Speciaal typetje pc

Pagina: 1
Acties:

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-03 11:43
Wij hebben op het werk een pctje nodig (of twee). Wat moet die kunnen: vrij simpel, beeld doorgeven van ipcamerqs op een HD tv. Liefst bouw ik een pctje die inst aat is twee schermende gelijk aan e sturen. Liefst zo klein mogelijk en een beetje strak.

Voordat ik zelf componenten ga zoeken een startvraagje of twee:
- zijn er mini kant en klaar pc's die meteen twee schermen aankunnen of daartoe om te bouwen zijn?
- maakt AMD of intel nog uit voor dit dingetje? (Weet niets van AMD, laatste jaren vooral dikkere bakken gebouwd.
Liefst mini itx in bijbehorend kastje, met een ssd. Als iemand antwoord op bovenstaande vragen kan geven maak ik een schoplist of twee om hier te posten.

Alvast bedankt!

mixing a drink and music

Verwijderd

Je hebt volgens mij wel moederborden die een CPU+GPU hard soldered hebben, dan hoef je geen CPU en GPU meer te kopen. Vergeef me als ik de naam niet meer weet, maar die moet wel te vinden zijn in de PW ;) Goedkope behuizing met ingebouwde PSU en SSD erbij en je bent klaar. Weet niet of het RAM ook hard soldered zit, ander moet je dat ook even halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 20:35 ]

• Boefmans
Txs. Vraag is wel: kunnen die dingetjes twee schermen tegelijk aansturen?
Of ze moeten zo goedkoop zijn dat we eet wee pakken natuurlijk, budget liefst rond de 500 voor totale oplossing (enkele e hardware)

mixing a drink and music

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Als je handig bent met linux, zouden twee Raspberry Pis hiervoor al voldoen.

[ Voor 4% gewijzigd door GrowMyHair op 12-03-2014 20:39 ]

Verwijderd

Boefmans schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:38:
Txs. Vraag is wel: kunnen die dingetjes twee schermen tegelijk aansturen?
Of ze moeten zo goedkoop zijn dat we eet wee pakken natuurlijk, budget liefst rond de 500 voor totale oplossing (enkele e hardware)
Ja, volgens mij heeft dat ding gewoon DVI+VGA uit en kan hij die tegelijk aansturen. Hopelijk komt er iemand langs die weet hoe dat ding ook al weer heet :P

Verwijderd

pricewatch: ASRock AMD A50M E350M1

Gevonden. Latje van het goedkoopste DDR3 RAM erbij, goedkope kast met voeding die erbij geleverd word, kleine SSD en je bent klaar om te gaan.

• Boefmans
Txs. Moet wel Windows op kunnen trouwens, collega's zijn niet handig :-)

mixing a drink and music

Verwijderd

Ja, denk dat dat wel moet lukken, waarom niet?

Verwijderd

Anders zoek je zelf eerst eens wat uit? Het is hier geen helpdesk. Zie: DAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan.

• Boefmans
No offence, maar in mijn startpost leg ik toch duidelijk mijn vraag uit? Ik kan best zelf componenten zoeken maar wilde Ff twee dingetjes weten.
Bedankt voor de hulp allemaal, hier kan ik zeker mee verder!

mixing a drink and music

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Boefmans schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:40:
No offence, maar in mijn startpost leg ik toch duidelijk mijn vraag uit? Ik kan best zelf componenten zoeken maar wilde Ff twee dingetjes weten.
Bedankt voor de hulp allemaal, hier kan ik zeker mee verder!
Google is your friend ;)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Boefmans
klopt. in dat geval kun je dus het hele vragen forum sluiten, alles staat al wel ergens op internet.

mixing a drink and music

Verwijderd

Kijk eens naar een Intel NUC, Erg klein, en er zijn versies met 2 hdmi poorten voor schermen. Ideaal om een aantal TV's aan te hangen.
Pagina: 1