Toon posts:

Disk boot failure, 3 HDD kapot, in 2 weken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens burnen van een cd'tje kreeg ik 3 weken geleden ineens een spontaan blue screen, tijdens rebooten kreeg ik meteen de melding Disk boot failure, insert system disk. Ik heb de HDD geformatteerd en meteen opnieuw geinstalleerd met 98'se. Na 3 dagen weer ellende, PC 's ochtends aangezet, meteen de melding disk boot failure. Ik heb toen een andere HDD in de PC gezet en de originele opgestuurd naar de fabrikant, er zaten bad clusters op. De nieuwe HDD deed het 1 week goed, waarna hij ook spontaan met de melding disk boot failure kwam. Een derde schijf deed helaas ook hetzelfde :'(.

Mijn config:

Abit Be6 revisie 1 nieuwste Bios
PIII 750 FCPGA met Jetwat slot 1 converter,
de CPU loopt op 750 en heeft dat altijd gedaan
256 MB ram, allemaal no-name:
1*128 PC 133
2*64 PC 100
Viper 770
Standaard noname miditower met standaard cooler
Win98'SE
Virusscanner wordt automatisch geupdated

Ik heb deze CPU sinds 2 maanden, daarvoor had ik een celeron 466 met dezelde eerste HDD, een IBM DJNA 13 GB ata 66.

Iemand hulp, alvast bedankt
R.l.booij@hccnet.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet de schijf eens op een andere IDE-controller (op de BE6 zitten er toch 4 dus genoeg om te testen - tenminste op mijn BE6). Het kan zijn dat je IDE controller naar de knoppe is en de schijven om zeep helpt, het lijkt me sterk dat het aan de CPU ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de IDE kabel nu vervangen en al het geheugen verwisselt, de PCI kaarten gewisseld met elkaar en de ide-kabel op een andere ide gezet.

Hij doet het, maar ik hoop morgen nog.
Bedankt voor je hulp. Als hij weer stuk is hoor je het.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:26
Op zaterdag 09 juni 2001 23:14 schreef vietsjon het volgende:
Ik heb de IDE kabel nu vervangen en al het geheugen verwisselt, de PCI kaarten gewisseld met elkaar en de ide-kabel op een andere ide gezet.

Hij doet het, maar ik hoop morgen nog.
Bedankt voor je hulp. Als hij weer stuk is hoor je het.
... of juist niet natuurlijk >:) ;)

Nee FF zonder gein:
Ik heb ook vage probs met m'n nieuwe computer gehad.
Ik had een ASUS CUBX-E met onboard Promise ATA-100 controller, en ik heb 2 Maxtors (40 GB) 7200rpm, een oudere met max ATA-66 en andere nieuwere max ATA0-100. Sinds ik m'n PC draaiende had heeft alles gewoon gewerkt, hetzei met wat IRQ-conflicten die er nu niet toe doen.

Na een dikke maand te hebben gewerkt kreeg ik steeds meer vage dingen met scandisken. Scandisk vond steeds meer Lost Clusters en ongeldige FAT-tabellen en zo. Met BEIDE HDD's wel te verstaan, dus niet met 1tje. Beide HDD's trouwens op die ATA-100n controller. Toen heb ik de 80-polige bandkabel vervangen door een andere 80-p. kabel, nog steeds dat probleem, alle PCI kaarten er UIT en nog steeds dat probleem. Toen heb ik de HDD's (Master en Slave) op de standaard ATA-33 controller (van de 440BX chippie) gehangen en VOILA probleem OPGELOST!?!?!?

Oftewel ik wist niet beter dan dat het aan die onboard Promise ATA-100 controller lag. Na mobo opgestuurd te hebben kreeg ik te horen dat er niks mee mis was.... nog vreemder dus, want die probs waren echt. Kheb die HDD's nog steeds (in m'n ouwe puter hangen) en doen het nog steeds perfect, dus het lag echt niet aan m'n HDD's maar aan die kutcontroller :(

Je zou hier es naar kunnen kijken...
Sorry voor het lange verhaal, maarja, beter dan nutteloze kwats he :) iig Succes er mee