Mijn ouders hebben een Renault kangoo, Subtype "Pampa", uit het jaar 2000. 1.4 Benzine. Dit ding heeft een probleem -- de startonderbreker denkt regelmatig dat de sleutel niet echt is, en het startonderbreker ledje gaat snel knipperen en hij wil niet starten. Dit geldt voor beide sleutels, en min of meer ongeacht de status van de batterijen in de afstandsbediening. Nu is het jaar 2000 alweer even geleden, en als ik dit hier ( http://www.amtgarageforum...artonderbreker-21138.html ) lees dan zijn er een aantal behoorlijk dure zooi te vervangen zonder dat je zelfs maar zeker weet dat het het probleem oplost. Kortom, voor deze auto is dat eigenlijk geen oplossing.
Nu weet ik van een ervaring een tijd geleden, toen we er de anwb voor hebben gebeld (en voordat we doorhadden wat het was) dat als je de brandstofpomp maar stroom geeft, dat hij ook gewoon rijdt als de startonderbreker niet wil. Mij leek het een goede optie om ergens een draad te vinden met 12V geschakeld door het contact (ergens van achter een relais, dat bestaat vast wel) en een draad die de brandstofpomp voedt en daar gewoon een draadje tussen te zetten. Weten jullie nog a) een betere optie of b) een reden om dat niet te doen?
Nu weet ik van een ervaring een tijd geleden, toen we er de anwb voor hebben gebeld (en voordat we doorhadden wat het was) dat als je de brandstofpomp maar stroom geeft, dat hij ook gewoon rijdt als de startonderbreker niet wil. Mij leek het een goede optie om ergens een draad te vinden met 12V geschakeld door het contact (ergens van achter een relais, dat bestaat vast wel) en een draad die de brandstofpomp voedt en daar gewoon een draadje tussen te zetten. Weten jullie nog a) een betere optie of b) een reden om dat niet te doen?