BSOD custom desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josshem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:30
Beste Tweakers,

Ik heb sinds de bouw van mijn desktop (+- 4mnd geleden) constant last gehad van bluescreens.

Wat heb ik inmiddels gedaan
  • Toen w7 nog draaide heb ik in veilige modus de browser opgestart om te kijken of het aan de videokaart lag, echter kreeg ik toen ook een bluescreen.
  • Memtest86 gedraaid (circa 1,5 uur geen resultaat, daarna 8,5 uur geen resultaat)
  • HDD enkele malen getest. (/CHKDSK)
  • Volledige virusscan gedraaid met Panda antivirus.
  • Gewisseld van een USB Wifi ontvanger naar reguliere internet kabel
SSD, videokaart en moederbord hebben inmiddels de meest recente software.
Temperaturen lijken prima stationair (zie dropbox file)

Afgelopen week heb ik ipv W7 W8.1 erop gezet en dit heeft in enige mate geholpen het aantal bluescreens te verminderen. Ook Catalyst uitgeschakeld bij opstarten (lijkt verder de frequentie van het aantal bluescreens te verminderen)
Sinds er windows 8.1 op staat valt er nu te werken, echter wanneer ik bijv. Een Leaugue of Legends launcher een update van 2gig wil laten downloaden krijg ik gegarandeerd een bluescreen.

link naar dropbox met ondersteunende info (bluescreenview, DMP files, screenshot HWmonitor o.a.)
https://www.dropbox.com/sh/reyemq1uujctl9f/a8WMDmxYVD

Probleembeschrijving kort
Bluescreens, meest voorkomend wanneer ik aan het browsen ben.
Daarnaast af en toe willekeurige vastlopers zonder bluescreens

Mijn build is als volgt:
Win 8.1 64bits

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 131,-€ 131,-
1ASRock 970 Extreme3 R2.0€ 61,-€ 61,-
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 0,-€ 0,-
1Aerocool Syclone II Midi-Tower - black/blue€ 81,99€ 81,99
1Corsair Value Select CMV8GX3M2A1600C11€ 67,35€ 67,35
1XFX Pro 550W€ 52,-€ 52,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 71,90€ 71,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 465,24

Programmas momenteel geinstalleerd
  • AMD catalyst install manager
  • AMD vision engine control center
  • Dropbox
  • Etron usb3.0 host controller
  • Chrome
  • Panda cloud antivirus
inmiddels al wel meer programma’s geinstalleerd, maar dat was wel nadat de problemen al hadden plaatsgevonden.

Met whocrashed krijg ik de volgende resultaten:

On Wed 12-3-2014 14:45:12 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\031214-6250-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntfs.sys (Ntfs+0x324B7)
Bugcheck code: 0x24 (0xB500190637, 0xFFFFD00027B7CA38, 0xFFFFD00027B7C240, 0xFFFFF800008CCA22)
Error: NTFS_FILE_SYSTEM
file path: C:\Windows\system32\drivers\ntfs.sys
product: Besturingssysteem Microsoft® Windows®
company: Microsoft Corporation
description: NT-bestandssysteemstuurprogramma
Bug check description: This indicates a problem occurred in the NTFS file system.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

Ik heb op dit moment geen idee meer hoe ik dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de firmware van je moederbord up to date?
Zijn alle drivers up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
SSD voorzien van nieuwste firmware? Heb je toevallig nog een andere HDD geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Upgrade gedaan ? Zou is gewoon een verse install doen zal misschien een oude driver zijn die zit te zeiken. Wat gebeurd er met dezelfde handelingen in safe mode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josshem
Darkvisje schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:35:
SSD voorzien van nieuwste firmware? Heb je toevallig nog een andere HDD geprobeerd?
drivers
SSD samsung evo 840 120gb stuurprogramma versie 6.3.9600.16384 (ga verifiëren of dit de meest recente is)

HD6870 versie 13.12 (nieuwste v/d AMD website)
Ik ga de driver van het moederbord maar eens v/d website afhalen was ik vergeten na de installatie van W8.1
Nog geen andere HDD geprobeerd.
caanova1984 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:46:
Upgrade gedaan ? Zou is gewoon een verse install doen zal misschien een oude driver zijn die zit te zeiken. Wat gebeurd er met dezelfde handelingen in safe mode ?
Het enige oude onderdeel nu is de HD6870 nu. De rest is een paar maanden oud.

[ Voor 8% gewijzigd door josshem op 12-03-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan ik denk zelf een geheugen probleempje...

MSDN: Bug Check 0x24: NTFS_FILE_SYSTEM (Windows Debuggers)

Succes

http://www.tomshardware.c...13105/bsod-times-day.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 20:02
Ik heb dit ook gehad , bij mij was het geheugen de boosdoener. Ik zou even de reepjes eruit halen en 1 voor 1 testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

FredjeK schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:32:
Ik heb dit ook gehad , bij mij was het geheugen de boosdoener. Ik zou even de reepjes eruit halen en 1 voor 1 testen.
Ik zit hier ook inderdaad aan te denken, maar zou je dit commando even uit kunnen voeren in je commandprompt (als administrator): dism /online /cleanup-image /restorehealth Zou je ook even een dxdiag bestand van je computer kunnen uploaden? Zoek maar op via Google hoe dit moet.

Probeer ook eens je grafische driver er volledig af te gooien (en opnieuw te downloaden van de site van je computermaker) en deze weer opnieuw te installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door mrtnptrs op 12-03-2014 20:39 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josshem
Ok SSD firmware geupdated.
Drivers van moederbord verwijderd en meest recente geinstalleerd
Driver van HD6870 opnieuw geinstalleerd.

Om te testen (levert tot nu toe altijd een BSOD op) Leaugue of Legends launcher opgestart (staat een update van 2gig open)
kreeg de volgende BSOD:

On Wed 12-3-2014 19:40:42 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\031214-6078-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x14DCA0)
Bugcheck code: 0x1A (0x41287, 0x63, 0x0, 0x0)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

Ga nu de overige tips uitproberen. Bedankt tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:15

TommieW

Numa numa.

RAM moet je wat langer testen dan 1,5 uur.
Probeer Memtest86+ eens een nachtje aan te zetten. ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

mrtnptrs schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:38:
[...]

Ik zit hier ook inderdaad aan te denken, maar zou je dit commando even uit kunnen voeren in je commandprompt (als administrator): dism /online /cleanup-image /restorehealth Zou je ook even een dxdiag bestand van je computer kunnen uploaden? Zoek maar op via Google hoe dit moet.

Probeer ook eens je grafische driver er volledig af te gooien (en opnieuw te downloaden van de site van je computermaker) en deze weer opnieuw te installeren.
Helpen mijn oplossingen misschien?

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josshem
mrtnptrs schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:54:
[...]

Helpen mijn oplossingen misschien?
CMD.exe uitgevoerd als administrator--> kreeg error 87
''the online/cleanup-image/restorehealth option is unknown.''
''For more information, refer to the help by running DISM.exe''

Er kwam wel een logbestandje uit, die op dropbox staat.
Het bestand van Dxdiag staat ook op dropbox.
TommieW schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:51:
RAM moet je wat langer testen dan 1,5 uur.
Probeer Memtest86+ eens een nachtje aan te zetten. ;)
Ik zal vannacht Memtest86 laten draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door josshem op 12-03-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

josshem schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:19:
[...]

CMD.exe uitgevoerd als administrator--> kreeg error 87
''the online/cleanup-image/restorehealth option is unknown.''
''For more information, refer to the help by running DISM.exe''

Er kwam wel een logbestandje uit, die op dropbox staat.
Het bestand van Dxdiag staat ook op dropbox.

[...]

Ik zal vannacht Memtest86 laten draaien.
Je moet letterlijk dit uitvoeren: dism /online /cleanup-image /restorehealth (dus met de spaties!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Ok, ik zie dus inderdaad in het dxdiag dat je je computer zelf hebt gebouwd, hier is dan waarschijnlijk iets bij mis gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josshem
Als ik CMD.exe nogmaals uitvoer met de juiste commands krijg ik nu het volgende:
Error 11
''You cannotservice a running 64-bit operating system with a 32-bit version of DISM.''
''Please use the version of DISM that corresponds to your computer's architecture.''
mrtnptrs schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:42:
Ok, ik zie dus inderdaad in het dxdiag dat je je computer zelf hebt gebouwd, hier is dan waarschijnlijk iets bij mis gegaan?
Ik heb er één eerder gebouwd met vergelijkbare hardware (heb overigens geen specifieke kennis van IT-gerelateerde zaken). Daar heb ik nooit geen problemen mee gehad. Wat zou er mis kunnen zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

josshem schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:45:
Als ik CMD.exe nogmaals uitvoer met de juiste commands krijg ik nu het volgende:
Error 11
''You cannotservice a running 64-bit operating system with a 32-bit version of DISM.''
''Please use the version of DISM that corresponds to your computer's architecture.''

[...]

Ik heb er één eerder gebouwd met vergelijkbare hardware (heb overigens geen specifieke kennis van IT-gerelateerde zaken). Daar heb ik nooit geen problemen mee gehad. Wat zou er mis kunnen zijn gegaan?
Er kan zoveel misgaan, iemand die hier meer verstand van heeft?

Ok, voer eerst dit commando uit in een commandoprompt als administrator gestart: cd \windows\system32
Voer ook daarna dit commando weer uit: dism /online /cleanup-image /restorehealth
Kopieer die commando's gewoon iedere keer letterlijk naar het commandoprompt, dan kan er niks misgaan met het invoeren :) Zo zou je die error niet meer moeten krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door mrtnptrs op 12-03-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josshem
mrtnptrs schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:46:
[...]

Er kan zoveel misgaan, iemand die hier meer verstand van heeft?

Ok, voer eerst dit commando uit in een commandoprompt als administrator gestart: cd \windows\system32
Voer ook daarna dit commando weer uit: dism /online /cleanup-image /restorehealth
Kopieer die commando's gewoon iedere keer letterlijk naar het commandoprompt, dan kan er niks misgaan met het invoeren :) Zo zou je die error niet meer moeten krijgen.
Done, krijg nog steeds dezelfde error. Heb een screenshot bijgevoegd, zodat je kunt zien welke invoeren ik heb gedaan.

Meest recente BSOD
On Wed 12-3-2014 21:01:15 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\031214-5375-01.dmp
This was probably caused by the following module: mouhid.sys (mouhid+0x3364)
Bugcheck code: 0xD1 (0xFFFFFFFFFFFFFFC8, 0x2, 0x1, 0xFFFFF80002DAE364)
Error: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\Windows\system32\drivers\mouhid.sys
product: Besturingssysteem Microsoft® Windows®
description: Stuurprogramma voor HID-muisfilter
Bug check description: This indicates that a kernel-mode driver attempted to access pageable memory at a process IRQL that was too high.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

[ Voor 40% gewijzigd door josshem op 12-03-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:08
Heb je alles al in je kast nagekeken?
Bijv. of het bord goed op de spacers zit, alle kabels intern juist erin/goed aangedrukt, RAM niet toevallig 1 DIMM half eruit hangen (komt wel eens voor, kan iedereen gebeuren), check BIOS/CMOS batterij of die nog goed is. Lijkt me allemaal minder aan de orde, aangezien je dit systeem al langer hebt... mja, een keertje extra afchecken is natuurlijk niet verkeerd.

Dan gewoon mem in BIOS goed instellen, dus juiste frequentie+timings+voltage, daarna een 12 uur memtest laten draaien vanaf een bootable USB stick... niet vanuit Windows zelf.

Probeer eerst eens hardwarematig na te gaan, aangezien je problemen had in W7 en nu ook in W8. Probeer na de memtest evt. hardware uit te wisselen en kijk of je op een andere pc opeens dezelfde problemen krijgt.
Is het dat allemaal niet, kan je vrijwel geheel het hardwarematige gedeelte uitsluiten als oorzaak van de problemen. Dan heb je dat in elk geval als basis een ding wat wel werkt en kan je daarna je testen uitbreiden naar softwarematig, ipv je nu voor mijn gevoel met vanalles en nogwat bezig bent en omdat alles met elkaar in verband staat je niet direct verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josshem
marcel87 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:16:
Heb je alles al in je kast nagekeken?
Bijv. of het bord goed op de spacers zit, alle kabels intern juist erin/goed aangedrukt, RAM niet toevallig 1 DIMM half eruit hangen (komt wel eens voor, kan iedereen gebeuren), check BIOS/CMOS batterij of die nog goed is. Lijkt me allemaal minder aan de orde, aangezien je dit systeem al langer hebt... mja, een keertje extra afchecken is natuurlijk niet verkeerd.

Dan gewoon mem in BIOS goed instellen, dus juiste frequentie+timings+voltage, daarna een 12 uur memtest laten draaien vanaf een bootable USB stick... niet vanuit Windows zelf.

Probeer eerst eens hardwarematig na te gaan, aangezien je problemen had in W7 en nu ook in W8. Probeer na de memtest evt. hardware uit te wisselen en kijk of je op een andere pc opeens dezelfde problemen krijgt.
Is het dat allemaal niet, kan je vrijwel geheel het hardwarematige gedeelte uitsluiten als oorzaak van de problemen. Dan heb je dat in elk geval als basis een ding wat wel werkt en kan je daarna je testen uitbreiden naar softwarematig, ipv je nu voor mijn gevoel met vanalles en nogwat bezig bent en omdat alles met elkaar in verband staat je niet direct verder komt.
voltages, timings e.d. heb ik nog nooit aangeraakt.

Ik heb gisteravond even kort gekeken of alles goed zat, kon niets opvallends zien. (Zal kijken of ik deze week nog tijd heb om alle kabels opnieuw aan te sluiten)

Vannacht Memtest86 gedraaid.
circa 8:40:00 lang
iterations: 6
pass: 3
error: 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

josshem schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:44:
[...]

Ik heb gisteravond even kort gekeken of alles goed zat, kon niets opvallends zien. (Zal kijken of ik deze week nog tijd heb om alle kabels opnieuw aan te sluiten)

Vannacht Memtest86 gedraaid. circa 8:40:00 lang. iterations: 6 pass: 3 error: 0
Errors are not good! :( Ik denk dat je RAM geheugen dan toch defect is. Het zal dus vervangen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Permutor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03-2022
@mrtnptrs: dat is niet wat de log zegt. De log zegt dat hij drie passes heeft uitgevoerd en geen defect heeft gevonden.
Evengoed geeft memtest geen garanties op het vinden van defect geheugen.
Ik zou de reepjes er uit halen. Eentje terugzetten (niet in het slot waar die uitkwam) en dan weer de computer gebruiken. En het resultaat daarvan is bepalend voor de volgende stap.
Werk ook netjes statisch vrij. Zeker als het droog is heb je zo problemen met statische electiciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Permutor schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:11:
@mrtnptrs: dat is niet wat de log zegt. De log zegt dat hij drie passes heeft uitgevoerd en geen defect heeft gevonden.
Evengoed geeft memtest geen garanties op het vinden van defect geheugen.
Ik zou de reepjes er uit halen. Eentje terugzetten (niet in het slot waar die uitkwam) en dan weer de computer gebruiken. En het resultaat daarvan is bepalend voor de volgende stap.
Werk ook netjes statisch vrij. Zeker als het droog is heb je zo problemen met statische electiciteit.
Hij zegt toch 3 error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josshem
my bad mijn indeling was onduidelijk neer gezet. 0 errors en 3 iterations.

Zojuist met één reep RAM gedraaid. 1 vastloper zonder BSOD en 1 met BSOD (staat onderaan).
Test met de andere reep RAM geheugen resulteerde in 1 vastloper zonder BSOD.

Wellicht ook nuttig om te vermelden: Af en toe voelt alles heel traag aan en duurt het tot soms wel enkele minuten totdat ik een reactie krijg, bijv. in het geval van taakbeheer opstarten duurde dit zojuist +-30-60sec volgens mij. Als ik hem daarna opstart is er weer niets aan de hand en werkt alles snel/vloeiend.

On Thu 13-3-2014 16:07:46 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\031314-6234-01.dmp
This was probably caused by the following module: fltmgr.sys (fltmgr+0x353C4)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF800007D23C4, 0xFFFFD000276389D0, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\drivers\fltmgr.sys
product: Microsoft® Windows®-besturingssysteem
description: Microsoft Bestandssysteemfilterbeheer
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.

[ Voor 78% gewijzigd door josshem op 13-03-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
josshem schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:44:
[...]
Nee maar dat kan soms juist het probleem zijn. Je moet memtesten maar wel eerst instellen zoals de specs zijn. Daarop moeten ze stabiel zijn namelijk. Stel je hebt OC RAM dat op 1,5V 2133MHz doet... ja dan kan je errors/BSOD's/freezes verwachten, ook al heb je er niet aangezeten... maar dat is dan de fout van het mobo dat ie automatisch de verkeerde waarden instelt. Heb ik zelf eens gehad, eerst snapte ik er niets van waar toch steeds die BSOD's vandaan kwamen, bleek dat het mobo automatisch het verkeerde voltage had aangenomen. Met mijn bericht wilde ik maar zeggen dat je eerst een goede basis moet hebben waaruit je gaat testen. Dingen die je niet gebruikt kunnen uit om zo kaal mogelijk te beginnen.
Vannacht Memtest86 gedraaid.
circa 8:40:00 lang
iterations: 6
pass: 3
error: 0
3 passes tja... beter dan 1, maar nog steeds niet top. :9
Heb wel eens defect RAM getest dat pas na 6 goede runs met errors kwamen.
Waar haal je eigenlijk iterations vandaan? Heeft MemTest86+ die waarde eigenlijk wel?

Valt me ook op uit je berichten dat je alleen BSOD's hebt als je online iets aan het doen bent. Wat je zei: update downloaden, browsen, etc. Mijn kennis had ook na 2 OS installaties nog steeds allerlei vage BSOD's. Uiteindelijk bleek het te liggen aan dat de NIC (LAN poort) kapot was. tja zoek dan maar... :P
Kan je natuurlijk proberen... heb je ook BSOD's als je de LAN kabel eruit haalt? vrij simpel te proberen... en zo kaal mogelijk zoals ik al zei.

Als je toch drivers vermoedt, zoek dan via de meuktracker hier op Tweakers naar een stabiele driver... gelukkig reageren veel users eronder als ze problemen ondervinden, dus kan je snel een goede driver vinden. Dan heb je alweer een sterke basis om dingen uit te sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Aardwolf op 13-03-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josshem
Bedankt voor de reacties tot dusver. :) Ik ga vanavond kijken wat ik nog meer voor elkaar kan krijgen. Daarna kan ik er pas weer maandag mee verder helaas.
marcel87 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 18:08:
Valt me ook op uit je berichten dat je alleen BSOD's hebt als je online iets aan het doen bent. Wat je zei: update downloaden, browsen, etc. Mijn kennis had ook na 2 OS installaties nog steeds allerlei vage BSOD's. Uiteindelijk bleek het te liggen aan dat de NIC (LAN poort) kapot was. tja zoek dan maar... :P
Kan je natuurlijk proberen... heb je ook BSOD's als je de LAN kabel eruit haalt? vrij simpel te proberen... en zo kaal mogelijk zoals ik al zei.
Ik had eerst een zo'n usb wifi ontvanger, dacht dat het daar aan lag en ben overgestapt naar een fysieke kabel, maar helaas geen verschil. Tevens heb ik ook willekeurige vastlopers wanneer ik niet aan het browsen/downloaden ben (maar wel aanzienlijk minder).

[ Voor 73% gewijzigd door josshem op 13-03-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josshem
Even een update van mijn kant.
Vandaag voltages van het RAM geheugen bekeken in de BIOS settings.

zag het volgende

JeDEC_1 JEDEC_2 JEDEC_3
DDR3 1600 1333 1066
VDD 1.5v 1.5v 1.5v
De reepjes zitten in het 2e en 4e slot, zoals aangegeven in de handleiding voor 1600mhz geheugensticks.

RAM geheugen is 1600MHZ 1.5 V volgens mijn factuur.
Op de website staat deze niet onder ondersteund werkgeheugen.

Vreemd genoeg geen BSOD gehad vandaag. Heb zelfs (in tegenstelling tot voorheen) League Of Legends volledig kunnen updaten (circa 2,5gig). Overall voelt alles nu snel/stabiel aan, maar ik heb geen idee hoe.
Ik ga nu binnenkort mijn oude 1TB HDD aansluiten (indien er zich geen problemen meer voordoen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Hm apart. Maar wat is er nu dan anders dan eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josshem
marcel87 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:29:
Hm apart. Maar wat is er nu dan anders dan eerst?
Voor zover ik weet niets.
Ik had vanmiddag wel de hele middag dropbox uit staan, maar als ik het me goed herinner had dat geen invloed op het wel/niet krijgen van een BSOD (heb weleens eerder dropbox in- en uitgeschakeld voor een x aantal uur om te testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

josshem schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:02:
[...]Done, krijg nog steeds dezelfde error. Heb een screenshot bijgevoegd, zodat je kunt zien welke invoeren ik heb gedaan.
Vraag niet hoe je 't voor elkaar hebt gekregen, maar kennelijk start je een 32-bits command prompt op, op een 64 bits machine. De 32-bits command prompt start vervolgens de 32-bits versie van DISM op en die gaat brakend tegen de vlakte, natuluk.

De snelkoppeling (shortcut) naar je command prompt is niet goed. Zoek cmd.exe gewoon even op in explorer; staat in windows\system32. Rechts klikken en "run as Administrator" kiezen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josshem
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:54:
[...]

Vraag niet hoe je 't voor elkaar hebt gekregen, maar kennelijk start je een 32-bits command prompt op, op een 64 bits machine. De 32-bits command prompt start vervolgens de 32-bits versie van DISM op en die gaat brakend tegen de vlakte, natuluk.

De snelkoppeling (shortcut) naar je command prompt is niet goed. Zoek cmd.exe gewoon even op in explorer; staat in windows\system32. Rechts klikken en "run as Administrator" kiezen
Ok opnieuw gedraaid (en gelukt lijkt het) resultaat staat op dropbox.
Op het moment van schrijven nog steeds geen BSOD gehad. Nu bijna 2 dagen zonder problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door josshem op 18-03-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

josshem schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:34:
[...]

Ok opnieuw gedraaid (en gelukt lijkt het) resultaat staat op dropbox.
Op het moment van schrijven nog steeds geen BSOD gehad. Nu bijna 2 dagen zonder problemen.

Mooi, heeft mijn oplossing dus waarschijnlijk gewerkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Wat precies hield jouw oplossing in als ik vragen mag?
Ik heb die code wel gezien, maar heb niet door waarvoor het dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

marcel87 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:12:
Wat precies hield jouw oplossing in als ik vragen mag?
Ik heb die code wel gezien, maar heb niet door waarvoor het dient.
Hersteld beschadigde Windows bestanden in het kort.... Dit doet hij door je beschadigde bestanden te zoeken en deze te vervangen door een goed exemplaar van de Windows servers.

[ Voor 17% gewijzigd door mrtnptrs op 20-03-2014 18:10 ]

Pagina: 1