Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 21:05

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Beste lezers,

Voor een stichting ben ik op dit moment aan het onderzoeken wat de beste oplossing is voor het volgende probleem. De stichting maakt gebruik van een softwarepakket wat draait via MS Access (2007 of hoger). De Access applicatie moet op verschillende locaties gebruikt worden, maar is niet gebouwd om te draaien in een shared environment (alleen lokaal).

Het liefst zou ik dus een centrale server hebben waarop de verschillende gebruikers via RDP / VNC inloggen om vervolgens in het administratiepakket te werken. Het hoeft niet dat meerdere mensen tegelijk in het systeem werken (dit wordt ook niet ondersteund, aangezien het één enkele access database is).

Zijn er goede RDP hosting providers in Nederland die dit bieden? Of is een VPS (die bijvoorbeeld TransIP biedt) hier ook een oplossing voor? Aangezien deze VPS oplossingen over het algemeen Windows server software draaien, vraag ik me af of deze ook geschikt zijn voor een Office installatie en gebruik als "workstation".

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:18

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Wat is je budget en wat zijn je hardware eisen?

Je zou inderdaad een VPS kunnen huren bij TransIP en daar Windows Server op laten zetten. Kost je wel minimaal 7,50 extra per maand:

https://www.transip.nl/vps/operating-systems/ en https://www.transip.nl/vps/windows-server/

Had je zelf ook wel kunnen vinden lijkt me... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

heeft de stichting bv wel 1 vaste lokatie? Anders zou het imho het goedkoopste zijn ergens in een hoekje een desktop neer te zetten waarmee verbonden wordt. rdp poort open in de firewall en gaan met die banaan

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 21:09
Of als tip; migreer dat acces pakket naar een SAAS oplossing met Windows Azure.

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 21:05

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Dank voor de reacties. De VPS van TransIP heb ik gezien, alleen dan is de vraag of het de meest ideale oplossing is dat je van een Windows Server een werkstation maakt.

De stichting heeft geen vaste locatie, en bovendien lijkt me dat een losse desktop (onderhoud, afschrijving, risico, snelheid) altijd inferieur is aan een (uitbestede) VPS-oplossing.

Dank voor de tip om het pakket te migreren naar Windows Azure, ik ga daar even naar kijken!

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Citrix is ook gebaseerd op het Server OS, RDP net zo goed. Je kunt een server prima gebruiken als werkstation, hele volksstammen en bedrijven doen niets anders. Of het zinvol is hangt af van het aantal gebruikers en of je er uit komt met de licenties. Die zijn in de regel niet goedkoop.

Denk ook aan backups en beveiliging van je VPS mocht je daar voor kiezen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je een zinnige investering voor de toekomst wil doen, moet je het packet z.s.m. migreren naar een èchte database, c.q. vervangen door een product waar een èchte database onder zit.

Als je geld wilt weggooien moet je een windows server neerzetten met RDP.
Als je wilt dat je data op straat komt te liggen moet je een server neerzetten met VNC

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet een server bij de stichting ophangen en hier een publieke IP aan hangen? ( het liefst virtueel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:12:
Waarom niet een server bij de stichting ophangen en hier een publieke IP aan hangen? ( het liefst virtueel )
Valt ook in de categorie geld weggooien

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:55

Boss

+1 Overgewaardeerd

Brahiewahiewa schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:24:
Als je een zinnige investering voor de toekomst wil doen, moet je het packet z.s.m. migreren naar een èchte database, c.q. vervangen door een product waar een èchte database onder zit.

Als je geld wilt weggooien moet je een windows server neerzetten met RDP.
Als je wilt dat je data op straat komt te liggen moet je een server neerzetten met VNC
Gezien de gekozen oplossing is er waarschijnlijk een beperking met het budget. Even migreren naar iets anders zal dan niet zo makkelijk gaan.

Kies de eerste de beste host waar je een Windows Desktop kan hosten (bijvoorbeeld Amazon WorkSpaces: http://aws.amazon.com/workspaces/) en zet daar de database op. Echt goedkoop is het niet, voor $35 per jaar kan je ook een kleine desktop bij iemand thuis zetten en een poortje doorsturen voor RDP.

Als de gebruikers al wel over een computer met MS Access beschikken zou je de data uit MS Access kunnen halen en in bijvoorbeeld MySQL zetten. Afhankelijk van de complexiteit en opbouw van de database zal de performance minder worden. Ik heb dit wel eens opgezet voor een klant en daar was best mee te werken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1