Hey tweakers!
Na een 5tal jaartjes blijkt het hoog tijd om mijn pc'tje te upgraden met wat recentere hardware componenten. Bedoeling is om met het nieuwe systeem weer een aantal jaartjes verder te kunnen, overclocken doe ik niet en ben ik ook niet van plan. De pc zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor surfen, films kijken, office werk en het moet visual studio vlot kunnen draaien. Occasioneel start ik eens een game maar dit hoeft niet op de hoogste resoluties te draaien (BF4).
Huidige pc: Core2Duo, Asus p5w, 8GB RAM, Radeon HD4600, 120GB SSD OCZ
Wat ik graag zou willen vervangen is de processor, moederbord en het geheugen. Overige componenten neem ik mee, dit omwille van het budget dat rond de 300euro ligt. De videokaart wil ik pas in een later stadium upgraden. De core2Duo wordt gekoeld door een Scythe Ninja, deze wil ik eveneens hergebruiken op de nieuwe processor.
Dit is wat ik heb:
Vraagjes:
Ik twijfel of het moedebord de juiste keuze was
- kan ik op dit bordje de huidige koeler Scythe Ninja prikken samet met de i5 ?
- is dit bordje de beter keus in vergelijking met ASRock B85M Pro4 ?
- is dit iGPU van dit bordje krachtiger als de HD4600 of kan ik beter alsnog mijn de huidige GPU hergebruiken ?
- is deze proc voldoende of ik kan ik beter de krachtigere i5 4570 nemen ?
Na een 5tal jaartjes blijkt het hoog tijd om mijn pc'tje te upgraden met wat recentere hardware componenten. Bedoeling is om met het nieuwe systeem weer een aantal jaartjes verder te kunnen, overclocken doe ik niet en ben ik ook niet van plan. De pc zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor surfen, films kijken, office werk en het moet visual studio vlot kunnen draaien. Occasioneel start ik eens een game maar dit hoeft niet op de hoogste resoluties te draaien (BF4).
Huidige pc: Core2Duo, Asus p5w, 8GB RAM, Radeon HD4600, 120GB SSD OCZ
Wat ik graag zou willen vervangen is de processor, moederbord en het geheugen. Overige componenten neem ik mee, dit omwille van het budget dat rond de 300euro ligt. De videokaart wil ik pas in een later stadium upgraden. De core2Duo wordt gekoeld door een Scythe Ninja, deze wil ik eveneens hergebruiken op de nieuwe processor.
Dit is wat ik heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 154,40 | € 154,40 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 69,32 | € 69,32 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,50 | € 62,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 286,22 | |
Vraagjes:
Ik twijfel of het moedebord de juiste keuze was
- kan ik op dit bordje de huidige koeler Scythe Ninja prikken samet met de i5 ?
- is dit bordje de beter keus in vergelijking met ASRock B85M Pro4 ?
- is dit iGPU van dit bordje krachtiger als de HD4600 of kan ik beter alsnog mijn de huidige GPU hergebruiken ?
- is deze proc voldoende of ik kan ik beter de krachtigere i5 4570 nemen ?