Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

• pimryn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-11-2021
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om zelf een desktop te bouwen, maar ik zou daarnaast graag een niet al te dure laptop willen om naar school te nemen. Ik doe geen grafische opleiding -- ik zal hem voornamelijk voor Office-programma's en internet gebruiken.

Voor mij zijn accuduur, een degelijke CPU en boven alles een sterke behuizing belangrijk (hij dient tegen menig een bus- of treinritje bestendig te zijn). Schijfruimte is voor mij niet erg belangrijk, gezien ik hem naast een desktop beoog te gebruiken en ik daarnaast al over een externe harde schijf beschik. Een SSD zou echter niet verkeerd zijn, al is dit geen vereiste. Omdat ik de desktop waar ik het eerder over had al voor gaming wil gebruiken, heeft de laptop absoluut geen sterke (dedicated) GPU nodig.

Ik ben bereid om hier 300 a 400 euro uit te geven.

Wat raden jullie mij aan?

edit: typo

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-11 13:43

thorgal21

Forum Noob

Wat heb je zelf al gevonden? Enige eigen inzet is wel vereist hier :)

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10 10:50
Ik zeg maar even wat: Chromebook? ssd'tje, lekker snel, super licht.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• pimryn
Ik kwam zelf al een Packard Bell EasyNote tegen ( http://www.mediamarkt.nl/...3,1046277.html?langId=-11 ). Ik heb echter geen ervaring met het merk en ik weet niet of de behuizing van degelijke kwaliteit is.

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Packard Bell kun je meteen bij het afval gooien, maar dat is bij de meeste in deze prijsklasse.

Een chromebook is de beste optie.

• Pataar
  • Laatst online: 15-10 10:50

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• pimryn
Een chromebook lijkt inderdaad het meest geschikt voor hetgeen ik hem wil gebruiken. Ik ga me er eens in verdiepen. Dank jullie wel!

Verwijderd

Ik zou liever voor een gebruikte Lenovo of Dell gaan, dan een nieuwe PB, Acer of ander B-merk.

Voor 200-250 heb je bijvoorbeeld al een degelijke Lenovo T4xx of T5xx. Koop je er een SSD bij, Linux erop...klaar!
Pagina: 1