Beste mede-Tweakers,
Nadat ik steeds langer moet wachten met opstarten van programma's als Chrome en Photoshop, ben ik toe aan een nieuwe pc. Ik heb me de afgelopen dagen eens verdiept in de hardware, maar door alle keuze, is het soms moeilijk om door de bomen het bos te zien. Mijn huidige PC heb ik dan ook ruim 7 jaar geleden samengesteld ^^.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een allround desktop; een pc waar ik enigszins mee kan photoshoppen, maar voornamelijk standaard programma's mee kan draaien. Zo af en toe zal ik er ook op gamen, maar hier dit is niet de mainfocus. Wat ik wel belangrijk vind is dat de computer (flink) aantal jaar snel en soepel blijft draaien, dat die energiezuinig is en niet teveel geluid maakt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Huidig budget: 700 / 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Op dit moment heb ik de standaard randapparatuur zelf al.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb geen merkvoorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Belangrijk dat computer lange tijd snel en soep blijft draaien.
- Energiezuinig
- Niet teveel geluid maakt
Ga je overklokken?
Nee
Op dit moment heb ik het volgende lijstje al samengesteld:
Helaas zoals jullie zien valt die meteen al buiten het budget
. Maar wil graag het beste voor een goede prijs
. Daarom vraag ik ook jullie advies (om toch binnen dit budget te blijven)!
Alvast bedankt!
Nadat ik steeds langer moet wachten met opstarten van programma's als Chrome en Photoshop, ben ik toe aan een nieuwe pc. Ik heb me de afgelopen dagen eens verdiept in de hardware, maar door alle keuze, is het soms moeilijk om door de bomen het bos te zien. Mijn huidige PC heb ik dan ook ruim 7 jaar geleden samengesteld ^^.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een allround desktop; een pc waar ik enigszins mee kan photoshoppen, maar voornamelijk standaard programma's mee kan draaien. Zo af en toe zal ik er ook op gamen, maar hier dit is niet de mainfocus. Wat ik wel belangrijk vind is dat de computer (flink) aantal jaar snel en soepel blijft draaien, dat die energiezuinig is en niet teveel geluid maakt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Huidig budget: 700 / 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Op dit moment heb ik de standaard randapparatuur zelf al.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb geen merkvoorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Belangrijk dat computer lange tijd snel en soep blijft draaien.
- Energiezuinig
- Niet teveel geluid maakt
Ga je overklokken?
Nee
Op dit moment heb ik het volgende lijstje al samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 167,- | € 167,- |
| 1 | Gigabyte GA-B85-HD3 | € 75,50 | € 75,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 213,03 | € 213,03 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 70,49 | € 70,49 |
| 1 | Corsair Carbide 500R Black | € 93,- | € 93,- |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 30,04 | € 30,04 |