Beste Tweakers,
Zo'n 8 jaar geleden heb ik het pc gamen achter mij gelaten. Heb de afgelopen jaren gegamed op xbox360, dat voldeed prima. De nieuwe consoles laten mij echter koud. Ik wil dus in plaats van een console een dedicated game pctje.
Wat wil ik doen met het systeem?
Dit moet een compacte game pc worden. Werk/media consumptie vind plaats op andere apparaten. Geen monster game pc die 5 jaar mee kan. Ik zou graag spellen van dit jaar (Dark souls2(!)) en volgend jaar soepel willen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had mijzelf een budget van 500 euro gezet. Ik ga dan al snel zoeken naar een build dat 20% duurder is.
Maar ergens in die regio.
Huidige componenten/randapparatuur
Ik bezit op dit moment geen hardware componenten maar de benodigde randapparatuur is aanwezig.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleine kast, de gekozen mini-ITX kast (Fractal Design Node 304 Zwart) staat eigelijk vast. Hij is zo mooi en onopvallend!
Ga je overklokken?
Geen idee!
Dit build hieronder is tot stand gekomen door hulp van kennissen en contact op fora/reddit met wat aanpassingen van mijzelf. Ik weet zelf niet helemaal waar ik mee bezig ben dus vandaar dat ik hier nog een laatste keer om hulp zou willen vragen voordat ik de boel ga bestellen.
Ik zou heel vriendelijk
willen vragen of jullie de volgende onduidelijkheden kunnen ophelderen:
Ontzettend bedankt voor jullie tijd, suggesties en feedback!
Groet Hoaxy
Zo'n 8 jaar geleden heb ik het pc gamen achter mij gelaten. Heb de afgelopen jaren gegamed op xbox360, dat voldeed prima. De nieuwe consoles laten mij echter koud. Ik wil dus in plaats van een console een dedicated game pctje.
Wat wil ik doen met het systeem?
Dit moet een compacte game pc worden. Werk/media consumptie vind plaats op andere apparaten. Geen monster game pc die 5 jaar mee kan. Ik zou graag spellen van dit jaar (Dark souls2(!)) en volgend jaar soepel willen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had mijzelf een budget van 500 euro gezet. Ik ga dan al snel zoeken naar een build dat 20% duurder is.
Huidige componenten/randapparatuur
Ik bezit op dit moment geen hardware componenten maar de benodigde randapparatuur is aanwezig.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleine kast, de gekozen mini-ITX kast (Fractal Design Node 304 Zwart) staat eigelijk vast. Hij is zo mooi en onopvallend!
Ga je overklokken?
Geen idee!
Dit build hieronder is tot stand gekomen door hulp van kennissen en contact op fora/reddit met wat aanpassingen van mijzelf. Ik weet zelf niet helemaal waar ik mee bezig ben dus vandaar dat ik hier nog een laatste keer om hulp zou willen vragen voordat ik de boel ga bestellen.
Ik zou heel vriendelijk
- Is het wat? Gaat dit (samen)werken?
- Past dit in de kast? Ik heb builds gezien waar deze gpu en kast samen komen maar geen idee of dat gaat in combinatie met dit moederbord en de gekozen powersupply.
- Veel builds die ik bekijk hebben een aparte koeling in hun lijst staan, is dit hier nodig? of is dat altijd nodig?
- Zijn er onderdelen die goedkoper kunnen? (de SSD en het RAM heb ik zelf opgezocht maar niet gekozen op basis van veel kennis...) De huidige prijs vind ik wel acceptabel maar misschien kan het iets goedkoper zonder te veel prestatie verlies?
- Begrijp ik goed dat sommige moederborden met ingebouwde wifi modules komen? Zo ja is dat ook een optie in dit build? Dit is verder niet noodzakelijk.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 184,10 | € 184,10 |
| 1 | ASRock Intel H81 H81M-ITX | € 54,30 | € 54,30 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 213,03 | € 213,03 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 63,98 | € 63,98 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,50 | € 62,50 |
| 1 | XFX Pro 450W v2 | € 42,64 | € 42,64 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 55,50 | € 55,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 676,05 | |
Ontzettend bedankt voor jullie tijd, suggesties en feedback!
Groet Hoaxy