Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Tips voor het samenstellen (en bouwen) van een systeem

Pagina: 1
Acties:

• pimryn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-11-2021
Hallo allen,

Ik wil graag mijn eigen computer bouwen omdat dit mijns inziens een aantal grote voordelen met zich voortbrengt t.o.v. het kopen van een kant-en-klaar systeem. Ik heb echter maar een basale kennis van computers & hardware.

Ik vroeg me af of jullie wat praktische tips voor mij hebben bij het zoeken naar onderdelen voor een systeem. Zo weet ik bijvoorbeeld niet goed hoe ik kan achterhalen of onderdelen compatibel zijn t.o.v. elkaar, om maar wat te noemen.

Bij voorbaat dank!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:53

Momentumlol

Car Fanatic

Ten eerste zou ik je de tip geven om op dit forum, en dan vooral het harde waren deel, te kijken naar eerdere configuraties. Voor zowat elke prijsklasse is er daar wel wat te vinden.

Daarnaast is het op dit forum ten zeerste gewenst dat men eerst zelf al het een en ander aan onderzoek doet, voordat men een post plaats. Ik stel je dus voor om eerst een een tijdje rond te zoeken voor goede systemen. Als je slechts basale kennis hebt van pc systemen, is het het handigst om gewoon een systeemopzet van een ander te gebruiken. Wanneer je dit gedaan hebt en je een duidelijk budget hebt, zou je een topic kunnen openen waar mijn medetweakers je kunnen helpen met je vraagstuk of de hardware compatibel is of niet.

Eerst nog even doorzoeken op dit forum dus, en daarna een goed voorbereidde post maken met alles wat je te weten bent gekomen voor je nieuwe pc tijdens je zoektocht.

Succes!

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ten eerste verkeerde subforum, moet DAA. Ten tweede lees het DAA Beleid.