Ik ben me momenteel aan het verdiepen in Server 2012 en wil hiermee een test omgeving gaan opzetten om hierover het e.e.a. te leren voordat we dit verder gaan uitrollen.
Nu wil ik in eerste instantie het volgende gaan uitvoeren:
Win Server 2012 Essentials
Office 365 > voor gebruik te maken van Exchange online
RDP sessies opzetten > hoofdzakelijk extern gebruik
Nu heb ik een vraag over de mogelijkheden omtrent RDP.
Moet ik voor uberhaupt gebruik te kunnen maken van RDP + remoteweb hiervoor aparte licenties aangeschaffen (Windows Remote Desktop Services CAL) ?
De bedoeling is om extern op de desktop PC in te kunnen loggen die in het domein staat.
Of zou het dan beter/makkelijker zijn om Windows Server 2012 te virtualiseren en 1 installatie te laten functioneren als DC / AD e.d. en de 2e installatie puur voor RDP sessies?
Dan zouden de interne computers ten alle tijden inloggen via RDP op de server om te gaan werken en ook extern loggen ze daar op in.
Op deze manier kun je de licentiekosten op overige (netwerk)software beduidend drukken > vergelijk het met het werken met een Terminal Server en Thin Clients...
Is dit uberhaupt op deze manier mogelijk?
Het is sowieso al een mooie feature dat je applicaties die op de server staan geinstalleerd te publishen en deze extern op te starten en te draaien op een externe PC.
Ik ben erg benieuwd wat nu exact hierin de mogelijkheden zijn.
Alvast bedankt.
Nu wil ik in eerste instantie het volgende gaan uitvoeren:
Win Server 2012 Essentials
Office 365 > voor gebruik te maken van Exchange online
RDP sessies opzetten > hoofdzakelijk extern gebruik
Nu heb ik een vraag over de mogelijkheden omtrent RDP.
Moet ik voor uberhaupt gebruik te kunnen maken van RDP + remoteweb hiervoor aparte licenties aangeschaffen (Windows Remote Desktop Services CAL) ?
De bedoeling is om extern op de desktop PC in te kunnen loggen die in het domein staat.
Of zou het dan beter/makkelijker zijn om Windows Server 2012 te virtualiseren en 1 installatie te laten functioneren als DC / AD e.d. en de 2e installatie puur voor RDP sessies?
Dan zouden de interne computers ten alle tijden inloggen via RDP op de server om te gaan werken en ook extern loggen ze daar op in.
Op deze manier kun je de licentiekosten op overige (netwerk)software beduidend drukken > vergelijk het met het werken met een Terminal Server en Thin Clients...
Is dit uberhaupt op deze manier mogelijk?
Het is sowieso al een mooie feature dat je applicaties die op de server staan geinstalleerd te publishen en deze extern op te starten en te draaien op een externe PC.
Ik ben erg benieuwd wat nu exact hierin de mogelijkheden zijn.
Alvast bedankt.