Kangoo Pampa 2000 startonderbreker issue

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Mijn ouders hebben een Renault kangoo, Subtype "Pampa", uit het jaar 2000. 1.4 Benzine. Dit ding heeft een probleem -- de startonderbreker denkt regelmatig dat de sleutel niet echt is, en het startonderbreker ledje gaat snel knipperen en hij wil niet starten. Dit geldt voor beide sleutels, en min of meer ongeacht de status van de batterijen in de afstandsbediening. Nu is het jaar 2000 alweer even geleden, en als ik dit hier ( http://www.amtgarageforum...artonderbreker-21138.html ) lees dan zijn er een aantal behoorlijk dure zooi te vervangen zonder dat je zelfs maar zeker weet dat het het probleem oplost. Kortom, voor deze auto is dat eigenlijk geen oplossing.

Nu weet ik van een ervaring een tijd geleden, toen we er de anwb voor hebben gebeld (en voordat we doorhadden wat het was) dat als je de brandstofpomp maar stroom geeft, dat hij ook gewoon rijdt als de startonderbreker niet wil. Mij leek het een goede optie om ergens een draad te vinden met 12V geschakeld door het contact (ergens van achter een relais, dat bestaat vast wel) en een draad die de brandstofpomp voedt en daar gewoon een draadje tussen te zetten. Weten jullie nog a) een betere optie of b) een reden om dat niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:03
Is het niet zo dat ontsteking/injector ook worden geblokt door de onderbreker? Zou je dan allemaal moeten omzeilen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

voor je met de electronica van de auto gaat kloten, eerst naar de dealer gaan. bij veel auto's kunnen ze de startonderbreker zelfs helemaal uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Jim423 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:00:
Is het niet zo dat ontsteking/injector ook worden geblokt door de onderbreker? Zou je dan allemaal moeten omzeilen.
Ligt aan het type systeem dat gebruikt wordt. Voor ontbranding zijn nog steeds 3 benodigdheden: lucht, brandstof, vonk. Mist 1 van de drie, dan start je auto niet meer. De cheapste oplossing zou dus zijn vonk of brandstof laten blokkeren. Wat meer geavanceerde systemen blokkeren beiden plus de startmotor. Een belletje met de dealer (die heeft dat soort informatie) lijkt mij de beste aanpak. Informeer dan gelijk naar het uitschakelen van de onderbreking, mocht ook de onsteking uitgeschakeld worden.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
De startmotor is in ieder geval niet geschakeld, hij start zelfs wel als de startonderbreker niet aanslaat, echter het stopt na een paar seconden bij gebrek aan brandstof.

Wat ik niet zeker weet is of de ECU niet in noodmode gaat.

Maar inderdaad, misschien is de dealer contacteren nog wel de handigste optie. Hij is gewoon in onderhoud bij een echte renault dealer, dus why not. Dure dingen vervangen is iig geen optie, hij is niet alleen oud maar er zitten ook redelijk wat deuken in, hij is bijna op het punt aangeland van negatieve verkoopwaarde :)

Overigens betekent dat wel dat ik me niet zoveel zorgen hoef te maken over diefstal zelfs zonder startonderbreker.

YouTube: Kangoo immobilizer problem <- andere renault, vergelijkbaar issue.

[ Voor 18% gewijzigd door Jasper Janssen op 15-03-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Nou, de dealer mailen is dus een sof -- volgens hen is de startonderbreker niet te overbruggen of uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:14
Wat je ook nog kan doen is de transponderchip uit de sleutel op de uitleesmodule in het contactslot plakken. Dan ziet hij een goede sleutel. Maar dat heeft wel als consequentie dat je de auto met iets als een schroevendraaier al bijna kan starten :p Weet ook niet of de verzekering daar heel blij mee is als de auto gejat wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 28-03-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
ThinkPadd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:18:
Wat je ook nog kan doen is de transponderchip uit de sleutel op de uitleesmodule in het contactslot plakken. Dan ziet hij een goede sleutel. Maar dat heeft wel als consequentie dat je de auto met iets als een schroevendraaier al bijna kan starten :p Weet ook niet of de verzekering daar heel blij mee is als de auto gejat wordt.
Hij is niet verzekerd voor diefstal. I did mention 15 jaar oud, met flink wat deuken enzo? :P Maar het punt lijkt 'm te zitten in de ontvanger -- soms pakt ie de sleutels wel, soms niet, en dat geldt voor beide originele sleutels even hard. Ik vraag me dus een beetje af of een losse transponder beter zou werken. Ik zou eens kunnen kijken of die antenne niet gewoon een los contact heeft.

(Overigens: toen er nog geen immobilisers waren werd je auto ook niet dagelijks gejat!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-07 12:57

Jasperlamers

Carpe Diem!

Ook ongeveer zon probleem gehad vervang even batterij uit beide sleutels

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Batterij vervangen hielp niet in dit geval, op zich ook niet zo gek want als het goed is gebruikt de immobiliser de batterij helemaal niet (je kunt ook sleutels krijgen zonder afstandsbediening maar wel met transponder, die hebben ook geen batterij).

http://www.remotekey.eu/renault_kangoo_immobiliser.html ziet er interessant uit. Vergeleken met die schimmige marktplaats lieden die (als ik de youtube filmpjes mag geloven) ergens in de ecu de potting compound wegsnijden zodat ze een datalijn van een eprom kunnen aftappen en dan op een later moment een "emulator" geprogrammeerd met het goede nummertje aan hangen, is dit circuitje aan de OBD2 een stuk trefzekerder -- *als* de immo via de diag poort een sleutelcode kan ontvangen tenminste. Op zich niet heel ongeloofwaardig -- het "boitier transpondeur" heeft wel degelijk een Rx en Tx lijn naar de OBD2 poort volgens de schemas. Deze overigens gedeeld met een hoop andere computers. Blijkbaar een bus.
Pagina: 1