Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Kabel] Advies subwoofer kabel

Pagina: 1
Acties:

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-10 22:52
Ik heb een vraag over het aanschaffen van een subwoofer kabels (audio) en hopelijk ben ik hier dan in het juiste subforum.

Ik heb al wat tijd op het internet doorgebracht met zoeken naar een kabel. Bij mijn subwoofer zat een (extreem) klein setje van 2 kabels welke van een soort enkele stereo RCA naar twee losse draadjes lopen. Kan iemand mij advies geven waar ik deze kan vinden?

- Redelijke kwaliteit tegen acceptabel tarief
- het is geen probleem als ik zelf de normale (mono/enkel polige) RCA plugjes er af moet halen om het kabeltje te strippen
- zelf had ik al wel iets gevonden (amazon), maar volgens mij moet het ook goedkoper of dichter bij huis kunnen en zou ik graag nog wat vergelijkingsmateriaal hebben.

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/pjn33p6h9/subwoofer_cable.jpg

Het lijkt er in ieder geval op dat deze speciale subwoofer kabeltjes als normale kabel al redelijk dun bezaait zijn.

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Typisch kabeltje. Y-kabel/adapter kopen en aan de kant van de twee aders de RCA-pluggen er van af strippen om zo kaal draad over te houden?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Zelf zou ik het kabeltje solderen en dan liefst met nog een extra isolatie mantel erom vanaf de versterkerkant, maar rare kabel dit.

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 13-03-2014 13:44 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-10 22:52
Ja het is inderdaad een beetje een vreemde kabel, gezien de meeste RCA kabels enkele aders hebben, dus 1 plug per kleur. Ik had in eerste instantie dan ook de verkeerde kabels gehaald.

Ik kwam er uiteindelijk achter dat ik iets anders moest hebben toen ik de handleiding las:
Pagina 5: http://theater.stevejenkins.com/docs/Triad_Subs_Install.pdf

Een soldeerbout heb ik niet en ook geen ervaring mee, dus dat zou weer net iets te veel van het goede zijn. Wanneer er geen alternatief is bestel ik denk ik twee van die amazon kabels die ik dan strip. Vind het alleen een beetje jammer van de prijs en de mooie plugjes die ik er dan af moet halen. (Tenzij er een mooie oplossing is voor gewone RCA naar euroblock)

edit: prijs als rede toegevoegd om nog even rond te kijken naar alternatieven

[ Voor 7% gewijzigd door Jur_ op 13-03-2014 14:18 ]

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L