• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Beste tweakers,
Ik loop al een tijdje tegen een probleem aan eigenlijk, is het nooit anders geweest. Maar ik begin me er nu aan te storen.
Het probleem is als volgt: Mijn computer wekt zichzelf als ik hem in slaap modus zet. Ik doe niks, geen muisbewegingen of toetsaanslagen.
Ik heb al wat onderzoek gedaan op Google maar ik kwam er niet wijs uit.

Ik neem aan dat dit een software matig probleem is maar om zeker te zijn dat dit een goede openingspost is hier mijn build:
Asus P8Z77-m pro
Intel Core i5 3570K
Kingston ssdnow v300 60GB
Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
be quiet! Straight Power E9 580W CM
Asus ENGTX560 DCII TOP/2DI/1GD5
Niks is overgeklockt

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 12:36

Wish

ingwell

WOL aan?

No drama

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Of een draadloze muis/toetsenbord aan je systeem? 9/10 keer is het of WOL wat WIsh zei of een draadloos apparaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Kaalus op 13-03-2014 21:09 ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:00
Of een applicatie dat zorgt dat de screensaver niet aangaat, bijv. VLC bij het kijken van films. Wellicht draait er een of andere applicatie die hiervoor zorgt.

(mocht het hier bovengenoemde niet werken)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-01 22:07
TRON schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:10:
Of een applicatie dat zorgt dat de screensaver niet aangaat, bijv. VLC bij het kijken van films. Wellicht draait er een of andere applicatie die hiervoor zorgt.

(mocht het hier bovengenoemde niet werken)
Lijkt me sterk, in slaapstand staat alles in het geheugen en is er niets meer actief?

Ik zou gewoon alle stekkers er uit trekken behalve stroom, en dan kjiken wat er gebeurd.

Zo 1 voor 1 alle randapparatuur weer aansluiten totdat het probleem zich weer voordoet :)

• Amrod
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:41
wat voor een toetsenbord en muis heb je? mijn g500 is bij mij de oorzaak van hetzelfde probleem.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb ik ook gehad maar de mijne was dan gecrashed dus volledig niet meer ingelogd, blijkbaar stond bij mij CnQ (AMD) niet op (rest va nde C states wel) en dat doet blijkbaar niet goed.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Pataar

• Pataar
rutger465 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:12:
[...]

Ik zou gewoon alle stekkers er uit trekken behalve stroom, en dan kjiken wat er gebeurd.

Zo 1 voor 1 alle randapparatuur weer aansluiten totdat het probleem zich weer voordoet :)
Dit ga ik eens proberen. Ik hoop dat het werkt!
Maar stel nu dat ik erachter kom dat mijn muis het probleem is, wat moet ik dan doen

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41
Andere USB poorten proberen, als dat niet helpt, andere muis.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zet je LANpoort uit (als de PC uit is dan hé :P), dit heb ik ook altijd op m'n PC als dat nog aanstaat (standaard), dan springt hij 5 minuut na uitzetten weer vrolijk aan.

Dit doe je bij netwerkcentrum > adapterinstellingen wijzigen > adapter dubbelklik > configureren en dan alles uitzetten wat met LAN of wake te maken heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Kuusj op 13-03-2014 22:15 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-12-2025
POWERCFG.EXE -ENERGY in een commandprompt als admin laat zien welk apparaat de pc wekt.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Mijn ouders hadden een vergelijkbaar probleem, pc startte random op (stond uit).

Heb toen in de bios gekeken en alles wat met wake up of iets dergelijks te maken had disabled, maar het probleem bleef.
Het leek me daarom een mining virus of iets dergelijks maar de load op de cpu en gpu leken niet te hoog (onder de 10%), een virus scan kon niks vinden en het verwijderen van de netwerkverbinding hielp ook niet.

Uiteindelijk format C gedaan en alles opnieuw geinstalleerd en nu doet ie het niet meer.

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Kijk eens in je eventlog welk proces de opstart triggert.
Pagina: 1