Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PSU Corsair Cx750 trillend geluid tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• Navi98
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 21:55
Beste Tweakers,

Onlangs bouwde ik het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 194,50€ 194,50
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 89,90€ 89,90
1MSI Radeon R9 290 Gaming 4G€ 374,55€ 374,55
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 70,49€ 70,49
1Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 94,70€ 94,70
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,95€ 57,95
1Samsung SH-224BB Zwart€ 15,40€ 15,40
1Corsair CX750M€ 74,55€ 74,55
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 55,50€ 55,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.064,04

Tot nu toe werkte het helemaal prima, maar sinds kort heb ik twee dingen opgemerkt:

Als ik games speel als Battlefield 4 of Skyrim hoor ik een trillend geluid van mijn PSU (Corsair CX750M) komen. Men zou denken dat dit misschien komt omdat de componenten teveel belasten, maar volgens de meeste psu calculators heb ik meer dan genoeg watt op overschot (rond de 500w verbruik).

Een ander probleem, dat hier misschien van voortkomt is dat als ik een hoofdtelefoon of speakers op de audiouitgang van het mobo/case front aansluit, er ruis te horen is. Dit is niet echt merkbaar bij de speakers, maar wel heel goed merkbaar bij een hoofdtelefoon. Zou dit misschien aan de PSU kunnen liggen of is dit hieraan totaal onverwant? Ik moet wel zeggen dat de ruis altijd te horen is, ongeacht ik nu een game speel of gewoon zit te surfen.

Hebben jullie enig idee waar het probleem aan te wijten zou kunnen zijn? Of is er iemand die ervaring heeft met deze PSU?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-11 21:10

bbblije

Riiiiight

De PSU wordt hier overal op het forum afgeraden omdat Corsair in deze voeding capXon condensators gebruikt. Deze zijn gevoelig voor doorbranden. Los daarvan kan de trilling door van alles komen. Meest waarschijnlijke is dat de voeding onder load warm wordt en dat dus de fan harder z'n best moet gaan doen, wat kan zorgen voor trillingen c.q. resonantie. De fan in deze unit staat niet bekend als stil.

Laat je de volgende keer als je een voeding koopt hier op het forum informeren.

De ruis in je koptelefoon kan hier overigens niets mee te maken hebben. Dit zal of aan je aansluiting of aan je koptelefoon liggen. Sluit het uit door hem ergens anders te testen.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 23:02
bbblije schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 00:14:
De PSU wordt hier overal op het forum afgeraden omdat Corsair in deze voeding capXon condensators gebruikt. Deze zijn gevoelig voor doorbranden. Los daarvan kan de trilling door van alles komen. Meest waarschijnlijke is dat de voeding onder load warm wordt en dat dus de fan harder z'n best moet gaan doen, wat kan zorgen voor trillingen c.q. resonantie. De fan in deze unit staat niet bekend als stil.

Laat je de volgende keer als je een voeding koopt hier op het forum informeren.
Volledig eens met dit. Voeding is van slechte kwaliteit en het is spijtig dat je hierover geen advies hebt gevraagd (maar nu niks meer aan te doen).
Als je hem nog kan retourneren zou ik het doen, anders lekker op marktplaats zetten en zelf een andere halen.
Edit: als je een moraalridder bent kun je zelfs besluiten dat het niet ethisch verantwoord is om deze voeding door te verkopen (omdat je er dan anderen mee op zadelt) maar dat vind ik wat ver gaan; zo lang je maar verkoopt wat je adverteert.

[ Voor 12% gewijzigd door JDillinger op 13-03-2014 00:17 ]

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10 20:28
nou doubt psu. omruiles voor andere...en anders nieuwe. heb er ook al 3 in winkel gehad hier.

[ Voor 25% gewijzigd door Morress op 13-03-2014 00:19 ]

• Navi98
Ik heb de voeding teruggestuurd en krijg het volledige bedrag terugbetaald. Welke voeding zouden jullie dan nu wel aanraden? Liefst zonder coil whine natuurlijk en rond de 700 watt? :)

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 18:23
een seasonic of een coolermaster

• Navi98
Ben uiteindelijk toch terug voor een Corsair gegaan, namelijk de iets duurdere, maar efficiëntere Corsair RM750. De reviews zien er in ieder geval veelbelovend uit. Ik verwacht hem in de loop van volgende week :)

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
CapXon elco's zijn van mindere kwaliteit ja, maar dat hoeft geen probleem te zijn als het ruim bemeten is, wat bij de CX750 het geval lijkt.
Is je stopcontact geaard? Zo niet, probeer het eens op een geaard stopcontact (zowel monitor als PC).
Wel jammer dat Corsair in deze prijsklasse niet voor betere elco's kiest.

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Wat betreft je ruis; je kunt kijken of je bij opneemapparaten je microfoon of andere uit kan zetten. Dit was bij mij het geval.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Navi98 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 23:04:
De reviews zien er in ieder geval veelbelovend uit.
Dan heb je vast een review gelezen waarbij kwaliteit en levensduur van de voeding niet echt belangrijk is volgens die site, terwijl dat toch één van de allerbelangrijkste dingen is bij een voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1