Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

memory management error -> BSOD (random)

Pagina: 1
Acties:

• ymaenhout
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-11 21:35
Beste tweakers,

Ik heb eens in de zoveel tijd (soms om de dag, dan weer een paar weken later) een BSOD --> memory manangement foutmelding.

Dit is totaal random. Dan als ik zit te internetten/muziek draai, dan als ik game. Soms als de pc nog maar een paar minuten aanstaat danweer als hij al een uur aanstaat.

pc:
intel i7 3770k
asus V formula
nvidia gtx 690
16 gb 1600 MHz DDR3 Kingston
w8 64bit geinstalleerd op een SSD schijf.

Alle drivers zijn up to date (doe regelmatig een check)

nu heb ik Bluescreenviewer gedownload en komt er het volgende uit:
Afbeeldingslocatie: http://i425.photobucket.com/albums/pp331/yorickmaenhout/BSODmemman.png

Nu heb ik totaal geen kaas gegeten van dergelijke foutcodes :X 8)7

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 01:39
Ik zie dat de file ntoskrnl.exe veel betrokken is bij het crashen. Als ik me niet vergis kan dit meerdere oorzaken hebben. Een kapotte USB kabel (meestal de ground), slechte drivers, Maar ook wat andere files zijn betrokken. WUDFRd.sys dit is een error die ook door driver errors komt. Een bekend probeel zijn de Nvidia drivers. De nieuwste Nvidia drivers zijn niet zo vriendelijk voor de wat oudere kaarten (bijvoorbeeld GTX560Ti) Wat helpt in het Nvidia geval is downgraden. Ook andere drivers kunnen de oorzaak zijn maar dat zijn meestal niet de standaard drivers van Microsoft.

Een slechte HDD of SSD kan ook het geval zijn. Zeker als de SSD een poep Sandforce controller heeft. Deze zijn onbetrouwbaar.

Wat je kan doen (wat relatief simpel is) is Driver Verifier, (bij gebruik daarvan altijd een systeem herstel point maken) Je moet ff googelen hoe dat werkt, maar als Driver Verifier iets vind gaat hij BSoDen en kan je in safe mode die driver verwijderen. Om in de veilige modus te komen kan je in CMD intypen

bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy

Daarmee kan je zoals vertrouwd het F8 menu van windows 7 weer gebruiken. Je moet dan wel snel zijn als de post is geweest. Om het weer uit te zetten en F8 weer uit te zetten doe je in de CMD intypen

bcdedit /set {default} bootmenupolicy standard

Dit zou ik wel doen anders is er kans dat je niet meer in safe mode komt en dan heb je een probleem om het zacht uitgedrukt te zeggen. Een backup voor deze optie is ook een aanrader.

Dit is de optie die je hebt. Anders word het gissen in het register of zomaar wat drivers deinstalleren.

TIME TO UPGRADE !!!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
ymaenhout schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:00:
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?
Je geheugen is waarschijnlijk brak. Draai Memtest86+ eens (waar nodig meerdere uren of vlak na een crash).
rickboy333 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:51:
Ik zie dat de file ntoskrnl.exe veel betrokken is bij het crahhen. Als ik me niet vergis kan dit meerdere oorzaken hebben. Een kapotte USB kabel (meestal de ground), slechte drivers
Sorry, maar je hele gevolgtrekking is vrij onlogisch.

Inconsistente crashes in Microsoftcomponenten (ntoskrnl is de kernel core) wijzen meestal op geheugencorruptie door brakke hardware. In 95% van de gevallen is het RAM de schuldige.

Als TS daarentegen telkens crashes zag in dezelfde driver, dan had je met je verification- en downgradeadvies wel een punt gehad.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 01:39
Memory kan inderdaad ook de schuldigen zijn maar dan zie je meestal echt random dingen die crashen. Ntoskrnl zie ik verdacht veel als boosdoener. Een memtest86 is wel een goede eerste stap. Ik denk zelf dat het dit keer meer in het driver gebied ligt. Maar je weet idd maar nooit.

TIME TO UPGRADE !!!

• Rattienl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-11 10:49
goede middag.

ik heb de zelfde problemen zelfde cpu 3770k zonder overclock af en toe een blue screen :(
heeft iemand al een oplossing.

groetjes

[ Voor 17% gewijzigd door Rattienl op 05-05-2017 17:54 ]