Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Netwerk adapter niet te vinden

Pagina: 1
Acties:

• ruko_rkr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11 23:34
Beste,

Ik heb het volgende probleem:

- Bekabeld netwerk valt soms weg
- Download de nieuwste driver , en installeer deze .Echter zorgt deze ervoor dat me complete pc vastloopt.
- Vervolgens moet ik hem helaas handmatig forcen om uit te gaan.

- Na herstart : Netwerkkaart weg. Nergens meer te vinden , apparaatbeheer weg , netwerkcentrum etc etc.

Wat heb ik al geprobeerd?

- Bios update
- Netwerkkaart aan en uit gezet in bios
- Registers gecontroleerd

Nu net zelfs een complete herinstall gedaan van Windows, nog steeds geen enkel spoor van de netwerk adapter.

Kan ik er vanuit gaan dat deze de geest gegeven heeft?

Het ging hier om een Realtek PCIe GBE Family Controller.

Ik hoop dat jullie me of bevestiging kunnen geven van bovenstaande constatering of een alternatief wat ik nog kan proberen.

Anders gaat ie mooi RMA aangemeld worden.

Groet,

Ruurd

A day without sunshine is like, you know, night.

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Heb je de de gehele pc voor een paar minuten losgekoppeld van alle netstroom (gewoon eventjes de stekker uit het stopcontact halen)?? Ik heb eens een soortgelijk probleem opgelost hiermee >_<. Met dezelfde netwerkkaart, toen ik drivers intstalleerde.

• ruko_rkr
Je bent mijn held ! Hoe the hell het heeft gewerkt , geen idee ... Maar hij staat er weer tussen.

Duizend maal dank!

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Geen dank, we zijn op dit forum om elkaar te helpen nietwaar! Ik weet zelf ook niet helemaal precies hoe het werkt maar het werkt... Daar gaat het tenslotte om

• ruko_rkr
Inmiddels bijna een week verder, de netwerkadapter is sinds die tijd niet opeens verdwenen, wel gebeurt het volgende:

- Soms valt het hele netwerk weg en geeft de computer aan geen kabel aangesloten te hebben, 5 seconden later reconnect alles weer . Dit gebeurt dan meerdere keren achter elkaar.

Het volgende heb ik al zo goed als uitgesloten:

- Modem ( Vaste pc en laptop naast elkaar gezet , ping www.google.nl -t aangezet , uur lang . ) Hier viel de verbinding niet weg bij de laptop wanneer dit wel bij de vaste pc gebeurde.
- Kabel ( De kabel die van beneden naar zolder loopt , compleet vervangen voor een nieuw cat6 kabel, deze lengte moet makkelijk te overbruggen zijn toch ? circa 10m)
- Computer beneden gezet en andere kabel aangezet, hier is de verbinding geen 1 keer weggevallen maar dit kan ook toeval zijn aangezien het ook uren goed gaat voor het opeens wegvalt. ( voor ik de cat6 kabel naar boven vervangen had)

- Drivers ge-update.
- Bios update.
- Statisch IP met DNS van externe (google)

Gister ben ik me event log na gegaan om te zien waar het fout gaat. Hier kwam ik het volgende tegen:

- Elke keer als me internet wegvalt , is daarvoor de WIN HTTP Proxy service uitgevoerd. Deze heb ik nu standaard uitgeschakeld en sinds gister avond geen problemen ondervonden. Kan dit ook maar iets te maken hebben met dit probleem?

Hebben jullie nog enkele ideeen? De plugs van de UTP kabels heb ik zelf geknepen maar weet daar wel zo goed als zeker van dat deze het probleem niet zijn maar sluit het natuurlijk niet uit.