Geen nieuwe harde schijven worden herkend

Pagina: 1
Acties:

• Azivegu
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-04-2021
Hey mensen,
Op mijn PC wou ik een nieuwe HDD installeren om te gebruiken als backup. Tot mijn verontwaardiging kon ik het niet vinden. Dus dacht ik, ik kijk wel bij disk manegment, maar helaas zat hij daar ook niet. Hetzelfde geld voor in de BIOS scherm.
Mijn stats:
Procesor:AMD FX-4170 (niet over klokt)
MB: Crosshair V Formula
Geheugen: 4x4GB Kingston
SSD: 60GB OCZ Agility (OS schijf)
HDD: 2x1TB WD Caviar (green en black)

Te installeren HDD
HDD: 500GB WD Caviar Blue

Dit hdd het ik eerder gebruikt zonder problemen. Dus ik dacht ik gebruik wel een andere hdd dat ik heb liggen. Ik gebruikte mijn oude WD Caviar SE 250GB en ook een oude exterene hdd dat niet werkte (maar de schijf zelf was nog goed) van Samsung.
Allebei werkte zij dus niet.
Het ligt niet aan de stroom (heb genoeg om mijn comp 3x te voeden) en de SATA poorten werken allemaal. Ik sta hier echt voor een raadsel. Zij zouden allemaal moeten werken, want de HDD dat het langst niet meer is gebruikt is maar een jaar geleden (de WD250GB).

Alle hulp word zeer gewaardeerd!!!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je de Sata kabel + spanning aan hebt gesloten en je zet het systeem aan, hoor/voel je de schijf dan opspinnen (draaien)?

Kijk even in je disk management, misschien dat je de schijf niet aan je sata controller hebt gehangen maar aan je raid controller. Ik heb het moederbord nog niet opgezocht.

• Azivegu
Ja, hij draait wel. Is wel lastig om te merken want Caviars zijn frictieloze schijven, maar het is voornamelijk aan te merken dat het warm word. Ik ben dus 99% dat hij draait, zeker omdat ik de Samsung wel heb gehoord.

Als het in RAID stond zou ik er wel van opkijken. Heb het naemelijk niet op mijn pc.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
In de bios alle controllers aan staan?
Data kabel uitwisselen?
Stroom kabel uitwisselen?

[ Voor 40% gewijzigd door jan99999 op 12-03-2014 19:04 ]

Verwijderd

Je hebt een extra SATA controller op je moederbord (ASMedia) die de eSATA poort bedient en een roodkleurige SATA poort. Je hebt daarnaast 6 roodkleurige poortendie aan de zijkant zitten van je moederbord. Die laatste zijn de echte poorten die je moet gebruiken.

Heb je je hardeschijf misschien op de ASMedia controller aangesloten?

Sowieso: bouw je hardeschijf even uit en laat hem buiten de kast liggen. Sluit stroom en datakabel aan, controleer of hij opspint; dat moet je nu 100% zekerheid kunnen vaststellen.

• Azivegu
hey, hij zit in sata poort 5 nu, maar ik heb het ook geprobeerd in 1.
Kan het helaas niet buiten de kast hangen. Heb maar een beperkte lengte van de stroom kabel. Ik wil van de week een extra stroom kabel halen (heb nu een 5-aan-1) en kijken of dat misschien de probleem oplost, maar al mijn andere schijven draaien wel, dus verwacht niet dat de probleem is.
Ben ondertussen wel zeker dat hij werkt. Heb mijn oude pc weer aangezet en hij draaide wel.

Weet niet wat er aan de hand is. Heb een sortgelijke probleem gehad toen ik mijn pc bouwde, maar toen kon ik de schijven in de bios en disk manager vinden.

• Azivegu
Een nieuwe ontwikkeling.
Ik heb wat kabels omgewisseld en, verrassing!!! De schijf is aangesloten. Helaas zit er wel een 'maar' aan. Ik mis nu dus mijn Caviar Green (E:) schijf. Wat het nog meer vreemd maakt is dat ik de kabel met de caviar black hebt verwisseld. Ik begin een beetje door te draaien :s

Het zou dus niet aan de kabel of de voeding kunnen liggen, anders zou mijn caviar black niet draaien.
Kan ook geen programmas draaien die op mijn E schijf zitten.

• Azivegu
gewoon voor de mensen die dit ooit in de toekomst vinden.

Ondertussen heb ik de probleem opgelost. Ik slot alle kabels aan op hun oorspronkelijk plaats, maar mijn oude schijf heb ik op poort 5 aangesloten. Toen ik dat deed, werkte het wel. Vraag mij niet waarom, ik snap het zelf niet. Ben gewoon heel erg blij dat het werkt.

Het kan niet zijn dat één van mijn poorten kapot is, want ik heb het eerder succesvol gebruikt. De kabels werken ook allemaal (anders deed hij het nu nog steeds niet) en mijn mb kan 4 schijven aan.

Als iemand anders weet waarom het zo is verlopen en waarom het nu werkt, graag aangeven.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 12:54
Dan zat er waarschijnlijk ergens een kabeltje niet helemaal lekker aangesloten. Loshalen en vastzetten heeft daarbij dan geholpen.

• Azivegu
nee, dat zou het waarschijnlijk niet zijn. Heb wel 20 keer geprobeerd. Wat ik misschien denk is dat poort 1 van mijn MB kan geen harde schijf aan. Had hetzelfde probleem met mijn ssd toen ik het net bouwde. Het verplaatsen naar de eSATA poort hielp toen.
Pagina: 1