"lift"-systeem zelf maken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
Hoi,
Ik weet niet goed waar dit thuis hoort, dus dan maar in het subforum van de beste DIY'ers :-)
Ik wil een soort van pop-up tower socket maken in me werkblad, maar dan dat deze automatisch omhooggaat. Als het ware een soort van lift (zowel omhoog als onlaag moet het kunnen) en zonder veren, want het moet er niet uitschieten, gewoon constante snelheid.
Tower socket heb ik al ( http://www.ebay.com/itm/K...re_EH&hash=item51ba723a87 ) maar wat nu? Weet iemand waar ik iets kant en klaars kan halen welke dit zou kunnen doen ? (ik koppel het desnoods wel aan een RC zelf achteraf), zelf een "lift"maken kan ook, maar hoe.. iemand hier enig ervaring mee, of weet goede plekken waar ik t zou kunnen vragen?
Uiteraard alvast bedankt ! :)
Gr. h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboticPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 11:34
Je zou het met een linieare actuator kunnen proberen : Wikipedia: Linear actuator

Maar een spindel met motor zou misschien ook kunnen werken als je een geleiding hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door RoboticPro op 12-03-2014 20:04 ]

Forum Lurker, Reageer weinig, lees veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:47
Ik zou iets maken met een veer, en een gas demper, zodat ie toch een constante snelheid naar boven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:33
Lijkt inderdaad dat je zoekt naar een linear actuator. Die zijn nog redelijk goedkoop uit China te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zag die dingen laatst kant en klaar op een van de dagaanbiedingensites voorbij komen. Zoek op "uittrekbaar stopcontact". Zijn er ook die gewoon rustig omhoog komen. Alleen omlaag moet je even zelf duwen. Zit rond de 50 euro zag ik (dagaanbiedingen vaan goedkoper) en ik denk niet dat je dat voor het geld zelf kunt maken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MBgek schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:15:
Ik zou iets maken met een veer, en een gas demper, zodat ie toch een constante snelheid naar boven heeft.
Gasdemper is ook het eerste waar ik aan dacht, dan kan je de veer zelfs achterwege laten. Vrij goedkoop en geen bedrading nodig. Zorg wel voor een goede lock, dat ie niet doorschiet of altijd omhoog blijft staan.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
Thanks guys, inderdaad een linear actuator zoek ik!
Op naar ebay, alibaba/express, etc :D

Ik zal later wel een filmpje maken, en als het met de popupsockets werkt, zal ik denk ik hetzelfde gaan maken voor mijn monitor en speakers :)

Groet!

PS. @the eagle, klopt, die heb ik dus ook, ander merk dan, maar ik wil het omhoog en omlaag laten komen dmv een knopje (evt. rc) ipv 1x indrukken en hij komt omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 13:32
Zo'n systeem hebben wij ook op kantoor. Midden op de vergadertafel zit een vierkant van +/- 30x30 cm geheel verzonken / vlak in het werkblad. Als je daar een lichte duw tegenaan geeft, komt hij (met een geluidje dat hij begint) langzaam omhoog met een motor. Je krijgt dan in ons geval 4x stopcontact + 4x lan + 1x vga. Terug naar beneden werkt op dezelfde manier.

Maar ik moet er helaas bij zeggen dat het systeem voor geen ene meter werkt. Vooral het sluiten vraagt soms wel 5x opnieuw aandacht.

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.closet-masters.com/_images/Concept800.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door X-Kiwi op 13-03-2014 09:16 ]

Kiwi !

Pagina: 1