Externe HDD verdelen in TimeMachine & films

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 03:08
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een externe HDD aan te schaffen, om hem vervolgens in 2 partities te verdelen.
Ik heb het hier even in Photoshop een voorbeeld gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2rrqy3l.png

Ik wil dan bijvoorbeeld 500GB gebruiken voor timemachine en 500GB voor mijn films om deze vervolgens aan te sluiten op mijn Sony-tv om vanuit mijn luie stoel films te kunnen kijken.
En aangezien mijn tv alleen usb'tjes die geformatteerd zijn in MS(?) weergeeft, ben ik bang dat het niet gaat lukken.

Alleen rest mijn vraag hoe doe ik dit en is het wel mogelijk ?

[ Voor 11% gewijzigd door Nabje op 12-03-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Je kunt via Disk Utility prima twee partities aanmaken op jouw externe hardeschijf en deze vervolgens als andere bestandssystemen formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nadeel van deze aanpak is wel dat je de HD iedere keer moet ompluggen om een backup te kunnen maken. Voordeel van een HD die altijd aan je computer is gekoppeld (via USB of via het netwerk), is dat Time Machine ongemerkt ieder uur een backup voor je maakt. Nu moet je er zelf aan denken om het om te pluggen, of door Time Machine eraan herinnerd worden dat het al weer twee weken geleden is dat je je laatste backup hebt gemaakt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Zoals Daedalus al aangeeft is dit inderdaad niet ideaal. Ik weet niet of je over een Playstation 3 of Xbox beschikt, maar anders zou je nog eens naar iets als PMS kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als je TV DLNA ondersteunt kan je ook een DLNA server op je Mac installeren en je disk gewoon lekker aan je Mac laten hangen. :)

Denk bijvoorbeeld aan: TVMOBiLi

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 03:08
Daedalus schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:16:
Nadeel van deze aanpak is wel dat je de HD iedere keer moet ompluggen om een backup te kunnen maken. Voordeel van een HD die altijd aan je computer is gekoppeld (via USB of via het netwerk), is dat Time Machine ongemerkt ieder uur een backup voor je maakt. Nu moet je er zelf aan denken om het om te pluggen, of door Time Machine eraan herinnerd worden dat het al weer twee weken geleden is dat je je laatste backup hebt gemaakt.
Good Fella schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:25:
Zoals Daedalus al aangeeft is dit inderdaad niet ideaal. Ik weet niet of je over een Playstation 3 of Xbox beschikt, maar anders zou je nog eens naar iets als PMS kunnen kijken.
Ik beschik helaas niet over een PS3 of Xbox.
Maar als ik het goed begrepen heb, kan ik dus een HDD aan mijn macbook hangen en dan via mijn televisie door mijn Film map heen scrollen ?
Whieee schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:59:
Als je TV DLNA ondersteunt kan je ook een DLNA server op je Mac installeren en je disk gewoon lekker aan je Mac laten hangen. :)

Denk bijvoorbeeld aan: TVMOBiLi
Ja ik heb een Sony Bravia (type: KDL-32W656A)
Dus ik heb tvmobili gedownload.
Morgen maar even ermee knoeien.
En dan zal ik hier posten of het gelukt is.

Thanks guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Mocht het probleem zijn dat je TV een NTFS indeling wenst, een indeling waar Mac normaal gesproken niet mee om kan gaan, kan je Tuxera NTFS proberen. Gebruik ik ook, zorgt ervoor dat je Mac om kan gaan met NTFS geformatteerde schijven. Draait netjes in de achtergrond, je merkt er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:11
Wat is het idee achter de twee partities? Als je een NTFS partitie nodig hebt kan ik dat snappen, maar anders kun je gewoon op je Time machiene disk een partitie/map aanmaken waar je je films in bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voordeel van twee partities is dat je een gedeelte reserveert voor Films en een gedeelte voor Time Machine. Als je dat niet doet, slokt Time Machine naar verloop van tijd je gehele HD op. Data verwijderen uit Time Machine om ruimte vrij te maken is niet zo eenvoudig, en op deze manier beperk je de backupgrootte naar 500GB. Ikzelf gebruik dezelfde opstelling om deze reden (alhoewel ik beide partities naar HFS+ heb geformatteerd).

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 13-03-2014 11:48 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1