Toon posts:

PC upgrade.. welk component eerst?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn PC dus gaan upgraden, heb dit laatst al gedaan omdat het PCI slot van mijn moederbord defect is geraakt. Heb nu al een aantal nieuwe componenten (moederbord, cpu, gpu en voeding).
Nu ik dus een nieuwere setup heb, ben ik wat games uitgaan proberen. Met name Skyrim en dan natuurlijk met allerlei mods.
Ik haal met een ENB mod en nog andere mods maar 20 FPS, niet echt speelbaar dus.

Mijn huidige setup:

CPU: http://tweakers.net/price...x-6300-black-edition.html
GPU: http://tweakers.net/product/318098/msi-geforce-gtx-660/
Moederbord: http://tweakers.net/price...gabyte-ga-78lmt-usb3.html
Voeding: http://tweakers.net/pricewatch/279914/xfx-pro-550w.html
RAM: Kingston RAM, weet niet precies welke. 2x2GB
Ik heb geen SSD, zou ook niet weten welke HDD erin zit. Maar goed, als ik dit zou willen upgraden zal het toch een SSD worden.

Mijn goal is dus om te gamen en dan met de hoogste kwaliteit.
De vraag is dus ook in welke volgorde te gaan upgraden, elke maand een nieuw component of enkele maanden, ligt aan de prijs.

Budget is een beetje moeilijk te zeggen, omdat het niet persé nu meteen hoeft te gebeuren.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Deze setup is al heel krachtig. Een vriend van mij heeft ook een 660 en hij heeft 90 skyrim mods waaronder de meeste graphics mods en die haalt 60 frames. Ik denk dan dat het probleem bij het ram ligt. gewoon nog een setje erbij kopen zodat je 8GB hebt. Als dat nog niet genoeg is raad ik een 280x aan aangezien heel veel mods veel Vram gebruikt.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Een SSD is de beste upgrade die je maar kan bedenken. Veel dingen gaan 5x sneller draaien. Ook het ram geheugen uitbreiden is een optie. Dit is een setup die nog steeds krachtig is. Dus een ander is niet nodig. SSD en 8 GB RAM en je moet alles op 60 FPS kunnen halen.

TIME TO UPGRADE !!!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, zal gaan kijken voor een SSD en RAM, wat zou de beste keuze zijn trouwens? 2x4 erbij kopen en me 4 jaar oude 2x2 weggooien, of gewoon nog een 2x2 setje erbij halen zoals Pataar zegt?

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-02 16:32

bbblije

Riiiiight

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:40:
Ok bedankt, zal gaan kijken voor een SSD en RAM, wat zou de beste keuze zijn trouwens? 2x4 erbij kopen en me 4 jaar oude 2x2 weggooien, of gewoon nog een 2x2 setje erbij halen zoals Pataar zegt?
Dual channel is het beste om 2x4 te kopen.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou eerst eens een goede basis leggen met een mooi 970 moederbord waarmee je goed kan OC'en en je goede SATA3 support krijgt (voor de SSD):
pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

Dan 2x4GB DDR3 aanschaffen:
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

En ten slotte de SSD (of de 120GB versie, net wat je budget is)
pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB

[ Voor 6% gewijzigd door wagenveld op 13-03-2014 00:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 00:26:
Ik zou eerst eens een goede basis leggen met een mooi 970 moederbord waarmee je goed kan OC'en en je goede SATA3 support krijgt (voor de SSD):
pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

Dan 2x4GB DDR3 aanschaffen:
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

En ten slotte de SSD (of de 120GB versie, net wat je budget is)
pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
Probleem is alleen dat ik geen geld wil investeren in een AM3 moederbord, omdat ik vroeg of laat toch wel weer een intel processor wil, ben hier meer tevreden over. Zou ik dus al een nieuw moederbord kopen, zou dit wel een socket moeten zijn waar een i7 in gaat.

SSD zal alsnog veel sneller zijn dan me HDD met ook dit moederbord.

Maar denk dat ik genoeg weet, SSD en 2x4GB RAM dus.
Bedankt!

• HengelNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-01 22:18
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:30:
[...]

Probleem is alleen dat ik geen geld wil investeren in een AM3 moederbord, omdat ik vroeg of laat toch wel weer een intel processor wil, ben hier meer tevreden over. Zou ik dus al een nieuw moederbord kopen, zou dit wel een socket moeten zijn waar een i7 in gaat.

SSD zal alsnog veel sneller zijn dan me HDD met ook dit moederbord.

Maar denk dat ik genoeg weet, SSD en 2x4GB RAM dus.
Bedankt!
Wat zie jij het nut van een i7? ga voor een i5 als je er straks aan toe bent, een i7 geeft geen meerwaarde aan het gamen.

Je moet even CPUZ kunnen downloaden en even kijken welk ram je hebt, waarschijnlijk gewoon 1333mhz.
Ik weet niet hoe je met je budget zit, anders zou ik gewoon nog 1 maal 2x2 er bij kopen, dan heb je ook 8 gb en dat is meer dan voldoende voor het gamen en andere taken.

je bottleneck zal toch je GPU wezen, ik zou liever daar mijn extra geld insteken om een mooie fps te halen, met een ssd en je geheugen upgrade zal je fps niet veel omhoog gaan.

8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-12-2025
De bottleneck zal de GPU nog zeker niet zijn, dit is nog een redelijk ding waarmee je de laatste games nog wel op 40-60FPS kan halen. Veel games vereisen op dit moment wel 4-6GB, hierbij komt windows ook. Een dual channel 2x4GB setje zal je computer veel goed doen. Een SSD is optioneel, hierdoor gaan je games niet beter lopen, windows loopt alleen sneller, en programma's die je daar op zet. Ik zou voor het volgende setje gaan, deze heeft een iets lagere latency en is niet veel duurder.
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Pagina: 1