Kiezen voor displayport of VGA?

Pagina: 1
Acties:

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 11:11

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hi,

Op het werk hebben we onlangs nieuwe monitoren en desktops gekregen. Deze beschikken over VGA en DisplayPort.

Nu willen we graag een KVM-switch aansluiten maar KVM's die beschikken over DisplayPort zijn een stuk duurder dan KVM-switches die alleen VGA ondersteunen.

Op het eerste oog lijkt de keuze snel gemaakt. Echter vraag ik me af of ik iets over het hoofd zie. Valt er enig zinnig profijt te halen wanneer gekozen wordt voor de DisplayPort KVM's?

- Pc's zijn Dell Optiplex 7010
- Monitoren Dell native 1920*1080

[ Voor 13% gewijzigd door Eagle Creek op 13-03-2014 19:43 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
De 1080p haalt een switch niet via VGA, dus als je echt 1080p wilt dan zul je toch een Displayport switch moeten nemen. Voor de rest maakt het niet uit denk ik als het gewoon kantoor PC`s zijn voor outlook en internet.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Ik maak nu gebruik van 1920*1080 via VGA: zou de switch daarin dan gaan belemmeren?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:14
Als het puur om het tonen van beeld gaat dan voegt DP weinig toe. Je kan eventueel bakkeleien over analoog signaal vs digitaal maar is wat mij betreft een non issue, sterker nog... HDCP en de handshake die een digitale aansluiting vragen kunnen problemen opleveren waar je met VGA nooit last van hebt. VGA is the way to go... HDMI en DP zijn zelfs redelijk schaars op AV gebied, als er in die zin een traditionele pc monitor kabel voor wordt gebruikt dan is het vrijwel altijd VGA.

@rikadoo... hoezo kan VGA geen 1080p halen over een switch?

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik dacht dat VGA niet hoger ging dan 1600x1200 ofzo, blijkbaar verkeerd gedacht.

Kan je dan geen displayport to dvi en dan een dvi switch halen of is dat samen niet goedkoper?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
rikadoo schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:19:
Ik dacht dat VGA niet hoger ging dan 1600x1200 ofzo, blijkbaar verkeerd gedacht.

Kan je dan geen displayport to dvi en dan een dvi switch halen of is dat samen niet goedkoper?
O ja hoor. Ik heb mijn monitor op 1920*1080 gewoon via een vga kabel en zelfs geen last van ghosting of andere onzuiverheden. Een switch is gewoon een schakelaar, dus de resolutie die door de kabel gaat heeft hiermee geen van doen zover ik weet.

De keuze zal snel gemaakt zijn. Test het even anders.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarom de kvm switch ?, 2 pc oud en nieuw/andere functie oid ?
Dan is vaak is domweg via rdp aanloggen op het andere werkstation een veel makkelijkere manier.

Iperf

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 11:22
fish schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:43:
Dan is vaak is domweg via rdp aanloggen op het andere werkstation een veel makkelijkere manier.
Inderdaad, mijn ervaring met KVM switches is ook niet je van het. Deze geven regelmatig problemen (lopen vast of het toetsenbord & muis worden niet herkend).

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
fish schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:43:
Verschillende operating systems (Windows, Linux, IBM), gebruiksrechten (user, admin) en netwerken maken dit tot een niet-wenselijke oplossing :).
Waarom zou ik DVI willen i.p.v. VGA?
De keuze zal snel gemaakt zijn. Test het even anders.
Ik heb nu nog geen DP-kabels of switchs, die zou ik dan eerst moeten kopen.

De interne IT-afdeling voorziet niet in KVM-switches, alleen desktop/monitor/bekabeling :).

[ Voor 32% gewijzigd door Eagle Creek op 14-03-2014 12:27 ]

Verwijderd

Kun je niet op de monitor schakelen tussen VGA en Displayport? Is bij mijn Dell kwestie van een knopje indrukken.
Je sluit 1 PC aan met VGA en de andere met DP kabel en de KVM switch is overbodig.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Kun je niet op de monitor schakelen tussen VGA en Displayport?
Is leuk met twee pc's maar niet met vier pc's.
Om van het toetsenbord en de muis maar te zwijgen :).

• MicGlou
spNk schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:36:
[...]

Inderdaad, mijn ervaring met KVM switches is ook niet je van het. Deze geven regelmatig problemen (lopen vast of het toetsenbord & muis worden niet herkend).
Je krijgt waar je voor betaald... ik heb alleen maar slechte ervaringen met goedkope rommel. Schaf een degelijke switch aan en het zal vrijwel nooit problemen geven... ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst de switches opnieuw heb moeten starten...

@TS... switches van Aten zijn over het algemeen betaalbaar en betrouwbaar.

http://www.kvm-shop.nl/nl...B-2-KVMP-Switch-with-OSD/

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:27
rikadoo schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:19:
2048x1152 is volgens mij het maximale :)

• MicGlou
!mark schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:50:
[...]

2048x1152 is volgens mij het maximale :)
Nee, in theorie is het maximum hoger... VGA houdt alleen niet zo best stand op resoluties hoger dan dat, dan gaan de voordelen toch echt richting DVI en DP.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 14-03-2014 16:07 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Ik denk dat ik gewoon voor VGA ga.
Scheelt aardig wat kosten, zit op pc en monitor en 1920*1080 is voorlopig de hoogste resolutie die toegepast gaat worden.

Pagina: 1