Toon posts:

Defragmenteren of TRIM?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medeTweakers,

Het bedrijf waar ik nu stage loop heeft laptops met SSD's in gebruik. De SSD's hebben TRIM, maar dmv policy worden de "harde schijven" ook gedefragmenteerd. Ik weet dat windows 7 automatisch detecteert dat er een SSD in de pc zit en daarmee defragmenteren uitschakeld. Nu was mijn vraag, wordt de SSD gedefragmenteerd of toch niet door het laatst genoemde? Op de almachtige zoekmachine (aka Google) kan word ik hier niks wijzer over. Kunnen jullie mij hiermee (met onderbouwde bronnen) helpen? Mijn (ononderbouwde!) voorlopige conclusie is dat policy eerst gaat. Maar hierover kan ik geen betrouwbare bron vinden helaas. Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele hulp!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-01 12:13
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mar.tin schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:07:
Kijk eens in de logs, wordt de defragger uitgevoerd op de laptops?
Ja, word uitgevoerd op de laptops
Sinds het begin (als ik het goed heb al 123 maanden) dat de laptops zijn uitgerold
Mar.tin schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:07:
Want hoewel het niet nodig is om een SSD te defraggen -kan- het wel, maar zonder verder resultaat dan een boel verschoven bitjes en een snelle degradatie van je SSD..
Dit weet ik, maar vroeg mijzelf af of een policy leading is ofdat een policy ook ondergeschikt (so to say) kan zijn. Anyway thanks for the input!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 90% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mar.tin schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:13:
Nee, ik bedoel, hoelang is het proces bezig ;) Draait dat enkele seconden of langer? :)
Ga ik vandaag opzoeken, wanneer dat zal worden is wanneer een gebruiker de laptop op professionele wijze heeft gesloopt :P

(Alle gekheid op een stokje ik bedoel wanneer er weer een laptop voor reparatie binnenkomt zoek ik het op. Ik werk namelijk op een desktop)

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:51 ]

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Windows detecteert inderdaad als een SSD aanwezig is bij de installatie.

In bedrijven gebruikt de IT afdeling meestal de cloning manier voor uitrol van het OS, waardoor windows dus niet vanaf moment 1 in de gaten heeft dat er een SSD aanwezig is en blijven de volumes gemarkeerd als defragmenteren.

Ga er maar dus vanuit dat als niemand erop heeft gelet, dat defragmentatie gewoon aan staat en dit ook wordt uitgevoerd op de SSD's.

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:43

Nikeo

Jawelles

Kun je mooi aan je stagecompetenties werken: een bestaand protocol veranderen. Bereid je maar vast voor op heel veel weerstand voor aanpassing van zoiets kleins ;) Vaak krijg je je punten ook wel als je alleen al het voorstel doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Nikeo op 13-03-2014 18:25 ]

Pagina: 1