Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb recent gegoogled naar mijn probleem.. Toen kwam ik op Malware Bytes site uit waar het netjes werd beschreven wat ook mijn probleem was;

Mijn probleem

Telkens als ik naar een website ga. Maakt niet uit welke krijg ik een pop up met "Download nu de virus scanner om een virus te verwijderen" Of "Download now this FREE app. "

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tmt71uY.jpg

Dit krijg ik misschien wel 30 keer achter elkaar aan gepushed. van de website waar ik naar googlede kwam ik tegen
We’ve recently encountered quite a few pop-ups saying our Android device is infected. These sites aren’t ones we’d expect to see malware on, so the pop-ups peaked our interest.
Dit was dus ook zo bij mij, dood leuk ging ik naar 9gag om een foto te bekijken..
Hmm, looks like Tapsnake can steal passwords and credit card information. Discovered in 2010, Tapsnake is real Android malware capable of spying on your location.

Along with the additional information about Tapsnake, the warning screen gives us an option to install a “Free Antivirus Security Android app.”
okee! dus het ziet er naar uit dat het dus een App is die dit mee brengt..

of zie ik dit verkeerd?

Als ik dit op de verkeerde thread/forum deel post, mijn excuses.. wilt u mij dit informeren zodat ik hem kan verplaatsen?

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11 18:29

thorgal21

Forum Noob

Heb je draaiende antivirus op je mobiel? Anti malwarebytes heeft ook een mobile versie namelijk :) Scan daarmee eens

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

Tja, met deze info zijn we weinig. Welke apps heb je allemaal geinstalleerd? Download anders gelijk even een antivirus voor op je telefoon. AVG of iets anders met véél downloads.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:15
Nou heeft mijn moeder een antivirus op haar tablet en alleen zij gebruikt hem voor lezen van nieuws en bankieren, mijn zusje heeft ook een antivirus op haar GN en ik heb er geen op mijn N4 (kost gewoon belachelijk veel accu maar ik weet al dat het gewoon aan mijn telefoon ligt).

En alle 3 krijgen wij die meldingen, vaak over verlopen whatsapp (zelfs op de tablet).

Schijnt een reclame pop-up te zijn, net als op een gewone computer dan.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Dit soort meldingen doen mij toch melancholisch denken aan het totaal lekke windows 95.

| live and give like no one else |

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik krijg deze reclame zo nu en dan als ik met Plume mijn Twitter zit te lezen. Lijkt verband te hebben met de advertenties onderin en er een popup van te zijn. Als ik de ads tijdelijk sluit, komt automatisch weer terug, dan heb ik er geen last meer van.
Verder kom ik ze nooit tegen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-11 16:21
Het lijkt erop dat een Webpagina 'gewoon' en Javascript popup laat zien, dat is ook af te leiden uit de Titel van de Alert ( De pagina op mobile )....

Dus het kan zeker een geinfecteerde site of een geinfecteerde Advertentie zijn.

Verwijderd

Topicstarter
thorgal21 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:20:
Heb je draaiende antivirus op je mobiel? Anti malwarebytes heeft ook een mobile versie namelijk :) Scan daarmee eens
Ja ik heb Malware Bytes geïnstalleerd, omdat de info ook op de site stond. Er kwam helaas niks uit de scan..

Verwijderd

Topicstarter
Mavamaarten schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:21:
Tja, met deze info zijn we weinig. Welke apps heb je allemaal geinstalleerd? Download anders gelijk even een antivirus voor op je telefoon. AVG of iets anders met véél downloads.
Ook omdat ze zeggen "Het kan door een App komen" Ben ik gaan kijken.. ik heb social media ( Twitter Facebook Telegram Whatsapp standard trash apps van me Note 2 zelf.. ) Maar geen games.. Ja Flappy bird heb ik gehouden omdat hij niet meer verkrijgbaar is..

Verwijderd

Er was laatst een topic met hetzelfde probleem. Geen idee wat daarvan de oplossing was, maar allicht kan je het betreffende topic opzoeken en kijken wat er daar mee gedaan is ;) Jammer dat ik me de naam ervan niet herinner.

Verwijderd

Topicstarter
_trickster_ schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:44:

Dus het kan zeker een geinfecteerde site of een geinfecteerde Advertentie zijn.
Inderdaad! Malware Bytes zegt ook: Je kan java scripts even uit zetten.. Maar ja, ik kan dan bepaalde dingen niet zien op een site zeg maar..

En alle, maar dan ook alle sites ( google, 9gag, andere sites.. )

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Maar als het javascript is, dan weet je toch nog altijd niet of het iets is wat door malware op je telefoon in je browser wordt gedrukt, of dat het daadwerkelijk op de site staat die geladen wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Arie- schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:22:
Maar als het javascript is, dan weet je toch nog altijd niet of het iets is wat door malware op je telefoon in je browser wordt gedrukt, of dat het daadwerkelijk op de site staat die geladen wordt.
ik ga er van uit dat het malware is sinds het wil dat ik me mobiel scan of een app installeer. Dit komt ook 30 keer achter elkaar naar boven en dat zou ook niet mogen of kunnen. En het is op elke site.. Dat is toch ook raar dat opeens tweakers java pop ups met malware apps verstuurd naar mij?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:17:
[...]

ik ga er van uit dat het malware is sinds het wil dat ik me mobiel scan of een app installeer. Dit komt ook 30 keer achter elkaar naar boven en dat zou ook niet mogen of kunnen. En het is op elke site.. Dat is toch ook raar dat opeens tweakers java pop ups met malware apps verstuurd naar mij?
Al een keer je telefoon naar standaard settings ( factory reset ) gebracht, en schoon geprobeert ?
Het verwijderen van een app, of plugin wil niet zeggen dat een infectie verwijderd is natuurlijk.

Flappy Bird kan je uit de playstore halen, als je hebt genomen vóór de terugtrekking
( bij mij staat hij gewoon in de te installeren apps )

Dan selectief en voorzichtig te werk gaan met terugzetten van apps, bijhouden wat er gebeurt en wanneer 'het' probleem weer opduikt.

Verwijderd

Topicstarter
FreshMaker schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:53:
[...]

Al een keer je telefoon naar standaard settings ( factory reset ) gebracht, en schoon geprobeert ?
Het verwijderen van een app, of plugin wil niet zeggen dat een infectie verwijderd is natuurlijk.

Flappy Bird kan je uit de playstore halen, als je hebt genomen vóór de terugtrekking
( bij mij staat hij gewoon in de te installeren apps )

Dan selectief en voorzichtig te werk gaan met terugzetten van apps, bijhouden wat er gebeurt en wanneer 'het' probleem weer opduikt.
Nee inderdaad, weg doen helpt soms niet maar stel dat het een pop up is van een app weet ik dat als ik een paar apps verwijder..

Factory reset kan, Maar ik moet dan wel veel back uppen.. ik kijk wel even rond op me mobiel..

Kan ik meer zien als ik hem Root? Of veroorzaak ik meer problemen hierdoor? ( Crash, brick etc..)

• FreshMaker
  • Niet online
Tja,
Backups moet je niet willen maken als het kwaad geschied is, maar ervan leren.

Buiten foto's en filmpjes en wat documenten kan het nooit veel zijn imo.

Contacten staan in de google account, evt. messaging apps is een kwestie van jammer, ( terug naar backup verhaal, kijk, leer en move on )

Ik doe een nieuwe install in een half uurtje, maar ik heb mijn basic's al extern staan ( cloud upload van mijn media )

root is handig, en kan in principe niet veel kwaad, er is geen apparaat kapot gegaan van rooting, wel door onkundig gebruik.

( voordeel van root is dat je een addblocker kan installeren, die dit soort ongein kan voorkomen, mijn device's hebben geen reclame popups, banners of andere meuk in beeld )

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 14-03-2014 15:03 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:29
De pop-up is gewoon een op Android toestellen gerichte reclame/spam op een website, en heeft niet zo zeer met andere apps te maken.
Ik gebruik zelf AdAway(root vereist) en heb dergelijke meldingen nog niet gehad.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

dutchgio schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:04:

Ik gebruik zelf AdAway(root vereist) en heb dergelijke meldingen nog niet gehad.
Zijn er misschien ook browsers die dit probleem voorkomen, maar wel gewoon sites laten zien?

| live and give like no one else |

• FreshMaker
  • Niet online
3x3 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:03:
[...]

Zijn er misschien ook browsers die dit probleem voorkomen, maar wel gewoon sites laten zien?
Firefox en Chrome kan je de adblocker inschakelen, maar beide browsers vind ik erg fors en traag.

Wat je ook kan doen is de hostfile aanpassen

Zelf vind ik Dolphin en Boat lichtere, en betere browsers

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:15
FreshMaker schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 23:30:
[...]

Firefox en Chrome kan je de adblocker inschakelen, maar beide browsers vind ik erg fors en traag.

Wat je ook kan doen is de hostfile aanpassen

Zelf vind ik Dolphin en Boat lichtere, en betere browsers
Adblocker voor chrome op Android heb je niet zonder root, voor Firefox daartegen wel.

• FreshMaker
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 08:50:
[...]

Adblocker voor chrome op Android heb je niet zonder root, voor Firefox daartegen wel.
Dus, installeer je de root mogelijkheden ... problem solved ...
En wil je dat niet, dan blijf je een beperkte mogelijkheid houden om die dingen te blokkeren.

Ik gebruik Xposed met zijn plugins om diverse zaken te blokkeren ( app-ops en Xprivacy )
en zoals ik al vaker aangegeven heb, je hoeft niet te rooten, maar dan heb je ook niet profijt van vele extra mogelijkheden.
Pagina: 1