit ik met hetzelfde euvel.
Ik ben ten einde raad. Iemand tips? zou het toch het moederbord zijn?
thx
Naar aanleiding van de BBG van januari had ik voor mijn broer een pc samengesteld
BBG: reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2014
onderdelen:
Processor AMD FX-6300 Black Edition
Koeler COOLER MASTER - Hyper TX3 EVO
Moederbord ASRock 970 Extreme3 R2.0
Videokaart MSI R9 270X GAMING 2G
Behuizing Corsair Carbide 200R Closed
Optische drive Samsung SH-224DB Zwart
Solid state drive Samsung 840 EVO 250GB
Interne harde schijv Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
Geheugen KINGSTON - PC-geheugen HyperX 2 x 4 GB DDR3-1600 PC3-12800 CL9 (KHX1600C9D3K2/8GX)
Deze onderdelen werden enkele weken geleden besteld via onlineshop en toegeleverd. Na het monteren en de pc voor het eerst op te starten kreeg ik geen beeld.
Alle fans draaien wel.
Hierop heb ik een werkende videokaart in de pc geplaatst zonder resultaat.
Andere voeding geprobeerd, andere monitor, elk geheugenlatje afzonderlijk in alle slots gestoken allen zonder resultaat.
SSD, DVD en HDD afgekoppeld
Daarnaast ook de pc enkel met moederbord, processor en koeler laten draaien om POST geluiden te krijgen, maar die bleven uit.
Uiteindelijk heb ik de shop gecontacteerd en moederbord en processor opgestuurd.
Vandaag een pakje ontvangen met een nieuwe processor en hetzelfde moederbord. Van de shop krijg ik geen details of het moederbord nu wel gecontroleerd is.
Na de pc opnieuw op te bouwen zit ik met hetzelfde euvel.
Ik ben ten einde raad. Iemand tips? zou het toch het moederbord zijn?
thx