Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 08:52
Hallo medetweakers,

gisteren heb ik via Flickr een invite gehad van het Getty Images team om mijn foto's te verkopen via Getty Images. Nu voel ik me natuurlijk wel vereerd, maar heb toch wat twijfels hierover. Heeft iemand van jullie hiermee ervaring?
  • Als ik dit verkoop, lijkt het me dat ik mijn werken niet meer bij andere sites mag verkopen (ik verkoop ook e.e.a. via Werkaandemuur.nl).
  • Hoe zit het met Creative commons? Ik bied veel foto's aan als Creative Common, zodat deze gratis gebruikt kunnen worden, mits ze aan een aantal regels voldoen en een naamsvermelding erbij zetten.
  • Kan ik, als eigenaar van de foto's, mijn foto's nog gewoon op m'n eigen site in m'n portfolio blijven gebruiken?
Als met al nog wat vragen die me wat tegenhouden om hiermee verder te gaan :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 18:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik zou eens in google deze vraag intikken. Er zijn op zijn zachtst gezegd, heel dubbele gedachten over dit "mooie" aanbod.

Leest eer ge begint denk ik.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:44

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik heb een paar foto's online te koop staan bij Getty Flickr, en het klopt inderdaad dat je je fotoś dan niet meer ergens anders te koop mag aanbieden. Je mag ze nog wel in je portfolio/blogs/fora plaatsen.

Houd er trouwens rekening mee dat je maar een gigantisch klein bedrag krijgt vergeleken met de daadwerkelijke verkoopprijs... iets van 20% ofzo. En daar moet dan ook nog belasting vanaf.

Ik kreeg trouwens vorige week een mailtje van Getty dat de Flickr-samenwerking beëindigd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 08:52
Thanks. Had al gelezen dat de samenwerking beëindigd wordt. Maar al met al niet echt de moeite dus, als ik het zo lees?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:54
tommyz schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:30:
Thanks. Had al gelezen dat de samenwerking beëindigd wordt. Maar al met al niet echt de moeite dus, als ik het zo lees?
Ik zou een afweging maken. Hoeveel kans heb je dat je foto's verkocht worden via andere kanalen? Hoeveel kans heeft het dat ze via getty worden verkocht. Getty is natuurlijk wel een groot afzetkanaal.
Maak je met regelmaat foto's die bij hetty verkocht worden? Het heeft natuurlijk de potentie om een steady inkomstenstroom te worden.
Echter, het maken van stockfoto's kost ook veel tijd, meer dan je zou denken. En dat zonder gegarandeerd verkoop resultaat.

En heeft dat verkoopverbod niet vooral te maken met het niet mogen distribueren via andere stockfotografie sites? Het lijkt me stug, en dat is nattevingerwerk, dat je je foto's niet meer aan particulieren mag verkopen.
Dat je je aan getty geleverde foto's niet meer aan bedrijven kan verkopen, lijkt me logisch. Dat is immers de primaire afzetmarkt van getty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:31

Daan_

Alles op zijn tijd !!

tommyz schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:30:
Ik heb de zelfde vraag gehad. en heb er zelf uiteindelijk vriendelijk voor bedankt. Dit nav wat ik gelezen had op diverse fora en blogs.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Pagina: 1