Wat te doen met wifi antenne in laptop scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Mijn allerliefste zoon heeft mijn laptop flink onderhanden genomen. Nu is die 5 jaar oud (de laptop), maar inmiddels ziet deze er alvogens uit:

Flaptop

Zoals je kan zien is het scherm afgebroken (iets met op de bank springen terwijl er een laptop opengeklapt ligt). Het scherm doet het nu niet meer, omdat er een kabelbreuk is, maar de rest functioneerd nog prima (m.u.v. het toetsenboord, waar wat toetsen missen).

Anyway, dat ding is redelijk verloren, maar ik wil dat ding een 2e leven geven als "desktop". Ik ga binnenkort het scherm openschroeven en verwijderen. Maar wat doe ik met de wifi antenne? Ik ga er van uit dat de antenne in het scherm zit wat verwijderd wordt. Nu wil ik een beetje elegante oplossing, dus zit ik te denken wat er mee te doen (behalve een pringles bus) en toch een beetje bereik heb...

Eventueel kan ik nog een wifi usb erin stoppen, maar als ik geen geld hoef uit te geven, komt dat beter uit ;)

Iemand een idee

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Voor een tientje heb je een mini usb wifi adapter....waarom moeilijk doen?

http://www.conrad.nl/ce/n...CFc_MtAodL10AcQ&WT.srch=1

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:03
kabeltje kan je ook los laten liggen of opvouwen,ik had zelf ook zo'n laptop en dat werkte bij mij prima.

Mocht het bereik toch tegenvallen kan je altijd nog naar een alternatief zoeken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Jaja... ik zie het al! Pa zat C&C Generals te spelen en niet op zijn zoon te letten :p

Maar serieus, pringles bus, knip ze af, whatever. Er van uit gaand dat je in huis niet afhankelijk bent van een enkele bron moet bereik geen probleem zijn wat je ook doet.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 17:56

BLACKfm

o_O

Ik heb ook een laptop zonder scherm met wifi antenne, gezien er ruimte nodig is voor de scharnieren van het beeldscherm (en je die niet meer nodig hebt) heb ik ze bij mij daar in verwerkt.

Hoe dan ook is er altijd ergens in de behuizing wel ruimte om dat metalen plaatje (dat was het bij mij) te herbergen. Kabeltjes heb ik niet geknipt of iets, dus die zitten een beetje 'opgerold' in de laptop.

Ziet er niks meer van en werkt verder prima, het ontvangst zal vast wel minder zijn, maar werken doet het wel.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Leo1010 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:18:
Jaja... ik zie het al! Pa zat C&C Generals te spelen en niet op zijn zoon te letten :p

Maar serieus, pringles bus, knip ze af, whatever. Er van uit gaand dat je in huis niet afhankelijk bent van een enkele bron moet bereik geen probleem zijn wat je ook doet.
Nee, dat doet Standezoon, net zoals minecraft en oude sierra games (iets met "parenting done right":P)
BLACKfm schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:22:
Ik heb ook een laptop zonder scherm met wifi antenne, gezien er ruimte nodig is voor de scharnieren van het beeldscherm (en je die niet meer nodig hebt) heb ik ze bij mij daar in verwerkt.

Hoe dan ook is er altijd ergens in de behuizing wel ruimte om dat metalen plaatje (dat was het bij mij) te herbergen. Kabeltjes heb ik niet geknipt of iets, dus die zitten een beetje 'opgerold' in de laptop.

Ziet er niks meer van en werkt verder prima, het ontvangst zal vast wel minder zijn, maar werken doet het wel.
Hmmm, dus ik kan die boel gewoon met een zooi ductape verenigen met de ruimte die ik overhoud... Zeker waard om te proberen. Mocht bereik helemaal nul zijn, kan ik altijd nog overschakelen op een usb stick

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Een tijdje terug heb ik uit nieuwsgierigheid mijn Ziggo modem (Cisco EPC3925) eens opengeschroefd. De wifi antenne daarin bestaat uit niet meer dan een stukje aluminiumtape. Nu heeft dat ding ook niet echt een geweldig bereik, maar het werkt prima tot op circa 20 meter (met 3 muren ertussen). Zoiets is ook prima zelf te maken, mocht dat praktisch zijn.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

UFL naar SMA kabeltje kopen. Dan kan je een gaatje in de behuizing maken voor de SMA. Op de RMA connector kan je dan een WiFi antennetje aansluiten. Misschien kan je de SMA connector wel netjes in de scharnierpunten schroeven. Een antenne hoeft trouwens niet altijd in een scherm te zitten.

http://www.ebay.com/itm/U...ennas&hash=item485bb8ee2f
http://www.ebay.com/sch/i...nkw=ufl+sma+cable&_sop=15

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/Mzc1WDUwMA==/$(KGrHqJ,!oEE63WY9D-sBO1gWLvNS!~~60_12.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Oyster op 15-03-2014 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Stukje paperclip, getrimd op ong een halve labda @ 2.4GHz. You'll be amazed.
Pagina: 1