Toon posts:

Disabled in Bios maar werkt wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: MSI K8T Neo2
Bios: AMI 3.3

In mijn Bios zie ik bij het onderdeel Integrated Peripherals een sub item OnBoard PCI Controller
Dat sub item bevat 4 apparaten die alle "Disabled" staan.
- Lan Controller
- 1394 Controller
- P20579 S.ATA Controller
- AC97 Audio

De P20579 staat terecht disabled want die gebruik ik niet.
Maar hoe kan ik een video camera, aangesloten op een 1394, vanuit mijn montage programma bedienen als die disabled is?
En hoe krijg ik netwerkverbinding als die Lan Controller disabled staat (heb geen aparte netwerkkaart)?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Ze op enabled zetten?

LinkedIn
BlackIntel

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 21:42

AzzKickah

06-CENSORED

Aan de topictitel te zien is dat net niet wat ie bedoelt :P

But I lol'ed toen ik je post zag :D

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:31

nelizmastr

Goed wies kapot

Zal wel een bugje zijn. K8 is nou ook niet meer je van het. In principe zou het onmogelijk moeten zijn, maar ik heb wel eens dergelijke taferelen gezien. Op een Asus A8V-MX bordje dat ik hier heb liggen zijn de video settings omgedraaid. Op Main Graphics Adapter setting PCI werkt de AGP kaart als primair, en op AGP werkt de PCI + onboard als primair.

Kortom: BIOS bugje denk ik.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad nelizmastr, deze K8 is gedateerd en draait nog met XP (nog uit een PC Privé regeling).
Maar systeem heeft me nooit in de steek gelaten, ik kan er alles mee wat ik wil.
Ben zelfs van plan snellere processor te plaatsen en W7 te installeren.
Vereist wel Bios update.
Ik lees hier en daar "gebruik géén floppy" maar waarom niet?
Op de bootable flop past flashprogramma en bios file, dus.....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Omdat floppies corrupte klotedingen zijn. Gewoon lekker vanaf USBstick flashen, die dingen die zijn een stuk betrouwbaarder dan floppies.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-02 23:08
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:40:
Inderdaad nelizmastr, deze K8 is gedateerd en draait nog met XP (nog uit een PC Privé regeling).
Maar systeem heeft me nooit in de steek gelaten, ik kan er alles mee wat ik wil.
Ben zelfs van plan snellere processor te plaatsen en W7 te installeren.
Vereist wel Bios update.
Ik lees hier en daar "gebruik géén floppy" maar waarom niet?
Op de bootable flop past flashprogramma en bios file, dus.....
Alsjeblieft zeg, in een Citroen AX uit '88 doe je toch ook geen nieuwe (of 2e hands zelfs) motor in! Ik zou je centen even opzij houden en later een keer upgraden naar iets wat helemaal van deze tijd is. :) (En dat hoeft niet eens duur te zijn!)

OT: Je zou je bios kunnen proberen te updaten naar de laatste versie, misschien zijn dit soort bugs er dan in verholpen. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Pagina: 1