Oud topic dat ondertussen opgelost is!
Ik heb nu in ongeveer tien dagen tijd, drie keer gehad dat mijn (desktop) computer niet aan ging.
Zojuist had ik weer dat ie niet aan ging, dus ging ik wat testen.
Het stroom stond er nog op dat ie het niet deed, dus ik haalde het stroom eraf en daarna er weer op -> computer ging niet aan. Nog een keer stroom eraf en even later er weer op -> nog steeds niets dat reageert als ik de aan/uit knop indruk. Ik dacht, nou nog één keer proberen. Dus weer stroom eraf en later er weer op. Ik druk op de aan-knop en plots doet ie het wél gewoon.
Alsof er niks aan de hand was draait ie nu gewoon normaal, maar ik snap er niets van.
Is er wat mis met mijn voeding? Hoe kan ik dat checken?
Zolang ik mijn computer aan laat staan is er ook niets aan de hand. Ik heb niet gehad dat ie plots uitvalt.
Elke keer als ie het niet doet is dat na een periode van uitstaan. Soms een periode van een uur, soms een nacht.
Iemand enig idee wat er aan de hand is met mijn computer? De voeding is nog wel één van mijn jongste componenten (+/- 2 jaar oud), dus ik zou het vreemd vinden als het hier vandaan komt.
Voeding: Corsair AX650 Professional Series Gold
CPU: intel core 2 duo E8400 @3.00GHz
Mobo: Asus P5Q DDR2
GPU: Radeon/Sapphire HD 6950 2GB GDDR5 (Dirt 3 special edition)
RAM: 4GB DDR2
SSD: Samsung 830 series 256 GB
Ook misschien handig om te vermelden: er staan ook andere dingen aangesloten op dezelfde contactdoos en die gaan wel gewoon altijd aan. En ook als mijn contactdoos aanstaat, maar mijn computer weigert aan te gaan, dan brand er wel gewoon een groen lichtje op mijn moederbord.
Originele TS:Stravincy schreef op maandag 1 augustus 2016 @ 08:57:
[...]
Ik weet het, oud topic, maar ik reageer omdat het eindelijk opgelost is.
Het werd de laatste tijd erger. Toen heb ik eens goed gezocht naar het aankoopbewijs van mijn PSU pricewatch: Corsair Professional Gold AX650.
Contact gehad met Corsair omdat er nog garantie op zat en vervolgens opgestuurd.
Paar dagen later een nieuwe gekregen en vervolgens zijn alle problemen verholpen.
Er was dus iets mis met mijn oude PSU.
Ik heb nu in ongeveer tien dagen tijd, drie keer gehad dat mijn (desktop) computer niet aan ging.
Zojuist had ik weer dat ie niet aan ging, dus ging ik wat testen.
Het stroom stond er nog op dat ie het niet deed, dus ik haalde het stroom eraf en daarna er weer op -> computer ging niet aan. Nog een keer stroom eraf en even later er weer op -> nog steeds niets dat reageert als ik de aan/uit knop indruk. Ik dacht, nou nog één keer proberen. Dus weer stroom eraf en later er weer op. Ik druk op de aan-knop en plots doet ie het wél gewoon.
Alsof er niks aan de hand was draait ie nu gewoon normaal, maar ik snap er niets van.
Is er wat mis met mijn voeding? Hoe kan ik dat checken?
Zolang ik mijn computer aan laat staan is er ook niets aan de hand. Ik heb niet gehad dat ie plots uitvalt.
Elke keer als ie het niet doet is dat na een periode van uitstaan. Soms een periode van een uur, soms een nacht.
Iemand enig idee wat er aan de hand is met mijn computer? De voeding is nog wel één van mijn jongste componenten (+/- 2 jaar oud), dus ik zou het vreemd vinden als het hier vandaan komt.
Voeding: Corsair AX650 Professional Series Gold
CPU: intel core 2 duo E8400 @3.00GHz
Mobo: Asus P5Q DDR2
GPU: Radeon/Sapphire HD 6950 2GB GDDR5 (Dirt 3 special edition)
RAM: 4GB DDR2
SSD: Samsung 830 series 256 GB
Ook misschien handig om te vermelden: er staan ook andere dingen aangesloten op dezelfde contactdoos en die gaan wel gewoon altijd aan. En ook als mijn contactdoos aanstaat, maar mijn computer weigert aan te gaan, dan brand er wel gewoon een groen lichtje op mijn moederbord.
[ Voor 23% gewijzigd door Stravincy op 20-05-2017 20:19 . Reden: Probleem opgelost ]