Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet 4G naar Ethernet

Pagina: 1
Acties:
  • 5.984 views

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er routers die het mogelijk maken om een 4G verbinding om te zetten naar een bedraad ethernet netwerk?

We willen graag sneller internet op de zaak.
Momenteel denken we aan een 4G verbinding van KPN.
Dit zou een beter alternatief zijn dan het laten aanleggen van glasvezel.
Is dit verstandig? In onze ogen is de snelheid hoger, de kosten zijn lager en de levertijd korter.

Echter hebben we hier een volledig bedraad netwerk wat we aan een 4G router zouden willen hangen.
KPN bied enkel wifi routeren aan.

Bestaan er routeren die 4G signaal om kunnen zetten naar ethernet?
Zelf zijn we gestuit op een Fritzbox.
pricewatch: AVM FRITZ!Box 6810 LTE (Int'l Edition)
Dit ziet er echter niet uit als iets voor professioneel gebruik.

Heeft er iemand ervaring met een soortgelijke oplossing?

Benieuwd naar jullie mening.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Welk 4G abbonement zou je daar bij af willen sluiten dan?
In de voorwaarden is vaak afgedekt dat er geen pc's gekoppeld mogen zijn.
Een internetabbo via dsl/glasvezel lijkt me op maandbasis goedkoper te zijn.

De Huawei B593s zou een kandidaat kunnen zijn á 289,-
Afbeeldingslocatie: http://www.store4g.com/images/router/huawei-b593_box.jpg

[ Voor 102% gewijzigd door arjants op 13-03-2014 15:50 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een Cisco 819 kan dat. Deze heeft 2 SIM sloten.
Op Meraki MX security appliances kan je een USB dongel aansluiten voor 3G/4G.
Hou er rekening mee dat er op 4G abbo's een datalimiet zit. Bij KPN is dit momenteel 8GB. Bij Vodafone ook. Check wel de dekking.

[ Voor 3% gewijzigd door Bl@ckbird op 13-03-2014 16:16 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 15:07
Als je al een KPN 4G dongle heb zou ik daar een TP-Link TL-MR3420 bij halen voor enkele tientjes. Een collega van me gebruikt dat ding en is er erg blij mee.

If it ain't broken, tweak it!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de snelle reacties,

@arjants
Zou idd gaan om 8GB van KPN
Wat ze nu max kunnen leveren op ons adres is 2mbit. Anders wordt het glasvezel met graafkosten van 2500 euro, levering 20 weken en een maanbedrag van 270 voor 10mbit en dat 3jaar.
Of bundling wat ook een exponentieel verhaaltje is.
We hebben nu een 1mbit sdsl abbo bij de KPN voor 125 euro per maand.
Goede tip, moet de voorwaarden nog nalezen.

@rest
datalimiet is inderdaad nog een nadeel.
dekking is volgens KPN goed maar heb nog geen harde cijfers gezien.
thanks zal die routers is gaan vergelijken.

Zou dit een oplossing kunnen zijn in een professionele situatie? Of is het toch meer creatief geknutsel.

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 23:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Ben wel benieuwd over welk abbonoment het hier gaat want in de meeste abbo's die ik ken staat dat het veboden is om computers er aan aan te sluiten. Verder weet ik eigenlijk niet waarom het sneller zal zijn vaak is een normale ziggo zakelijk lijn sneller als een 4g verbindingen en de latency is ook lager. Je moet ook weten dat je met 4g niet altijd de max aangegeven sneheid hebt dat heb je misschien midden in de nacht.

[ Voor 0% gewijzigd door TVH7 op 13-03-2014 16:49 . Reden: TS was me te snel af. ]

Verwijderd

Topicstarter
@TVH7
Ziggo is bij ons niet mogelijk.
Latency is idd ook nog iets om rekening mee te houden.
Kabel niet beschikbaar op het terrein.
Ook liggen we blijkbaar te ver van de wijkcentrale en is het maximale wat ze op dsl kunnen bieden 2mbit.
Gegevens over abbo waar we aan denken:
http://www.kpn.com/zakeli...abonnementen/sim-only.htm

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-11 20:17
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:41:
Zijn er routers die het mogelijk maken om een 4G verbinding om te zetten naar een bedraad ethernet netwerk?
Uhm, dat is wel een erg basale Google vraag. Gelukkig kom je tenminste nog met een optie aanzetten.
We willen graag sneller internet op de zaak.
Momenteel denken we aan een 4G verbinding van KPN.
Dit zou een beter alternatief zijn dan het laten aanleggen van glasvezel.
Is dit verstandig? In onze ogen is de snelheid hoger, de kosten zijn lager en de levertijd korter.
De initiële kosten zijn veel lager dan een kabel aan te laten leggen. Bedenk wel dat een goede, betrouwbare, zakelijke 4G router, modem en eventuele antennes al snel een €500,- kost. En dan doe je nog niets geks.

Ook een abonnement voor dit soort doeleinden (meerdere apparaten, 'open' verbinding en eventueel een vast IP adres) maken het snel duurder dan een standaard 4G consumenten abonnement.

Dit staat nog los van de gewenste hoeveelheid data per maand. Als je al denkt over glas en blijkbaar geen genoegen kan nemen met A/V-DSL (laten we zeggen 1Mbps down) dan doe ik bij deze, zonder duidelijke cijfers, de aanname dat 4G veel duurder uitpakt dan dat je nu denkt.
Heeft er iemand ervaring met een soortgelijke oplossing?
Ja, vrij veel zelfs. Maar dan voor mobiele kantoor omgevingen.
edit:
Mijn post stond lang open; verdere info van TS had ik dus nog niet gelezen... :o

[ Voor 3% gewijzigd door The Lord op 13-03-2014 17:16 ]

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Bl@ckbird
  • Niet online
Je kan ook 4G combineren met ADSL2 of SDSL. Latency gevoelig verkeer (zoals VoIP) stuur je over xDSL en ander verkeer over 4G. Met een professionele router kan je dit verkeer verdelen over beide internet links. Verder kan je verkeer shapen, zodat je niet te snel door je bundel bent.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Weetje hoeveel de locatie aan data gebruikt op het moment? Want mij lijkt 8GB lang niet genoeg dat redt ik met normaal surfen en een af een toe een youtube videotje niet eens in een dag vooral niet als mensen bijvoorbeeld via google drive dingen gaan opslaan of een andere cloud oplossing. Een oplossing zou interdaad die zijn van blackbird.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb even kleine berekening gemaakt.
Veel handiger zou zijn geweest een snellere dsl of kabel oplossingen, dit is echter niet mogelijk.
Verder heb ik geen weet van alternatieve oplossingen.

@TVH7
Heb geen gegevens over de hoeveelheid data die we nodig hebben omdat we naar een nieuw situatie gaan.
Locatie gaat het om 6 werkplekken die verbinding maken met terminal server en eventueel in de toekomst ook voip.

Puur op kosten zou je gaan voor enkel 4G maar hier kleven zoals door verschillende van jullie ook aangegeven wel enkele nadelen aan.
Denk dat de ideale oplossing nu ligt in een combinatie van de 2 (optie3) zoals Bl@ckbird aangeeft.
Huidige abbo moet ook nog wel iets goedkoper kunnen. (lees nieuw contract)

Vragen naar de 4G aanbieder toe:
Wat als er over datalimiet gegaan wordt?
Latency?
Gegarandeerde snelheid op onze locatie?
Meerder PC's hangen aan 4G toegestaan?

Heeft er iemand nog andere ideeën??
Als ondernemer wilde ik gewoon ff sneller internet regelen.
Zoals je ziet is het toch weer wat complexer. :P

Optie1: Glasvezel
Initiele kosten: 2250 aanleg
Terugkerende kosten: 297x12= 3564 maandelijkse abbo kosten
Totaal= 5814

Optie2: 4G alleen
Initiele kosten:
29,95 aansluitkosten
800 router
Terugkerende kosten:
Abbo per maand: 55,27x12=663,24
Vast IP per maand: 5x2x12=120
Totaal= 1613,19

Optie3: 4G + Huidig abbo behouden.
4G per jaar: 1613,19
Huidig abbo per jaar: 125x12=1500
Totaal= 3113,19

• Danot
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Als je huurder bent van het pand, dan zou je de verhuurder kunnen vragen de kosten voor aanleg glasvezel (deels) te laten dekken. Voor de verhuurder is het ook waardevermeerdering indien er een betere infrastructuur ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Hi Danot, we huren idd het pand. Verhuurder wil hier niet in mee.
Daarom zijn we ook van mening dat we niet willen gaan graven voor een ander.
Ook hebben we collectief geprobeerd met andere bedrijven hier op het terrein.
Aanbiedingen die we daarop kregen waren ook niet echt voordelig te noemen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34
Het is natuurlijk een beetje laat om daar over te beginnen, maar dit soort vraagstukken had je natuurlijk mee moeten berekenen in het kiezen van je vestigingslocatie :P

Een initiële aanschaf van 2500 en 300 aan maandelijkse kosten klinkt voor een particulier die het ziet als 'een beetje internetten' heel erg duur. Voor een bedrijf wat het ziet als 'een beetje internetten' wordt het al meer te behappen, maar als je het gaat bekijken naar wat het nu daadwerkelijk voor je bedrijf is, dan is het gewoon keihard de mogelijkheid om überhaupt je werkt te kunnen doen, of je werk niet (of niet goed) te kunnen doen...

Laten we aannemen dat je de aanschaf afschrijft over 3 jaar, en 3 jaar abonnement afneemt of nog 3 jaar op ADSL blijft. Dan kost glasvezel je 40 euro per medewerker per maand meer dan ADSL. Als je (bruto bruto) 5000 per werknemer aan salaris kwijt bent dan heb je dit er al uit als je 80 minuten arbeidsproductiviteit PER MAAND wint.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
@Paul
Mee eens. Internet was nog niet zo belangrijk in de tijd toen we hier kwamen.

Glas abbo waar het nu om gaat is slecht 10mbit up&down.
4G&DSL combi zou in theorie ook sneller moeten zijn.

Als het puur om arbeidsproductiviteit gaat zijn er nog wel andere zaken waar we meer minuten mee kunnen winnen maar dat is een andere discussie. :)

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Ik denk dat je je teveel blind staart op snelheid, en 10mbit klinkt mij niet als langzaam in de oren. In de tijd dat ik nog in London werkte was dat de lijnsnelheid die we hadden voor een office met sowieso meer mensen dan die 6 waar jij het over hebt, met VOIP en TS(Citrix).

Via 4G ga jij nooit garanties krijgen over latency en je snelheid is ook nog eens in hoge mate afhankelijk van wat de rest van je provider doet. VOIP is uiteraard time critical en zal best werken over 3G en 4G(zelf getest op 3G) maar het wordt een ander verhaal zodra je zo'n verbinding ook nog voor andere zaken gaat gebruiken.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Bl@ckbird
  • Niet online
Kwestie van QoS inregelen...

Latency op 4G is wel lager dan op 3G. Hoe de dekking / throughput is op jouw specifieke locatie is een kwestie van testen. Die dekkingskaarten zijn slechts een indicatie.

• Paul
10 mbit synchroon is ruim voldoende voor 6x VOIP en 6x RDP (of Citrix) en je bent niet afhankelijk van dekking, weersinvloeden, evenementen etc. Ik zou ik dit geval echt voor glas gaan.

Stel ik neem XenDesktop met wat internet (geen video), dan zit je op 85 kbps. Keer 6 gebruikers, 40 uur per week, dan kom ik op 38 GB data, ruim meer dan de 8 die je van KPN hebt. Met Citrix en VOIP over SDSL en de rest over 4G heb je dus 1.3 GB data per medewerker per maand, dat is (afhankelijk van de gebruiker) erg weinig. Zit je de hele dag naar je Citrix-sessie te staren dan valt het wel mee, maar als je een receptioniste hebt dan kan die er op een rustige dag in haar eentje die 8 GB wel doorheen YouTuben maar ook als systeembeheerder heb ik 8 GB met heel legitiem busines-gerelateerd verkeer er zo doorheen...

Rhàshan - Aditu Sunlock

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-11 20:17
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:52:
Heb geen gegevens over de hoeveelheid data die we nodig hebben omdat we naar een nieuw situatie gaan.
Locatie gaat het om 6 werkplekken die verbinding maken met terminal server en eventueel in de toekomst ook voip.
Als het om TS en VoIP verkeer gaat is een lage (liefst gegarandeerde) latency veel belangrijker dan een grote bandbreedte.

Vroeger kon je veilig rekenen met 64kbps per VoIP sessie (GSM 7nogwat codec). TS is erg afhankelijk van wat er gebruikt wordt. Standaard kantoor werk met GPU acceleratie dan is 64kbps per sessie gemiddeld vaak voldoende.

Dan kan het zomaar zijn dat die DSL lijk heel goed voldoet. En 4G door de mogelijk fors extra latency een laggy beeld oplevert en vertraagde audio in een VoIP gesprek.

Wellicht kan iemand accuratere cijfers aandragen. De mobiele kantoren waar ik mee te maken heb maken gebruik van fat-clients met lokale server, etc.
Puur op kosten zou je gaan voor enkel 4G maar hier kleven zoals door verschillende van jullie ook aangegeven wel enkele nadelen aan.
Denk dat de ideale oplossing nu ligt in een combinatie van de 2 (optie3) zoals Bl@ckbird aangeeft.
Huidige abbo moet ook nog wel iets goedkoper kunnen. (lees nieuw contract)
Het maakt het wel weer ingewikkeld. Mijn ervaring is dat iets meer betalen om het simpeler te kunnen houden minder incidenten (c.q. korter durend) oplevert.
[b]Heeft er iemand nog andere ideeën??
Is een point-to-point WiFi verbinding wellicht mogelijk?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:21
The Lord schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 21:48:
[...]
Vroeger kon je veilig rekenen met 64kbps per VoIP sessie (GSM 7nogwat codec).
64kbps voor GSM codec is wel erg veel, zit tussen de 6,5 en 13Kbps, dat is dan puur voor je payload.

ISDN is 64Kbps en de meeste codecs gaan daar niet overheen (een aantal wideband codecs daargelaten).

Wikipedia: GSM
arjants schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:46:
In de voorwaarden is vaak afgedekt dat er geen pc's gekoppeld mogen zijn.
Mogen ze dit nog wel doen dan? Volgens mij mag dit namelijk niet vanwege netneutraliteit. Net als dat tethering (nu) gewoon is toegestaan waar dat eerst door sommige providers werd geblokkeerd. Zolang jij binnen je datalimiet blijft of bijbetaald voor wat je meer gebruikt lijkt me dit geen probleem.

Mocht je op kantoor ook een server hebben staan welke bijvoorbeeld email afhandeld dan is een vast IP ook niet onwenselijk en niet bij elle provider staan alle poorten open dus daar zal je dan wel rekening mee moeten houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Shinji op 15-03-2014 00:13 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Wat je zou kunnen overwegen, mits de situatie zich daarvoor leent, is om met twee Ubiquiti NanoStation Loco M2's aan de slag te gaan.
Tenminste, als je fatsoenlijke line of sight hebt naar een locatie waar wel een fatsoenlijke verbinding is.

Abort, Retry, Quake ???

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 08:28
De glasvezelconnectie kost over 3 jaar 350 euro per maand.

Met 6 medewerkers heb je het dan over 60 euro per maand per medewerker. Is niet goedkoop voor een internetconnectie, maar dat lijkt me het wel waard, gezien de betrouwbaarheid en de gebruikservaring. De latency van glas is gewoon veel lager, ik werk nu vanaf mijn kantoor via een VPN connectie naar huis (Reggefiber) met RDP, alles over glas en met een latency van 5 ms. Het is dan echt alsof je lokaal werkt, heel anders dan over ADSL of kabel (15-20ms), ook met RDP/Citrix. 3G/4G heeft een hogere latency, zit eerder in de orde van 100 ms. Als er snel bekabeld Internet mogelijk is, zie ik 3G/4G als optie voor een backup verbinding, dus een combi is mogelijk.

Wat zijn de garanties van de glasvezel wat betreft beschikbaarheid?

Mijn idee: glasvezel en eventueel een 3G/4G connectie als backup

[ Voor 2% gewijzigd door pablo_p op 17-03-2014 11:32 . Reden: Argumentatie uitgebreid ]

Verwijderd

Even voor de grap de kosten voor 4G uitgerekend op basis van de 38GB per week van Paul en de boven bundel tarieven van KPN:

30.000 euro per jaar.

Nu weet ik natuurlijk niet wat de core business is en kan het best zijn dat 6 werknemers in een jaar 30.000 euro aan extra overhead bij eklaar verdienen door sneller internet maar volgens mij is het aanleggen van twee glas verbindingen (samen 20mbit) eerder een kostenbesparing tov. alleen 4G.

Indien je besluit om voor een ADSL/4G oplossing te kiezen, houd er dan rekening mee dat KPN 0.0819 cent per MB rekent. Een youtube videotje kost hierdoor boven bundel zo'n 0.16 cent per minuut (tenzij ze HD aanklikken, dan zit je zo op meer dan 0.50 cent per minuut).

Ik begrijp dat je als ondernemer 'even sneller internet' wil regelen maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je medewerkers 'even je winst weg youtuben'.
Bij mij op t werk heeft de buitendienst mobiel internet met 2gb bundel per maand. Er zijn mensen die dat er in twee weken doorheen krijgen. En das met mensen die voornamelijk in de auto zitten om van afspraak naar afspraak te rijden. Ik geef toe dat dit meer een uitzondering is echter het gebeurt wel en de telecom provider stuurt je gewoon een rekening voor dat soort 'ongelukjes'.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Al eens gekeken naar internet via de satelliet? Enige nadeel is hoge latency, maar dat is natuurlijk niet erg voor downloaden/uploaden van bestanden.

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Satch schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:23:
Al eens gekeken naar internet via de satelliet? Enige nadeel is hoge latency, maar dat is natuurlijk niet erg voor downloaden/uploaden van bestanden.
Alleen heeft TS dus lage latency nodig vanwege voip... dus een beetje nuttleloze reactie (net als deze dus..) 8)7
Ontopic:
Ik zal gewoon voor het glasvezel abbonoment gaan 4G is op dit moment met zoveel data echt veel te duur.

[ Voor 20% gewijzigd door TVH7 op 17-03-2014 23:13 ]

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
@Christianw

Grappig, ik herken je verhaal (helaas) precies. Wij zitten ook op een industrieterrein en bij ons eindigt het waarschijnlijk in het hele pand verhuizen naar de binnenstad omdat ik vertik 550 euro in maand te betalen voor glasvezel, maar dat terzijde.

Wat misschien een optie voor je kan zijn is gestapelde (S/A)dsl verbindingen. Ik heb bij XS4all de mogelijkeheid gekregen om een aantal 40:4 mbit adsl verbindingen te bundelen. Dat kost grofweg 33 euro per lijn + 150 p/m bundelkosten. Zo kwam ik op 3x33 +150 = 249 per maand voor een 120:12 uit. inclusief zakelijke SLA etc.

Volgens mij slaan die 'zakelijke' prijzen echt helemaal nergens op. Mijn ziggo thuisverbinding heeft er minder vaak uitgelegen dan onze glaslijn. VPN problemen idem vaker op glas dan thuis en als klap op de vuurpijl een 20:10 verbinding ipv. thuis 150:15. En vooral de leveranciers roepen heel hard 'ja maar dat is niet zakelijk, geen SLA, etc'. Terwijl je, als je bijv. een ziggo + adsl lijn neerlegt met loadbalacing router net zo goed zit voor een fractie van de prijs.

Verwijderd

Wat in deze discussie nog niet ben tegen gekomen is eenverbinding op basis van COAX. UPC levert deze verbinding in een paar verschillende snelheden. Nadeel is, datj e bedrijf wel in de buurt van hun infrastructuur moet liggen. Anders krijg je ook met hoge graafkosten te maken. Naar mijn mening ligt COAX qua mogelijkheden tussen xDSL en glasvezel in. Zeker ook voor wat de prijs betreft.

Op dit moment zijn we aan het testen met Huawei B593 routers in de Achterhoek. Ervaring tot nu toe is dat de Huawei het 4G signaal snel op pikt. Wordt het signaal zwakker lijkt het er op dat er externe antennes moeten worden gebruikt. Die krijgen we binnenkort en dan gaan. We nog eens testen. De snelheden die we krijgen liggen meestal rond de 20/10. Veel beter dan xDSL. nadeel is inderdaad de data bundel. We zoeken nog een bedrijf waar we een router wat langer kunnen laten staan om het gebruik in de praktijk te zien.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:15:
Wat in deze discussie nog niet ben tegen gekomen is eenverbinding op basis van COAX. UPC levert deze verbinding in een paar verschillende snelheden.
Zie:
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:03:
@TVH7
Ziggo is bij ons niet mogelijk.
UPC en Ziggo beide kabelboeren dus is zeker voorbij gekomen. Is een klein kansje dat ze alleen naar Ziggo hebben gekeken en niet in de gaten hebben gehad dat deze gescheiden gebieden hebben en dat UPC wel mogelijk is maar ik vermoed dat hij wel door had in principe in het Ziggo gebied te zitten maar dat het bij hun gewoon niet mogelijk was.

[Edit]
Zelf ook overheen gelezen maar kabel is dus in zijn geheel daar niet beschikbaar aldus dezelfde post:
Kabel niet beschikbaar op het terrein
josvane schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:10:
En is er als dsl leverancier ook al gekeken naar tele2 het vroegere bbned.

Dm mijn anders postcode / huisnummer dan kan ik checken wat leverbaar is.
In 99% van de gevallen, wellicht zelfs 100% zitten alle dsl providers in dezelfde wijkcentrale en hebben dus dezelfde afstand en dus snelheid. Nu bieden sommige providers hogere snelheids abonnementen alsnog aan ook al is het totaal niet realistisch maar is de uiteindelijk gehaalde snelheid vergelijkbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Shinji op 02-08-2014 15:14 ]

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-11 15:50
En is er als dsl leverancier ook al gekeken naar tele2 het vroegere bbned.

Dm mijn anders postcode / huisnummer dan kan ik checken wat leverbaar is.

edit:
zie net dat het een topic uit maart is

[ Voor 15% gewijzigd door josvane op 03-08-2014 09:05 ]

• sjanssen15
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 10:21
Ik herken het probleem wat je hebt, veel van onze klanten zitten met hetzelfde probleem.

Echter kan ik je nu al zeggen dat wanneer je normale data & voip gaat combineren over een fluctuerende latency op zo'n 4G verbinding je een hele slechte ervaring zult krijgen. Op het moment dat iemand per ongeluk de verbinding piekt krijg je problemen in de gesprekken.

Wat wij onze klanten hebben aangeboden:
- Laat Ziggo een offerte maken voor "glasvezel" op locatie, ook al is het geen Ziggo Coax gebied. Denk wel aan graafkosten etc.

- Sateliet zoals hierboven aangegeven. Deze zijn ZEER betaalbaar, maar tevens weer met datalimiet. Zo bied de firma Satpower de volgende specs aan:
* 22Mbps/6Mpbs lijn
* 100GB quota (tussen 24:00 en 6:00 onbeperkt (backups :)))
* 500 euro voor de schotel

Groot nadeel: tussen de 600 en 800ms ping. Dus geen VOIP helaas
https://www.satpower.eu

Weet niet of SDSL mogelijk is? Heb je wel weer eventuele graafkosten van glasvezel maar lagere maandlasten.

De vraag toch nog beantwoorden op je 4G kwestie: Draytek routers bieden voor een schappelijke prijs 4G USB DOngle ondersteuning + meerdere WAN's voor failover. Wij gebruiken deze zeer veel bij klanten. Ondersteund ook perfecte VOIP protocollen & settings + site-to-site VPN.

A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.

• Paul
sjanssen15 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 23:35:
- Laat Ziggo een offerte maken voor "glasvezel" op locatie, ook al is het geen Ziggo Coax gebied. Denk wel aan graafkosten etc.
Heb je ervaring met Ziggo en glasvezel? Heb je een ingang die je met me wilt delen? Wij proberen al maanden om in contact te komen met de glasvezel-afdeling daar voor een offerte om de bestaande fiber op een andere locatie het pand binnen te laten komen en zijn bijna op het punt die hele verbinding op te zeggen en een nieuwe aan te laten leggen door een club die wel reageert.

Als ze al zo slecht reageren op het moment dat ze geld aan ons kunnen verdienen dan wil ik niet weten hoe 'goed' ze bereikbaar zijn als er iets stuk is en het ze dus geld gaat kosten...

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 20:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit topic is alweer 5 maanden oud, en de TS is al een tijd niet meer online geweest.
Denk dus dat we dit topic als doodgebloed kunnen beschouwen ..

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.