Goeie voeding

Pagina: 1
Acties:

• Yourireplay
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-11-2022
Goeie avond,

Ik heb een vraagje over de Corsair cx 430W Modular voeding,

Ik ben van plan om deze voeding te gaan gebruiken met een R9 270X OC en FX 6350 @3.9Ghz,
Ik heb er een PCI-e molex verlengstuk bij besteld omdat hij anders maar 1 6 pin heeft

Ik heb bij een paar topics gezien dat mensen de Corsair CX430Modular slecht vinden of niet goed keuren, zouden jullie mij kunnen toelichten of dit waar is en dit een slechte voeding is ? want ik kan op internet niet veel vinden, de meeste reviews/beoordelingen klonken eigenlijk alleen maar goed maar toch twijfel ik.

Ik hoop wat van jullie te horen

Mvg,
Youri

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:32
Eigenlijk het enige minpuntje zijn de slechte capacitors, deze worden na een aantal jaren minder betrouwbaar waardoor de hele voeding een risico is.
Deze caps filteren de ripple/spanningswisselingen, met te hoge spanningswisselingen kan het zijn dat andere componenten kapot gaan (zoals moederbord en videokaart)
De niet modulaire versie heeft hier geen last van.

Indien modulair geen harde eis is kun je een seasonic s12ii 430w kopen (dan heb je ook geen verloopje nodig), die is kwalitatief beter en dus zonder verloopje amper duurder.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:31

Thomg

Aww yiss

De CX430 zelf is ook prima.
Als het budget het toelaat zou ik wel voor de SS gaan.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
De OEM is CWT en dat is echt een middelpuntje, sommige CWT voedingen zijn goed sommige zijn slecht. Deze hebben Panasonic x/y condensatoren dus dat zit wel snor. Maar de secundaire condensatoren is een mix van Teapo en CapXon, nou CapXon is rotzooi van het zuiverste soort. met een beetje te veel spanning kan je er rotjes van maken. Teapo is iets beter en eigenlijk een beetje middemoot. Ze zijn vrij goed maar kunnen slecht tegen warmte.

Dus jou voeding een beetje de middemoot. Hij is niet bijzonder goed maar ook niet afschuwelijk slecht. Het is jammer dat er een CapXon condensator in zit.

Ik denk wel dat het wel goed zit. Als je hem wilt vervangen zou ik een 450w kopen. Bijvoorbeeld de Antec VP450P Antac maakt vrij goede voedingen maar deze is (nog niet) 80+ gecertificeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door rickboy333 op 13-03-2014 21:29 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
Antec maakt zelf ook geen voedingen maar laat deze bouwen door een hele reeks OEMS (CWT, FSP, Delta, Seasonic).
Opmerkelijk dat je de VP450P aanraadt, daar zitten namelijk ook CapXon condensatoren in: http://www.xbitlabs.com/a...su-400w-520w_5.html#sect0

In dezelfde prijsklasse is weinig modulairs te vinden. Is dit echt nodig?

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Daaaaf schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:58:
Antec maakt zelf ook geen voedingen maar laat deze bouwen door een hele reeks OEMS (CWT, FSP, Delta, Seasonic).
Opmerkelijk dat je de VP450P aanraadt, daar zitten namelijk ook CapXon condensatoren in: http://www.xbitlabs.com/a...su-400w-520w_5.html#sect0
kuch nooit gebeurd (vergist in het typen 8)7 Ik dacht dat die van Seasonic waren)

Maar voor een re advies XFX Pro 450W v2Een modulaire Cooler Master GM G450M

Maar dat begint idd duurder te worden.

of Gigabyte E470C4 misschien als alternatief, ik heb niet veel bruikbare reviews gezien die bevestigen welke condensatoren erin zitten. Maar de OEM is AcBel Polytech, in een ander model gebruikte ze Ltec en Nippon Chemi-Con, vrij matige merken als je het mij vraagt. De 2 boven genoemd zijn beter.

De review van de voeding/Serie:
http://nl.hardware.info/r...-psu-review-specificaties
http://www.xbitlabs.com/a...s/display/atx-psu9_5.html
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story3&reid=224

Alleen die XFX liegt een beetje over zijn condensatoren >:), het is tevens wel een Seasonic, dus je kan er op vertrouwen.

TIME TO UPGRADE !!!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:32
De xfx 450 is gebaseerd op de seasonic 430, echter die laatste heeft wel gewoon 2 pcie stekkers.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
omdat ~430 best krap is met deze combinatie zou ik 500+ voeding gaan om problemen te voorkomen

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
dezejongeman schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:53:
omdat ~430 best krap is met deze combinatie zou ik 500+ voeding gaan om problemen te voorkomen
Een 270X trekt tijdens gamen rond de 110-120W. Een overklokte FX6350 misschien 150-175W. Dan is een goede 450W-voeding, zoals de genoemde Seasonic en XFX pro, ruim voldoende.
rickboy333 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:31:
[...]
Maar de OEM is AcBel Polytech, in een ander model gebruikte ze Ltec en Nippon Chemi-Con, vrij matige merken als je het mij vraagt. De 2 boven genoemd zijn beter.
Nippon Chemi-Con zijn japanse condensatoren van prima kwaliteit, net als b.v. Rubycon en Panasonic.

Verwijderd

rickboy333 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:31:
of Gigabyte E470C4 misschien als alternatief, ik heb niet veel bruikbare reviews gezien die bevestigen welke condensatoren erin zitten. Maar de OEM is AcBel Polytech
FSP en CM GM serie gebruikt CapXon's.
Pagina: 1