Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook ongeveer 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Metal Earth
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-11 09:58
Beste medetweakers,

Voor een kennis ben ik op zoek naar een nieuwe laptop/ultrabook voor ongeveer 1000 euro.

Wat ga je met ze laptop doen (welke programma's wil ze gebruiken)?

De laptop gaat voornamelijk gebruikt worden voor studie, dat wil dus zeggen redelijk veel typen en meeslepen. Ze doet geen grafische studie, dus GPU kracht is niet zozeer van belang. Dus eigenlijk de dagelijkse taken browsen, Office, hier en daar een filmpje kijken en af en toe een simpel spelletje. Wel heeft ze aangegeven graag een snelle ultrabook te willen. Voor deze prijs vind ik het wel van belang dat de laptop een full hd scherm heeft, ook al vindt zij dat minder belangrijk denk ik. :P

Wat mag de laptop gaan kosten?

Budget is rond de 1000 euro, iets erover heen is niet heel erg.

Is ze van plan de laptop mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Ja, gewicht en accuduur zijn twee van de belangrijkste dingen. In college is er niet vaak een stopcontact in de buurt of die is al bezet door andere mensen met een laptop. ;) De bedoeling is dat de accu rond de 6 a 7 uur mee kan bij normaal gebruik. Ook het gewicht is erg belangrijk, ze is een klein meisje en niet heel sterk. Het gewicht zal maximaal rond de 1,8 kg liggen, het liefst natuurlijk (een stuk) lichter.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Niet bepaald, zelf heb ik een Dell XPS 13 maar die ligt boven haar budget en ik denk dat er betere ultrabooks zijn met betrekking tot prijs/kwaliteit verhouding. Voor de rest sta ik open voor merken zoals Sony, Lenovo, Asus en anderen. Apple behoort niet tot de opties.

Uiteraard heb ik zelf al rondgekeken en ben ik de volgende opties tegengekomen:

- Sony Vaio Pro 13: gratis upgrade naar een i7 low voltage processor en uiteraard mega licht. Deze wordt ook vaak aanbevolen hier in dit forum volgens mij. Ik maak me wel zorgen over het feit dat Sony de Vaio tak heeft verkocht ivm lange termijn houdbaarheid. Ook vond ik zelf persoonlijk het keyboard nogal weinig travel hebben en licht flexibel overkomen. Ik weet ook niet of dat de duurzaamheid ten goede komt. Tot slot, zij is student dus ze zou eventueel kunnen profiteren van studentenkorting, alleen kan ik nergens vinden of Sony ook daadwerkelijk studentenkorting heeft.

- Asus Taichi: licht boven het budget, maar het dubbele scherm spreekt haar erg aan en de specificaties voldoen aan haar (en mijn) eisen. Het nadeel is dat ik de Asus niet in het echt heb kunnen zien, dus wellicht dat er mensen zijn die er ervaring mee hebben.

Mochten er mensen nog andere suggesties hebben dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt voor het lezen en de moeite. Mocht ik ergens onvolledig in zijn, dan hoor ik het graag.

Argg ik kan volgens mij niet de topic titel wijzigen, het moet natuurlijk 1000 euro zijn haha. Mocht er een modje het zien, bij deze graag het bedrag in de titel wijzigen naar 1000 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Metal Earth op 12-03-2014 18:15 ]

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

10% korting als student. Dus zeer aantrekkelijk met gratis cpu upgrade.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Je kan via surfspot inloggen als student en dan in de studenten shop van Sony komen. Ik zou ook zeker de Vaio Pro kiezen.

Verwijderd

De Apple Macbook Pro goedkoopste versie? Normale prijs is 1329 euro. Ook bij Apple krijg je een beetje korting. Via Surfspot 1222 euro. Waarom sta jij er niet voor open het is toch niet jouw keus? Trouwens bij Sony krijg je 10% korting op de Vaio Pro. De prijs voor ongeveer dezelfde hardware is bij Sony 935,10 euro. Upgrades zijn bij Sony ook leuker geprijsd.

Edit: Kortingen :).

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 20:53 ]

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Kleine opmerking, in de titel staat "Ultrabook ongeveer 100 euro" en ik zie hier dat er 1000 bedoeld is.

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:54:
De Apple Macbook Pro goedkoopste versie? Normale prijs is 1329 euro. Ook bij Apple krijg je een beetje korting. Waarom sta jij er niet voor open het is toch niet jouw keus? Trouwens bij Sony krijg je geen 10% korting op de Vaio Pro. De korting in de winkel kan tot en met 10% oplopen, maar niet bij alle productgroepen is het 10%.
Kan oplopen tot 18% korting.

• Metal Earth
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:54:
De Apple Macbook Pro goedkoopste versie? Normale prijs is 1329 euro. Ook bij Apple krijg je een beetje korting. Via Surfspot 1222 euro. Waarom sta jij er niet voor open het is toch niet jouw keus? Trouwens bij Sony krijg je 10% korting op de Vaio Pro. De prijs voor ongeveer dezelfde hardware is bij Sony 935,10 euro. Upgrades zijn bij Sony ook leuker geprijsd.

Edit: Kortingen :).
Bedankt voor je reactie. Het is niet zozeer dat ik niet open voor Apple sta, het is dat degene voor wie de laptop bedoeld is absoluut geen Apple wilt. Ze kon niet echt goed aangeven waarom niet, maar goed het is haar keus. ;)

• Metal Earth
@Jornv en Chris, bedankt voor jullie reacties. Ik denk inderdaad dat ik (zij dus eigenlijk) niet om de Sony Vaio Pro 13 heen kan, het is volgens mij verreweg de meeste waar voor je geld, helemaal met de 10% korting en gratis processorupgrade.

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 23:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Je kan ook kijken naar een samsung ultrabook. Zijn ook rond de duizend en dat zijn ook prima dingen.

• Metal Earth
SmokingAces schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:56:
Kleine opmerking, in de titel staat "Ultrabook ongeveer 100 euro" en ik zie hier dat er 1000 bedoeld is.
Ja ik weet het helaas, maar ik kan zelf niet de topic titel wijzigen. Ik weet ook niet of de mod het waarderen als ik ze hierover een berichtje te sturen om het aan te passen.

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

TVH7 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:44:
Je kan ook kijken naar een samsung ultrabook. Zijn ook rond de duizend en dat zijn ook prima dingen.
Mwa, de Sony geeft het meest waar voor zijn geld. Ik heb zelf een samsung ultrabook, maar ik moet zeggen dat ze een beetje te hoog geprijsd zijn.

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Je zou ook nog een Lenovo T440s kunnen overwegen of een X240
Zowel de T440s als de X240 komen bij notebookcheck.net er goed uit.
Als je als student contact opneemt met Lenovo kun je kortingen rond de 10% regelen en misschien nog wel meer voor deze modellen.
Met de ecoupon krijg je in iedergval 10%:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En wat ook wel aardig is om te noemen is dat deze modellen 3 jaar on-site garantie hebben.

De Asus die je zelf noemt heeft een ULV processor van de vorige generatie, wat ik toch als een nadeel beschouw.

[ Voor 14% gewijzigd door job89 op 15-03-2014 18:41 ]

Pagina: 1