Snel internet zonder tv erbij, is dat mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Hallo,

Op mijn huidige woning heb ik de volgende twee keuzes als het om internet gaat:

1. ADSL, traag(8 mbps) internet
2. Kabel, Snel internet, maar met het nadeel dat dat ik verplicht een tv abonnement moet nemen.

Ik ben 100% zeker dat ik geen gebruik zal maken van de tv abonnement. Ik heb niet eens een tv.

Als ik dus kabel neem van bijvoorbeeld ziggo, dan ben ik 40 e/pm kwijt aan een magere verbinding van 20 down en 2 up. Dat vind ik onredelijk.

Zijn er andere mogelijkheden om tegen een eerlijke prijs snel internet te krijgen, zonder verplicht een abonnement te moeten nemen die je niet gebruikt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

Rival24

I'll Be Back

Heb je toevallig al gecontroleerd of je geen VDSL kunt krijgen? Je kunt bij bijvoorbeeld telfort een postcode check doen: http://internetshop.telfort.nl/internet/ Dat is in ieder geval al 50mbit, of is dat nog niet snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Rival24 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:44:
Heb je toevallig al gecontroleerd of je geen VDSL kunt krijgen? Je kunt bij bijvoorbeeld telfort een postcode check doen: http://internetshop.telfort.nl/internet/ Dat is in ieder geval al 50mbit, of is dat nog niet snel genoeg?
Bedankt voor uw beschikbaarheidscheck!
Op uw adres: xxxxxx zijn de volgende diensten leverbaar:

- Internet Instap en Standaard (met een maximale snelheid op uw adres van 8 Mb/s)

Dus helaas. 50mbit is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat "verplicht TV erbij"-verhaal moet je nuanceren.

Wat eigenlijk verplicht is, is vastrecht (onderhoudskosten) voor de coaxkabel. Daar krijg je toevallig ook TV-signaal bij, dus een of andere marketeer besloot het maar "verplicht TV" te noemen.

Vastrecht betaal je natuurlijk ook bij DSL, maar daar wordt het bij telefonie gebundeld (die je ws evenmin gebruikt). Of het wordt in het abonnementsprijs verwerkt.

Linksom of rechtsom betaal je voor de infrastructuur waar je verbinding over geleverd wordt. Die kosten zijn bij coax hoger dan bij POTS, dus is de vastrecht ook hoger. Gelukkig kun je er ook een snellere verbinding over krijgen. Oh ja, en een TV-signaal waar je niets mee doet.

* dion_b heeft ook alleen maar een kabelmodem en verder niets aan de kabel hangen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 13:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Kun je glasvezel krijgen? (al zou dat wel eens duurder dan Ziggo kunnen zijn).

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:09
NeutraleGast schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:39:
Als ik dus kabel neem van bijvoorbeeld ziggo, dan ben ik 40 e/pm kwijt aan een magere verbinding van 20 down en 2 up. Dat vind ik onredelijk.
Je kunt je kabelprovider niet kiezen, per regio is er maar 1 dus als je in een ziggo regio woont kan je alleen ziggo krijgen en woon je in een upc regio dan is er alleen upc

Die prijs van 20/2 is inderdaad erg hoog maar voor €49 heb je 60/6 dat is een prijs/snelheid die wat normaler is.

edit> ik neem aan dat je bij meerdere providers hebt gekeken welke adsl snelheid ze je kunnen bieden?
van wikipedia:
Aanbieders

In Nederland zijn er vijf ADSL2+ netwerkleveranciers:

Tele2
T-Mobile Online voorheen Wanadoo, Orange en Online
KPN en Tiscali, dat tegenwoordig ook van KPN is. Het Tiscalinetwerk is echter wel degelijk een apart netwerk.
BBned onder de naam Alice
is een beetje gedateerd scarlet biedt consumenten adsl op het bbnet netwerk geloof ik

[ Voor 42% gewijzigd door Rrob op 13-03-2014 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
dion_b schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:41:

Wat eigenlijk verplicht is, is vastrecht (onderhoudskosten) voor de coaxkabel. Daar krijg je toevallig ook TV-signaal bij, dus een of andere marketeer besloot het maar "verplicht TV" te noemen.

Vastrecht betaal je natuurlijk ook bij DSL, maar daar wordt het bij telefonie gebundeld (die je ws evenmin gebruikt). Of het wordt in het abonnementsprijs verwerkt.

Linksom of rechtsom betaal je voor de infrastructuur waar je verbinding over geleverd wordt. Die kosten zijn bij coax hoger dan bij POTS, dus is de vastrecht ook hoger. Gelukkig kun je er ook een snellere verbinding over krijgen. Oh ja, en een TV-signaal waar je niets mee doet.

* dion_b heeft ook alleen maar een kabelmodem en verder niets aan de kabel hangen :z
Als ik bij KPN kijk kun je echt een abo zonder telefoon afsluiten. Dan heb je voor net geen €40,-/maand een 40Mbit verbinding (maar dan is de vraag welke snelheid haal je daadwerkelijk aangezien dat bij dsl nog wel eens wil afwijken).
Ja, voor €5,- extra per maand heb je er ook telefoon bij maar dat is dus niet verplicht (in tegenstelling tot Ziggo met wel een verplicht tv-abo bij internet).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 19:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

FlipFluitketel: dit ontkracht dion_b's verhaal verder niet. De kosten voor de infrastructuur moeten ergens in verwerkt zijn. In jouw voorbeeld zit die prijs voor het grootste deel in het internetabonnement en kun je met flink wat korting ook de telefoniedienst aanvragen.

Kijk maar eens naar wat de goedkoopste telefonie los kost: €12,95 per maand..

TS: kijk gewoon naar de totale maandprijs en kies het goedkoopste product dat aan jouw eisen voldoet. Zit daar iets extra bij wat je toch niet gaat gebruiken? So be it :)

[ Voor 16% gewijzigd door Gizz op 13-03-2014 09:10 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Rrob schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 00:23:
[...]

Je kunt je kabelprovider niet kiezen, per regio is er maar 1 dus als je in een ziggo regio woont kan je alleen ziggo krijgen en woon je in een upc regio dan is er alleen upc

Die prijs van 20/2 is inderdaad erg hoog maar voor €49 heb je 60/6 dat is een prijs/snelheid die wat normaler is.

edit> ik neem aan dat je bij meerdere providers hebt gekeken welke adsl snelheid ze je kunnen bieden?
van wikipedia:
[...]

is een beetje gedateerd scarlet biedt consumenten adsl op het bbnet netwerk geloof ik
De snelheid van adsl is toch afhankelijk van de afstand naar de centrale en niet van de provider? Daarnaast geven veel providers geen goede informatie over wat nou de echte snelheid zal zijn die ik zou krijgen. Altans ik kan het niet vinden op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
ProviderCheck meldt dat ik 14 mb up kan krijgen van telfort, terwijl de website van telfort 8 mb zegt. Nou is 14 mb ook niet denderend, maar ik zou er wel mee kunnen leven. Echter wil ik 100% zeker van zijn wat de snelheid is dat ik zal halen op mijn woning. Of wil ik de kans krijgen om direct de abonnement stop te zetten als het niet voldoet aan de verwachte snelheid. Is dit mogelijk denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

dion_b schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:41:

Het aspect van vastrecht is een legitieme nuancering. Neemt echter niet weg dat je ook voor contentrechten betaalt doordat je verplicht het TV-signaal ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1 wat je vind mag je houden
2 als je denkt dat het oneerlijk is moet je een rechtzaak beginnen het vermelden hier dat je het oneeerlijk vind is irrelevant, en ik vermoed zo dat ziggo redelijk sterk staat

Er is nog een derde optie die je niet hebt overwogen en waarvan ik vrij zeker ben dat dat ook bij jou geleverd kan worden, satteliet.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
fish schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:47:
1 wat je vind mag je houden
2 als je denkt dat het oneerlijk is moet je een rechtzaak beginnen het vermelden hier dat je het oneeerlijk vind is irrelevant, en ik vermoed zo dat ziggo redelijk sterk staat

Er is nog een derde optie die je niet hebt overwogen en waarvan ik vrij zeker ben dat dat ook bij jou geleverd kan worden, satteliet.
Reageer anders even normaal ofzo ;)

Ik snap "NeutraleGast" wel. Het voelt flauw om verplicht te moeten betalen voor een dienst die je niet gebruikt, helemaal omdat het best een substantieel deel van het bedrag is. De bottomline is gewoon dat Ziggo dit kan doen omdat A) Er weinig alternatief is, B ) Bijna iedereen toch wel TV kijkt.
Er valt inderdaad weinig aan te doen, behalve hopen op glas ;).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NeutraleGast schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:48:
[...]

De snelheid van adsl is toch afhankelijk van de afstand naar de centrale en niet van de provider? Daarnaast geven veel providers geen goede informatie over wat nou de echte snelheid zal zijn die ik zou krijgen. Altans ik kan het niet vinden op hun website.
Zoiets kan alleen maar tegenvallen - in het beste geval haal je wat op basis van de afstand mogelijk is, maar er hoeft maar één connectortje (binnenhuis) verkeerd aangesloten te zijn binnenhuis en je komt er niet in de buurt...

Praktijkvoorbeeld: ik heb een backup ADSL2+-lijntje van Tele2.

Verkochte snelheid: "Tot 24Mbps"
Volgens afstand haalbare snelheid: 22Mbps
Werkelijk cap op lijn: 20Mbps
Snelheid die ik haal direct op ISRA-punt in meterkast: 16Mbps
Snelheid die ik in de woonkamer haal (want geen zin om enkel voor backup-verbinding waar ik geen snelheids-eisen voor heb een UTP te trekken): 11Mbps

Nu is dat verhaal van "tot 24Mbps" verkopen en cappen op 20Mbps dubieus, maar voor de rest is het feit dat ik 16Mbps haal in meterkast waarschijnlijk iets van kabels tussen straat en meterkast (verantwoorelijkheid KPN, niet Tele2) en dat ik 11Mbps in woonkamer haal puur m'n eigen gepruts. Als Tele2 op hun site de berekening op basis van afstand zou geven, zouden mensen daar rechten aan ontlenen en gaan zeuren als ze "22Mbps" lezen en vervolgens maar 11Mbps halen. Ik snap dus goed dat ze dat niet doen.

Niet dat DSL de enige is waar wat af valt te dingen op de cijfers. Bij DSL is het (tenzij je echt een klapperende lijn hebt) constant. Bij kabel kan iedere gebruiker de volle snelheid halen ongeacht afstand, maar omdat het laatste stuk een gedeeld netwerk is kan het zijn dat er op drukke momenten meer vraag is dan geleverd kan worden. De snelheid kan dus op piekmomenten (vnl avonduren) wat inzakken. Exact hoeveel hangt af van hoe druk het is in jouw beurt en hoe goed de provider z'n capaciteit op orde heeft. De een kan 24/7/365 volle abonnementssnelheid halen, de ander heeft urenlang per dag een trage verbinding. Net zo inherent aan (gedeelde) kabelnetwerken als afstandsgerelateerde zaken bij DSL.
Opi schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:37:
[...]

Het aspect van vastrecht is een legitieme nuancering. Neemt echter niet weg dat je ook voor contentrechten betaalt doordat je verplicht het TV-signaal ontvangt.
Uhuh 8)7

Het gaat hier om de free-to-air zenders. Flink deel daarvan betaalt de distributeur juist voor het recht getoond te mogen worden. Reken maar dat je niet zonder bij te lappen zenders gaat krijgen waar stevig contentrechten voor betaald moeten worden. Enige partij in NL met genoeg macht om iets af te dwingen op dat vlak is RTL. Alle overige 'dure' zenders verdwijnen gewoon in betaalpakketten, denk aan HBO en Sport1.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
NeutraleGast schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:48:
De snelheid is ook afhankelijk van de hardware die er in de centrale staat (adsl, adsl2, adsl2+, vdsl, vdsl2) en dat kan per netwerk verschillen. 8/1 is de max van adsl dus waarschijnlijk heeft kpn (het netwerk waar telfort op zit) alleen adsl apparatuur in de centrale staan. Als tele2 zegt dat je 14 kunt halen hebben zij in de zelfde centrale dus adsl2+ apparatuur staan (adsl2 gaat tot 12)

Of je die 14 gaat halen weet je nooit zeker maar ik denk dat er een goede kans is dat je 12 of meer haalt en dat die toch 50% meer dan 8. Als dat niet genoeg is moet je kabel nemen maar dat is een stuk duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NeutraleGast schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:39:
Hallo,

Op mijn huidige woning heb ik de volgende twee keuzes als het om internet gaat:

1. ADSL, traag(8 mbps) internet
2. Kabel, Snel internet, maar met het nadeel dat dat ik verplicht een tv abonnement moet nemen.

Ik ben 100% zeker dat ik geen gebruik zal maken van de tv abonnement. Ik heb niet eens een tv.

Zijn er andere mogelijkheden om tegen een eerlijke prijs snel internet te krijgen, zonder verplicht een abonnement te moeten nemen die je niet gebruikt?

Alvast bedankt!
Als je glasvezel hebt liggen en een paar maanden geleden had gevraagd, dan had ik http://concepts.nl/ genoemd, maar die bestaat niet meer :/ Goedkoopste tv-loze alternatief is voor zover ik weet 1 van Telfort's internet+bellen abo's. Ik betaal €40p/m voor 50/50Mbps + bellen dat ik niet gebruik.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Weet niet waarvoor je de snelheid nodig zou hebben? Is een VPS geen optie..? Is natuurlijk helemaal afhankelijk van waar je de snelheid voor wilt toepassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sschalkwijk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-10 19:49
Even met Ziggo bellen anders. Heb voorheen ergens inclusief gewoond. Hier zat de tv wel bij maar het internet niet. Dubbel voor tv betalen zag ik niet zitten dus heb ik telefonisch apart internet kunnen afsluiten. 40/4 voor 32 euro in de maand volgens mij.

Weet niet of ze het in elke situatie toestaan, maar ze maken wel eens uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:12
Hoi NeutraleGast,

Als je op zoek bent naar alternatieven, dan zijn er wel keuzes - maar die zijn ook beperkt.

Er zijn in Nederland grofweg vier infrastructuren voor internet, waarvan er drie interessant zijn:

- Kabel
- Koper telefonienetwerk
- Glasvezel
- Mobiel internet

Voor de kabel zijn drie aanbieders beschikbaar, die samen nederland verdelen: UPC, Ziggo en Zeelandnet. Je kunt je in verreweg de meeste locaties aansluiten op een van deze drie providers.

Het koperen telefonienetwerk is een beetje vreemd. Er is één koper telefonienetwerk, dat beheert wordt door KPN. Behalve KPN zijn er echter nog twee internetaanbieders daarop te ontvangen. die echter slechts het allerlaatste stukje van dat netwerk gebruiken, namelijk van wijkkast naar de woning - en daarbuiten een geheel eigen internetvoorziening aanbieden. Dat zijn: T-Mobile, handelend onder de handelsnaam Online - en Tele2, dat gebruik heeft genomen van de BBned voorzieningen. Alledrie beschikken voor een groot deel over hun eigen voorzieningen om internet op basis van ADSL en/of VDSL aan te kunnen bieden.

Dan is er nog Glasvezel. De beperkingen van glasvezel zijn bekend - de dekking is nou niet direct om over naar huis te schrijven. Maar goed, altijd de moeite waard om Reggefiber en KPN te vragen naar de mogelijkheden...

Mobiel internet en een sattelietverbinding daargelaten, zijn dat de 7 providers waar je het van moet hebben. Ik zou zeggen: ga een beetje shoppen voor zover het snelheid en koppeling van diensten betreft...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmau93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 15:53
Beste,

Wij thuis hebben van KPN Pair bonding.
Als ik een postcode check ga doen, staat deze er ook niet tussen.
Misschien kun je KPN bellen en dit voorleggen.

De snelheid die wij thuis hebben is:

8 Mbit Upload (max)
70 Mbit Download (max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvelferen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 16:39
Waarom geen zakelijk abonnement?
Je hebt geeneens kvk-inschrijving nodig geloof ik.

Zelf zit ik bij UPC, maar ziggo heeft zo te zien ook zakelijke abbo's.

http://business.upc.nl/
https://www.ziggozakelijk.nl/internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:08
Bij ADSL is de behaalde snelheid sterk afhankelijk van de afstand tot de centrale.

Ik denk eigenlijk dat die 20/2 je nog best wel zal bevallen aangezien je in mijn ervaring op de kabel ook echt 20 mbit krijgt. Dat is dus 2500 KB/s. Ik heb zelf het 60/6 abonnement en haal daadwerkelijk 7500 KB/s. Bij ADSL2 van Tele2 kwam ik niet boven de 1100 KB/s.

Mbt die KPN kosten, "vroeger" stond dat apart op de rekening en was dat iets van €8,75 dus bij ADSL betaal je ook infra kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 13-03-2014 18:12 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Als je wilt weten wat je reeel kunt halen op ADSL zou ik XS4ALL eens bellen. In mijn ervaring geven die vaak een redelijk correct beeld van wat de lijn zou kunnen halen (en ze kiezen er vaak voor om daarin conservatief te zijn, zodat wat ze zeggen te halen ook ruimschoots halen).

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:47
Ik heb hetzelfde, tv kijk ik via de satelliet. Nu ADSL van Telfort, komt niet hoger dan 14mb down, 1mb up.

UPC particulier 50/2,5 kost EUR 35, UPC zakelijk 60/6 (interessant, hoge upload) kost EUR 36.30 incl BTW. KvK-inschrijving niet noodzakelijk.

KPN Pair Bonding? Is dat al uitgerold? Volgens mij kan ik nu ook geen VDSL krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 06:14
Ik heb hier Tele2 en daar kan je 50 mbit/s down en in mijn geval 18 mbit/s up krijgen voor 27,5 euro per maand :). Nu hebben ze de abbo's aangepast maar je hebt 40/4 mbit via VDSL2.

[ Voor 24% gewijzigd door Termi op 14-03-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
NeutraleGast schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:04:
ProviderCheck meldt dat ik 14 mb up kan krijgen van telfort, terwijl de website van telfort 8 mb zegt. Nou is 14 mb ook niet denderend, maar ik zou er wel mee kunnen leven. Echter wil ik 100% zeker van zijn wat de snelheid is dat ik zal halen op mijn woning. Of wil ik de kans krijgen om direct de abonnement stop te zetten als het niet voldoet aan de verwachte snelheid. Is dit mogelijk denken jullie?
Aan provider check heb je niets, die houden totaal geen rekening met vdsl en het feit dat je daarbij de afstand tot de wijkverdeler moet gebruiken en niet die tot de centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
cyberstalker schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 18:29:
Als je wilt weten wat je reeel kunt halen op ADSL zou ik XS4ALL eens bellen. In mijn ervaring geven die vaak een redelijk correct beeld van wat de lijn zou kunnen halen (en ze kiezen er vaak voor om daarin conservatief te zijn, zodat wat ze zeggen te halen ook ruimschoots halen).
^^ with stupid.

🌞🍃

Pagina: 1