Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Niet te verklaren verzonden mailtjes vanuit hotmail

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Inhoud wijst op ex die poging doet zichzelf een alibi te geven door bijv ook zichzelf te mailen

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:29
2fa lost het nu wel op. Blijft verdacht.
Zat er net in de auto nog eens aan te denken. Als je geen verdachte activiteit ziet moet hij wel meeliften op de wifi. Buurjongen toevallig?

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:00

Louw Post

Cerenas

Zou het niet kunnen dat zij bij bijvoorbeeld Chrome synchronisatie aan heeft en een ander toegang heeft tot haar Google account en hierdoor het nieuwe wachtwoord is komen te weten?

• TWeaKLeGeND
Nee, ze weet het nieuwe ww zelf ook niet, maar bedankt voor die tip, ze gebruikt wel chrome en android. Ik ga daar meteen even achteraan.

Wat betreft het IP. Ze heeft 1 huisgenoot thuis, maar verdenkt haar totaal niet.

[ Voor 23% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 12-03-2014 17:34 ]

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Kan niet checken waar het zit, maar ik krijg ook alle verificatie problemen van mijn moeder der mail binnen ik krijg bv haar security code op me mobiel wanneer ze der password wil wijzigen..

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 10:19
Misschien is het genoemd maar kijk even in de headers van een e-mail waar het vandaan komt. Daaraan herken je snel genoeg of het van haar eigen PC af komt, of via een andere weg verstuurd wordt.

Via Mandrill verstuurde e-mailtjes waar ikzelf de afzender van ben (en ook een cc van krijg) worden door Gmail ook in mijn verzonden items gekopieerd terwijl ik ze zelf nooit verstuurd heb.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:40
ChojinZ schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:27:
[...]

Of boze ex-vriendjes? Als de toon persoonlijk is moet het een bekende zijn.

Verklaart echter niet waarom er ook nog na de pwd change mail verstuurd word.
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:24:
Inhoud wijst op ex die poging doet zichzelf een alibi te geven door bijv ook zichzelf te mailen
O-)

Alle tech talk daar gelaten, zulke actie's worden volgens mij in 90% van de gevallen door ex vriendjes gedaan.
Wat dat betreft was de persoonlijk toon in de mail een dead giveaway. Met zo'n toon is het meestal:
1) de ex
2) boze beste vriendin/vrien
3) beste vriend/familielid die een geintje wil uithalen.

Optie 3 kunnen we denk ik schapen. Blijven optie 1 en 2 over.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Nou niet om een bom te gooien, maar waarom niet het meest obvious: ze doet het zelf? Er zijn zo van die vrouwen die alles doen voor aandacht: kijk twee seconden op het Internet. En je kan de Maas dempen met mensen die zeggen "zo is zij niet" terwijl zij stiekem toch zo is.

No offence hoor, maar ik zou toch nog even een heel erg serieus gesprek met haar aangaan als ik jou was.

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:15
Is er niet te zien of het "vertraagde" e-mails zijn?

http://office.microsoft.c...messages-HP010355051.aspx

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-11 10:51
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:03:
Nou niet om een bom te gooien, maar waarom niet het meest obvious: ze doet het zelf? Er zijn zo van die vrouwen die alles doen voor aandacht: kijk twee seconden op het Internet. En je kan de Maas dempen met mensen die zeggen "zo is zij niet" terwijl zij stiekem toch zo is.

No offence hoor, maar ik zou toch nog even een heel erg serieus gesprek met haar aangaan als ik jou was.
Ze weet het nieuwe ww niet.

https://www.youtube.com/@droommotor

• TWeaKLeGeND
Vertraagd is alleen clientside mogelijk

• TWeaKLeGeND
Gvd.. Nu zie ik een om 17.30 aangekomen mailtje (van facebook) dat gewist is.. IK heb dat mailtje niet gewist. Geen enkel IP dan de mijne is ingelogged. En al mijn systemen behalve mijn mobiele telefoon staan uit. Mijn mobiel inmiddels gehacked? Ik denk t niet..

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:10

Fiber

Beaches are for storming.

Heb je Microsoft al gebeld...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• TweakingRens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10 18:43

TweakingRens

Dondersteen

Wauw, spannende detective dit :+
iig succes, heel vreemd verhaal :/
Dwarrelegel schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:15:
Misschien niet echt hulpzaam, maar zorg er voor dat die dame hier zeker aangifte van maakt.
En hoeveel denk je dat de politie hiermee gaat doen?
Ik ben laatst opgelicht voor €500, gebeurt ook 0,00 mee. Las vandaag nog in de krant dat er met slechts 5% van alle aangiftes (alle, dus ook ernstigere vergrijpen) iets gedaan wordt. Onder het mom van 'tijdgebrek'

[ Voor 13% gewijzigd door TweakingRens op 12-03-2014 19:11 . Reden: Verkeerd gequote ]

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

• TWeaKLeGeND
Aangifte doen is enkel belangrijk voor dossier opbouwen voor het geval van escalatie. Zal het er met haar over hebben of ze het vast wil leggen bij de politie.

MS bellen kan dat voor gevallen als dit? Heb je t nummer mss?

[ Voor 16% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 12-03-2014 19:14 ]

Verwijderd

Ben je niet toevallig op haar netwerk geweest dat bijvoorbeeld compromised was waardoor je jouw apparaten nu ook niet meer veilig hebt?
Of op een andere manier zelf gehackt/geinfecteerd waardoor nu via jou steeds het nieuwe wachtwoord wordt achterhaald?

En als ik het goed begrijp: je vriendin weet het nieuwe wachtwoord niet? Het nieuwe wachtwoord wordt niet op haar PC, telefoon of netwerk ingevoerd? Dit klopt?

• TWeaKLeGeND
Er is geen enkele crosscontamination mogelijk tenzij dat gaat via elkaar bellen of whatsappen. Ze heeft haar nieuwe ww van mij inmiddels per telefoongesprek gekregen, maar door de 2FA op mijn toestel kan ze er nog niet zelf bij en zodoende heeft ze deze behalve onthouden (of vergeten) er niks mee gedaan. Ik heb wel ingelogged met nieuwste ww enkel op mijn mobiele telefoon via de https website.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
SPF record aanmaken, zodat de verzender geen gebruik kan maken van het betreffende emaildomein.

-edit-
Dom van mij. Het is een hotmail domein. SPF gaat dus niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Trommelrem op 12-03-2014 22:10 ]

• TWeaKLeGeND
Hotmail.com is niet van mij :p

• Fiber

Fiber

TWeaKLeGeND schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:13:
[...]

MS bellen kan dat voor gevallen als dit? Heb je t nummer mss?
Geen idee, nooit geprobeerd. Niet geschoten is altijd mis. Microsoft technische support en ondersteuning

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

AzzKickah

06-CENSORED

Fiber schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:25:
[...]

Geen idee, nooit geprobeerd. Niet geschoten is altijd mis. Microsoft technische support en ondersteuning
Hahaha :') Je kunt nog beter een uur lang je trap op en af gaan lopen. Heb je meer aan.
Deze support gaat niet verder dan 'M'n activatie werkt niet' of 'Waar zit het configuratiescherm'.

Ontzettend vreemd en daardoor interessant verhaal dit! Ben zeer benieuwd hoe dit af gaat lopen, wie het is, waarom, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door AzzKickah op 12-03-2014 19:30 ]

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 10:56

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tweakingklaas schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:09:
En hoeveel denk je dat de politie hiermee gaat doen?
Ik ben laatst opgelicht voor €500, gebeurt ook 0,00 mee. Las vandaag nog in de krant dat er met slechts 5% van alle aangiftes (alle, dus ook ernstigere vergrijpen) iets gedaan wordt. Onder het mom van 'tijdgebrek'
Dat is totaal geen reden om geen aangifte te doen. Wat denk je dat er gebeurt als niemand meer aangifte doet omdat er 'toch niets mee gedaan wordt'? Het is juist belangrijk dat er o.a. een dossier opgebouwd wordt en dit soort dingen worden geregistreerd. Maar denk ook aan het feit als dit over een jaar weer gebeurt en je erachter komt wie het is? Heb je dan nu aangifte gedaan om naar te verwijzen?

[ Voor 0% gewijzigd door The Inquisitor op 12-03-2014 19:34 . Reden: typo ]

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Wat ik weet van hotmail session cookie's is dat die gewoon te stelen zijn en dat je eventueel daar ook mee kan inloggen , zelfs als je het wachtwoord wijzigt dan kun je alsnog je sessie voor een langere tijd actief houden via bepaalde truukjes.

Als ik zo je verhaal lees zou ik eerder denken dat het idem de ex is (of een buur) en dat hij het volgende doet :

- hij is woonachtig de buurt van haar huis
- Hij kent haar wifi code voor haar internet dus hij kan op haar ip meeliften.
Als hij handig is met computers (en zo lijkt het aangezien de meeste het hier met spanning volgen ;p)
dan weet hij ook het wachtwoord van haar router en kan hij eventueel een mitm doen voor de session cookies etc en die verlengen.
Hij zou ook gewoon het netwerk kunnen hebben kunnen monitoren.

Ik zou eerst ff bij haar router gaan kijken of je daar iets in kan vinden . My gut tells me its in there where you can find some nice info.

Heeft ze niet toevallig een regel op haar hotmail staan dat facebook emails in de trash komen? al dat gespam van fb word je niet blij van.

• TweakingRens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10 18:43

TweakingRens

Dondersteen

True, maar wat moet je dan in die aangifte zetten?
Naam... heb je niet
Adres... heb je niet
Je weet niet wie het is, dus je kan tegen niemand aangifte doén

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

• TWeaKLeGeND
Router checken.. Een goede! De ex woont niet in de buurt maar is afgelopen week wel voor de deur geweest. (Dichte deur)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ja, dat ben ik wel met je eens inderdaad.

• TWeaKLeGeND
Als er in je huis een inbraak word gepleegd weet je ook niet wie etc, je doet dan ook geen aangifte tegen de persoon maar van het misdrijf. (In dergelijke gevallen)

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-11 17:56

mark-k

AKA markkNL

Tweakingklaas schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:38:
True, maar wat moet je dan in die aangifte zetten?
Naam... heb je niet
Adres... heb je niet
Je weet niet wie het is, dus je kan tegen niemand aangifte doén
Je kunt gewoon aangifte tegen een onbekende doen hoor, in de meeste gevallen is de dader namelijk onbekend...

Verwijderd

Ik zou proberen met je gsm via mobiel internet het wachtwoord nog eens proberen te wijzigen. Ander IP en ander platform. Of het proberen via het TOR netwerk? Geen idee of het een oplossing is...
2-step vericification met een gsm kan je ook eens proberen, maar dan wel met een prepaid kaartje dat je erna zonder problemen kan weggooien.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 19:47 ]

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:03
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:40:
Router checken.. Een goede! De ex woont niet in de buurt maar is afgelopen week wel voor de deur geweest. (Dichte deur)
Hoe weet je dat? Was ze thuis op dat moment dan? Zoja, wat kwam hij doen?

• jdenbroeder
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-11-2020
Volgens mij weet diegene die de mails heeft gestuurd zowel het IP adres aan te nemen alsook de login-sessies te stelen (cookies).

Cookies: login sessies van haarzelf, dus valt niet op
WAN-IP adres: hetzelfde, want diegene zit ofwel wireless op het netwerk, ofwel gebruikt de router vanuit zijn eigen PC als proxy (nadat diegene bepaalde instellingen heeft gewijzigd).

Alleen zou ik niet weten hoe iemand tegelijkertijd de router als proxy kan gebruiken (om het WAN-IP adres van haar te hebben) en de cookies te stelen.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

AzzKickah

06-CENSORED

TWeaKLeGeND schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:47:
Gvd.. Nu zie ik een om 17.30 aangekomen mailtje (van facebook) dat gewist is.. IK heb dat mailtje niet gewist. Geen enkel IP dan de mijne is ingelogged. En al mijn systemen behalve mijn mobiele telefoon staan uit. Mijn mobiel inmiddels gehacked? Ik denk t niet..
Kan dat niet komen omdat Facebook-mailtjes aangemerkt worden als spam..? En dus verplaatst worden? Was die nog 'marked as unread'?

Is er nu sinds de 2FA aanstaat nog mail verzonden?

ik denk persoonlijk niet dat hier zo'n echte pro-hacker bezig is die inbreekt op routers en van alles. Lijkt mij te ver gezocht eigenlijk.
Klinkt meer als dat een of andere ex inderdaad het wachtwoord wist en nog via z'n mobiel ingelogd was maar wat sinds de 2FA dus niet meer mogelijk is.

• TWeaKLeGeND
Ex heeft haar verteld dat hij voor de deur is geweest, ze was er zelf niet.

Het grote mysterie blijft: hoe worden oude sessies actief gehouden OF hoe blijven nieuwe sessies op nieuwe apparaten aan de andere kant van t land gestolen worden

Gewiste mailtje was read, maar kan ik perongeluk gedaan hebben. Is wel echt verwijderd, dat geeft hotmail aan. 'Dit mailbericht is hierheen verplaatst' oid. Ook andere fb mails van min of meer zelfde onzin staan wel in inbox

[ Voor 32% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 12-03-2014 20:24 ]

• Citroentjuh
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:22:
Ex heeft haar verteld dat hij voor de deur is geweest, ze was er zelf niet.
Maar mocht hij daar zijn geweest met slechte bedoelingen -zoals hier gesuggereerd wordt- dan gaat hij toch zeker niet zelf aan haar vertellen dat hij er geweest is?

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11 13:15
Ik heb niet alles gelezen, maar heb je dit al geprobeerd? Alle netwerkkabels uit het modem trekken, 1 pc/laptop aansluiten en wifi uitzetten. Als dat het probleem verhelpt stuk voor stuk apparaten weer aansluiten. Als dat het probleem niet verhelpt, pak een andere pc.
Gebruik je android? Zo ja, heb je ooit iets buiten de appstore geinstalleerd? Er zijn (dacht ik) apps die andere apps kunnen "updaten", sinds android 4.4 is deze bug weer te misbruiken.

edit: neem aan dat je https://account.live.com/Permissions ook al hebt doorgepluisd.

[ Voor 8% gewijzigd door M.l. op 12-03-2014 20:31 . Reden: toevoeging ]

• TWeaKLeGeND
Valt wel mee citroentjuh, je hebt domme mensen die zullen het toegeven en je hebt zeer geslepen mensen die het toe zullen geven.

Ze is niet meer op betreffende locatie (kamer) maar op een nieuwe (thuis) ik zal haar de laptop gewoon weer aan laten zetten om te zien of vanuit dat nieuwe ip word ingelogged zonder dat ze dat zelf doet. Haar android toestel heeft ze gereset. Ik de mijne niet, ben geroot maar kijk alles altijd 3x na

• lucasso
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik zou je adviseren om alle modems en routers van zowel jou als je vriendin te resetten, tegenwoordig is het niet heel moeilijk om en slecht beveiligd wifi netwerk binnen te komen.
Daarna het advies van M.I. opvolgen, en kijken of dit helpt.

Sterkte met deze situatie.

• TWeaKLeGeND
Voor de duidelijkheid, het gaat niet om mijn vriendin, wat mij al snel tot doelwit zou maken voor psycho ex, ik ben 'gewoon' een vriend. (En overigens geen mailtarget geweest)

Ook denkt ex niet dat ik vriend ben, dan hadden we dat ook al wel gemerkt

• M.l.
Oh, op android kan je natuurlijk ook WiFi uitzetten, mogelijke malware werkt wel, maar dan vanaf een ander IP-adres en is dus traceerbaar.

edit: typo

[ Voor 6% gewijzigd door M.l. op 12-03-2014 20:38 ]

• TWeaKLeGeND
Heb mijn wifi uitgezet en zal ff uurtje niet meer zelf in haar mail kijken

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Ken jij of zij of iemand in haar kennissenkring iemand die bij MicroSoft werkt? Als hotmail beheerder/ondersteuner?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• Citroentjuh
enigmafan schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:40:
Ken jij of zij of iemand in haar kennissenkring iemand die bij MicroSoft werkt? Als hotmail beheerder/ondersteuner?
Welja, of bij de AIVD misschien? Ik heb het idee dat dit topic een beetje teveel richting de complottheorieen aan het groeien is....

Ik heb van TS nog geen duidelijk antwoord gezien op een vraag die door meerdere forummers al is gesteld: Ben je er absoluut zeker van dat iemand die persoonlijke details in de mails niet simpelweg uit andere bronnen kan halen/deduceren? Er zijn een hoop manieren om bedreigende spam te sturen die heel persoonlijk lijkt maar dat in feite niet is.

• Whatson
  • Niet online
enigmafan schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:40:
Ja die kunnen ook echt individuele mailboxen misbruiken/lezen zonder dat er ook maar 1 alarmbel af gaat.

• TWeaKLeGeND
Citroentjuh schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:45:
[...]

Welja, of bij de AIVD misschien? Ik heb het idee dat dit topic een beetje teveel richting de complottheorieen aan het groeien is....

Ik heb van TS nog geen duidelijk antwoord gezien op een vraag die door meerdere forummers al is gesteld: Ben je er absoluut zeker van dat iemand die persoonlijke details in de mails niet simpelweg uit andere bronnen kan halen/deduceren? Er zijn een hoop manieren om bedreigende spam te sturen die heel persoonlijk lijkt maar dat in feite niet is.
Ik snap je vraag niet, het gaat er niet zozeer om wat er word verstuurd (maar ja, ik ben er eindeloos zeker van dat de mailtjes handmatig getikt worden) maar dat toegang tot account blijft bestaan.

Het vervelende is, dat als er niks raars meer gebeurt je nog lang niet weet of je er ook echt 'van af' bent. Daarom is het voor mij belangrijk uit te vogelenen op welke manier dit kan

• Achilles
  • Laatst online: 18-11 16:54

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Wat je kunt doen is bij een openbare pc even het password vervangen en via accountinstellingen alle sessies beindigen.

Password gwn random inslaan en op n papiertje schrijven.

Wanneer dat niet helpt microsoft mailen, zij hebben meer kennis over outlook dan wij ooit hebben ;)

Overigens op die pc geen enkel mailtje bekijken, outlook blokkeert email van onbekende afzenders maar je bent per definitie zelf "veilig' :P

[ Voor 20% gewijzigd door Achilles op 12-03-2014 20:55 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11 12:47

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 18:57
En wat ik nog niet gelezen heb ik alle reacties...

Het wachtwoord is nieuw en niet bekend bij haar ect ect bla bla.

Maar heb je al eens alle apparaten uitgelogd en afgesloten, van jou en van haar, zodat alle sessies ook gesloten zijn, om dan weer eens in te loggen met het oude wachtwoord.
Men loopt wel leuk te zeggen is nieuw wachtwoord maar niemand heeft gecontroleerd of de toegang met dat oude wachtwoord ook echt weg is.

Tis maar een ingeving hoor.

Tweede leuke om te testen is geforceerd het ip adres van haar isp aansluiting vernieuwen, door het mac adres aan te passen of anderszins, zodra je een nieuw ip adres hebt zou het over moeten zijn, komt dan ook dat adres weer mee flikt men het via haar apparaten/aansluiting. heeft zij echter alles uitstaan en nog komt er een inlog met nieuw ip dan is het duidelijk via haar aansluiting en daarmee wifi gegaan.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:08

ralpje

Deugpopje

Als ik naar mijn situatie kijk: m'n live-account is ook de toegang tot skydrive (en daarmee zaken als onenote, foto's, etc.) en m'n primary account voor laptop, Windows Phone en Surface RT. Ik zou hem niet zo snel sluiten ;)
Nu zal dat bij deze dame wellicht niet zo zijn, maar een live-account is tegenwoordig veel meer dan alleen een e-mailadres ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Sowieso niet, maar als tweaker ga je niet zomaar opgeven, tenminste als ik de ts was, was t oorlog })
webcamjan schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:58:
Tweede leuke om te testen is geforceerd het ip adres van haar isp aansluiting vernieuwen, door het mac adres aan te passen of anderszins, zodra je een nieuw ip adres hebt zou het over moeten zijn, komt dan ook dat adres weer mee flikt men het via haar apparaten/aansluiting. heeft zij echter alles uitstaan en nog komt er een inlog met nieuw ip dan is het duidelijk via haar aansluiting en daarmee wifi gegaan.
Ja maar 'het' zit op dit moment ook bij de TS thuis. Vandaar dat ik als TS dus ff een totale 'sandbox' pc zou opzoeken en daar het password vervangen en sessies sluiten (dropdown menu linksboven: accountinstellingen->beveiling ofzo)

Vervolgens er ff vanaf blijven.

Of gwn MS mailen/bellen, zij kunnen namelijk ook gwn effectief zien wie er in logt en dat is waardevolle knowlegde waarmee zij het probleem kunnen verhelpen. Zij zullen het zelf ook niet zo fijn vinden als mensen dit soort dingen kunnen. Zelf weet ik dat je dit soort sessies simpelweg kunt overnemen, dat is opzich hier ook nog steeds een werkbare methode.

• Fiber

Fiber

Als je op Tweakers uitlogt wordt er gevraagd of je alleen deze sessie wil stoppen of dat je alle sessies wil stoppen. Vraagt Hotmail ook niet zoiets...?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Je kunt sessies beïndigen bij de instellingen, maar dat heeft TS al gedaan

• webcamjan
  • Laatst online: 20-11 18:57
Ja maar 'het' zit op dit moment ook bij de TS thuis. Vandaar dat ik als TS dus ff een totale 'sandbox' pc zou opzoeken en daar het password vervangen en sessies sluiten (dropdown menu linksboven: accountinstellingen->beveiling ofzo)

Als "het" via haar wifi iets doet en outlook/scherm open en actief laat staan blijft ook het oude ww actief. (aanname)
Elke keer even kijken en weer een nieuw bericht tikken en hopla iedereen in de stress.
Daarom zeg ik ook is dat wel getest dat die ook ect weg is. (op haar ip adres)
Er zit helemaal niets bij TS daar ben ik vrij zeker van.

Verwijderd

ralpje schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:03:
[...]
Als ik naar mijn situatie kijk: m'n live-account is ook de toegang tot skydrive (en daarmee zaken als onenote, foto's, etc.) en m'n primary account voor laptop, Windows Phone en Surface RT. Ik zou hem niet zo snel sluiten ;)
Nu zal dat bij deze dame wellicht niet zo zijn, maar een live-account is tegenwoordig veel meer dan alleen een e-mailadres ;)
Fijn he?... ALLES in de cloud.... O-)

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:41

SuBBaSS

-has Ryzen

Vreemd verhaal dit, zit het met interesse te volgen.
Zou het niet zo kunnen zijn dat de TO met z'n geroote toestel "dat hij altijd 3x controleert" (verder niets over anti-virus/-malware op z'n telefoon) zichzelf veilig waant terwijl hij alle info aan de hacker/ex/whatever doorsluist zonder het te weten?

Ik zou iig ook voor de sandbox-opties gegaan zijn om dat uit te sluiten.

• Tumbler
  • Laatst online: 07-08-2021
SuBBaSS schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:22:
Vreemd verhaal dit, zit het met interesse te volgen.
Zou het niet zo kunnen zijn dat de TO met z'n geroote toestel "dat hij altijd 3x controleert" (verder niets over anti-virus/-malware op z'n telefoon) zichzelf veilig waant terwijl hij alle info aan de hacker/ex/whatever doorsluist zonder het te weten?

Ik zou iig ook voor de sandbox-opties gegaan zijn om dat uit te sluiten.
Dan zou hij de 2FA toch alsnog niet kunnen weten?

• Whatson
  • Niet online
Misschien heeft hij gewoon een shitload aan temp passwords aangemaakt en gebruikt hij die om in te loggen wanneer hij verbonden is met het netwerk van die vriendin?

• jdenbroeder
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-11-2020
Heb je toevallig het logboek aanstaan op de router.

Kan ook iets interessants instaan.

• co2301
  • Laatst online: 27-11 12:47
ralpje schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:03:
[...]

offtopic: Het is daarom ook niet verstandig om 1 account te hebben (en zeker geen live-account) voor al deze zaken..

Maar goed, ontopic, Ik weet niet of het al genoemd is, maar je zegt dat de ontvangers allemaal bekende / directe familie is, laat hen even inloggen en pak de mail erbij. Doorspit de email header en controller de header van het mailtje, hierin is de routing e.d. terug te vinden.

• M.l.
<paranoia-mode>
Kijk even naar een mogelijke proxy-service die kan zijn geinstalleerd op een van de pc's. Hiermee kan je MITMen en keyloggen maar ook inloggen via datzelfde ip-adres van buitenaf.
Als je de verbinding via een schone pc laat lopen met wireshark er op kom je mogelijk meer te weten. Je kan evt ook een routertje via wireshark laten lopen, kom je mogelijk meer te weten.

Als je het modem niet vertrouwd zou ik even kijken of je een firmware-upgrade kunt doen, mogelijk zit er een gebackdoorde firmware in die iedere reset uiteraard overleefd.
</paranoia-mode>

edit:
Hier dacht ik ook nog aan, hij is mogelijk zelf niet zo handig met tech 8)7 , maar hij kan wel (evt. tegen betaling) een kennis vragen vuile zaakjes voor hem te doen. Het kan ook totaal iemand anders zijn, maar dat kan ik niet beoordelen.

edit2:
Kan het ook zijn dat ieder uitgaand mailtje een reactie is op een inkomende? Ik bedoel niet per se met "RE" in de titel, maar mogelijk is automatisch beantwoorden ingesteld en word het bericht telkens veranderd.

[ Voor 28% gewijzigd door M.l. op 12-03-2014 22:22 ]

• TWeaKLeGeND
Mijn toestel is naar verwachting en volgens de scans safe en zit nu op vodafone ipv wifi, router is gechecked en gereflashed bij mij voor de zekerheid, bij haar kan ik.er niet bij.

Ik draai sinds vanmiddag op geen enkel live systeem in huis nog windows.

Ik ga nu haar laptop per teamviewer inspecteren.

Ik begrijp dat je hacks en leaks bij mij thuis zoveel mogelijk moet uitsluiten daar alles KAN. Maar de aanvaller moet echt heel heel dedicated zijn om naast haar ook mij aan te vallen. Ik ben ook maar een random friend die haar nu probeert te helpen.

Sandboxen is goed voor nu, en dan gebeurt dan ook. Maar het blijft belangrijk het lek te vinden.

Header bij ontvanger geeft niks bijzonders aan

[ Voor 11% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 12-03-2014 22:28 ]

• M.l.
je kan windows-pc's booten met dit http://www.malwareremoval...o-kickstart-instructions/ en je kunt http://www.gmer.net/ ook nog runnen via TeamViewer, meer weet ik op t moment niet.

edit: het is antirootkitsoftware

[ Voor 7% gewijzigd door M.l. op 12-03-2014 22:30 ]

• TWeaKLeGeND
Gmer kende ik niet thanks, alles bootable kan ik haar ook wel doorheen loodsen.

• M.l.
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:35:
Gmer kende ik niet thanks, alles bootable kan ik haar ook wel doorheen loodsen.
Voorwaarde voor bootable is uiteraard wel een schone pc. Check ook even de DNS instelling bij downloaden en hiermee even de downloads controleren is ook geen gek idee.

• Whatson
  • Niet online
Heeft TWeaKLeGeND geen huisgenoten die hem zitten te trollen?

• M.l.
Whatson schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:42:
Heeft TWeaKLeGeND geen huisgenoten die hem zitten te trollen?
Zure grap met bittere nasmaak dan, wat bij betreft krijgt zo'n persoon een gratis levenslang abbonnement op syn-packets.

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:15
Inderdaad bizar. Zit desbetreffende vriendin via wifi of kabel met de router/modem verbonden?

-- Indien wifi; Veel routers hebben mogelijkheid om te filteren op MAC adres, is het geen idee om de bekende apparaten te whitelisten en gewoon al het andere te blokkeren?

Nee, dit verklaart de toegang niet tot hotmail maar als iemand het netwerk binnen weet te komen maakt dat het afluisteren van een pc en desbetreffende sessies stukken eenvoudiger.

Het lijkt in ieder geval vast te staan dat het gaat om een bekende van mevrouw. Ik heb de vraag eerder voorbij zien komen, maar is de exvriend of iemand met een reden om iets dergelijks te doen dermate kundig met netwerken dat ze dit zomaar over kunnen nemen?

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:28

Pinobigbird

doesn't share food!

Een verklaring is volgens mij al te vinden in de link die Erkel gaf op de eerste pagina:
Erkel schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:21:
Sessies blijven niet open aldus een moderator op: http://answers.microsoft....2c-4cc6-a72b-bdfd53195553

Een wachtwoord reset zorgt ervoor dat alle sessies worden beeindigd. [...]
In de reacties in dat topic is te lezen dat de moderator het fout heeft: sessies blijven geldig, ook na het wijzigen van het wachtwoord. Hoewel het topic vrij oud is, is er in een recente reactie (26 feb 2014) ook nog een actuele casus:
JohnNickson replied on February 26, 2014
In reply to Ryniel_P's post on May 16, 2012

You are talking absolute nonsense. After a security scare I have had to change all my hotmail password. Well guess what, I can still access all 3 accounts from my iPhone. I have switched the iPhone off and back on and yet still I have access to these accounts. If the person who has accessed my accounts have my credentials stored in an iPhone, then my online safety is dangerously compromised. Microsoft need to make available a way of disconnecting all connections to a hotmail account thus forcing a clean login. As a result of these breaches, I will need to change my email provider.
Je zou dit zelf kunnen testen om dit te verifiëren of uit te sluiten. Ik ben benieuwd!

[edit]
Overigens hoef je bij https://account.live.com/Activity niets te zien van het versturen van een e-mail vanuit een sessie die nog open staat; alleen inlogpogingen etc. worden gelogd.

[ Voor 5% gewijzigd door Pinobigbird op 12-03-2014 23:32 . Reden: aanvulling Activity ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

^ Goede aanvulling. In dat geval is het allemaal minder mysterieus.

Verwijderd

Soms kan je een alternatief emailadres opgeven, voor het geval je niet meer bij je account kunt of zo.
Is het mogelijk dat naar dat alternatieve emailadres het nieuwe ww gestuurd word ?

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:28

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 00:06:
Soms kan je een alternatief emailadres opgeven, voor het geval je niet meer bij je account kunt of zo.
Is het mogelijk dat naar dat alternatieve emailadres het nieuwe ww gestuurd word ?
Dan zou je bij https://account.live.com/Activity de loginpoging moeten zien met het nieuwe wachtwoord, wat dus niet zo is.

Hier een demo waarin te zien is dat een open sessie op een smartphone nog steeds gebruikt kan worden om e-mails te ontvangen en verzenden na het wijzigen van het wachtwoord via de webclient, precies wat er bij de TS aan de hand lijkt te zijn:

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Pinobigbird schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:19:
... sessies blijven geldig, ook na het wijzigen van het wachtwoord. ...
Gaat het dan om apps/devices die hun eigen sleutels hebben gekregen? dan zou ik vermoeden dat op https://account.live.com/consent/Manage mogelijk wat te zien zou zijn. (maar goed, dat is al tweemaal langsgekomen, dus het zal wel niet (inderdaad))

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 13-03-2014 00:28 ]

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Pinobigbird schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 00:18:
[...]
Hier een demo waarin te zien is dat een open sessie op een smartphone nog steeds gebruikt kan worden om e-mails te ontvangen en verzenden na het wijzigen van het wachtwoord via de webclient, precies wat er bij de TS aan de hand lijkt te zijn:
Ik had eigenlijk gedacht dat de TS hier al rekening mee had gehouden :+

Ik vond de suggestie van een hoop temp wachtwoorden aanmaken ook wel een mooie :)

• TWeaKLeGeND
Sessies die open blijven staan zal ik morgen testen, dat leek me het meest logisch, maar onbegrijpelijk na passchanges. Je bent toch amateuristisch bezig als een passchange sessies niet sluit?

Ik plaats hier morgen mijn testbevindingen vanuit android. iDevices heb ik niet, maar als iemand het met een iPhone of WM device ook eens kan proberen weten we dat allemaal ook weer.

Ik zal: Outlook client en webmail open, en op ander systeem paaschange. Sluit sessie direct? Zo niet, om de half uur testen of de sessie al gesloten is.

Zal haar morgen ook even vragen hoe lang ze oud oud wachtwoord al had en of er mensen zijn die deze hebben/hadden.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Wat toevallig een oud klasgenoot van mij verstuurde woensdag avond ook ineens allemaal spam.
Ze probeerde er ook van alles aan te doen maar kreeg het ook niet zo 123 weg.
Dit waren geen persoonlijke berichtjes maar simpele: "hello there, 'insert link naar fout pagina' "

Heeft ze wel haar WiFi en windows wachtwoord aangepast?
Als er iemand op haar wifi mee lift en simpel bij haar gegevens kan kan je opnieuw installeren en scannen wat je wil maar vind je niks.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Interessant topic, dus ook maar even getest.

Ik open in firefox een sessie naar outlook.com en log in.
Ik open in IE een sessie naar outlook.com op een andere PC en op de zelfde pc.
Ik voer nu op alle drie wat acties uit in outlook.com.
Nu wijzig ik in 1 browser mijn wachtwoord.
In alle sessies kan ik gewoon nog alles doen zonder dat ik op nieuw hoef in te loggen.

Nu komt het leuke, de andere sessies zijn niet geregistreerd als zijnde ingelogged na wijzigen wachtwoord.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Wim-Bart schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 03:34:
Interessant topic, dus ook maar even getest.

Ik open in firefox een sessie naar outlook.com en log in.
Ik open in IE een sessie naar outlook.com op een andere PC en op de zelfde pc.
Ik voer nu op alle drie wat acties uit in outlook.com.
Nu wijzig ik in 1 browser mijn wachtwoord.
In alle sessies kan ik gewoon nog alles doen zonder dat ik op nieuw hoef in te loggen.

Nu komt het leuke, de andere sessies zijn niet geregistreerd als zijnde ingelogged na wijzigen wachtwoord.
Dus totdat je eruit gegooid word door een tijdlimiet kan je feitelijk als een spook in iemands mailbox zitten?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 02:50:
Sessies die open blijven staan zal ik morgen testen, dat leek me het meest logisch, maar onbegrijpelijk na passchanges. Je bent toch amateuristisch bezig als een passchange sessies niet sluit?

Ik plaats hier morgen mijn testbevindingen vanuit android. iDevices heb ik niet, maar als iemand het met een iPhone of WM device ook eens kan proberen weten we dat allemaal ook weer.

Ik zal: Outlook client en webmail open, en op ander systeem paaschange. Sluit sessie direct? Zo niet, om de half uur testen of de sessie al gesloten is.

Zal haar morgen ook even vragen hoe lang ze oud oud wachtwoord al had en of er mensen zijn die deze hebben/hadden.
Sessies blijven nog 24 uur lopen uit mijn ervaring!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11 12:36

SeatRider

Hips don't lie

DennusB schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:24:
[...]

Sessies blijven nog 24 uur lopen uit mijn ervaring!
En die 24 uur begint steeds opnieuw als je een handeling uitvoert? Dan hoef je alleen maar elke dag af en toe op F5 te drukken, en kunnen jullie wachtwoorden veranderen wat je wilt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• DennusB
  • Niet online
SeatRider schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:31:
[...]

En die 24 uur begint steeds opnieuw als je een handeling uitvoert? Dan hoef je alleen maar elke dag af en toe op F5 te drukken, en kunnen jullie wachtwoorden veranderen wat je wilt.
Nee, 24 uur na het aanpassen van het wachtwoord word de sessie naar (in ieder geval) webmail afgeschoten en moet je het wachtwoord opnieuw invullen ter verificatie. Wat de 'hacker' in dit geval dus niet kan.

Verwijderd

Ik denk dat het gewoon een bug is, je wachtwoord veranderen en er dan nog steeds in kunnen noem ik een major bug, in plaats van dat TS gehacked is en zelfs zijn router. Daar geloof ik niks van. Outlook faalt gewoon denk ik. MS en faal, what else is new?

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:05:
Ik denk dat het gewoon een bug is, je wachtwoord veranderen en er dan nog steeds in kunnen noem ik een major bug, in plaats van dat TS gehacked is en zelfs zijn router. Daar geloof ik niks van. Outlook faalt gewoon denk ik. MS en faal, what else is new?
Dit heb ik jaren terug al bij ze gemeld. Ze doen er niks mee :(

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maar als dat waar is, wat moet je dan doen wanneer je telefoon gestolen is waarop je hotmail/outlook gesynchroniseerd wordt? Je kunt de sessie niet sluiten bij activity en je wachtwoord veranderen is dus schijnbaar niet genoeg... wat rest er?

Verwijderd

The Inquisitor schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:39:
Maar als dat waar is, wat moet je dan doen wanneer je telefoon gestolen is waarop je hotmail/outlook gesynchroniseerd wordt? Je kunt de sessie niet sluiten bij activity en je wachtwoord veranderen is dus schijnbaar niet genoeg... wat rest er?
Blokkering van het account aanvragen bij MS? Via de website kun je klikken op 'Can't access your account?' dan 'I think someone else is using my Microsoft account'. Of heb je dat al gedaan?

Verder kun je wel aangifte doen. Als iemand jouw fiets jat weet je ook niet hoe of wat, je weet enkel dat er een strafbaar feit is gepleegd. De politie kan als ze de tijd nemen voor je aangifte de beschikking hebben over meer middelen om te achterhalen wat eraan de hand is en kan ook MS bewegen tot een oplossing. Verder helpt het misschien ook voor jou om het account te laten resetten door MS als je mededeelt dat je aangifte hebt gedaan omdat er misbruik wordt gemaakt van het account.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2014 18:17 ]

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Stuur een mailtje vanuit haar account naar haar account met de mededeling dat, indien er nog 1 keer mail wordt gestuurd, je aangifte gaat doen. Dat zal eventuele grappenmakers hopelijk doen stoppen.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• M.l.
Al verandering in de situatie? Weet je al meer?

• TWeaKLeGeND
Er zijn geen vreemde zaken meer gebeurt, en ook ik heb gemerkt dat een sessie dus gewoon keihard open blijft staan, ik ga nu 2FA aanzetten en kijken of dat de andere sessies WEL sluit.

Ik weet wel dat 2FA aanzetten bij bepaalde functies ook al ben je al ingelogged weer je 2FA code vraagt, kan zijn dat je er op dat moment pas uitgegooid word, dat verwacht ik zelf.

Testing.. now

2FA sluit sessies ook niet

Ben benieuwd hoe lang ik de sessies open kan houden
Maar ik ben ook benieuwd of de sessie gesloten word als ik van IP verander.. Dus ik ga dat proberen nu

En te idioot voor woorden, maar waar: Na het wisselen van Wifi naar 4G blijft zowel de websessie open als de outlook app. Kan nog alles, lezen wissen en mailen.

Bij de outlook app ben ik er inmiddels uitgegooid. Via de mobiele browser nog volledige toegang

Ik heb inmiddels weer ingelogged via de outlook app... Geen 2FA nodig... Ongelovelijk, zet je een beveiligingsfunctie aan, is die te omzeilen door via hun app in te loggen.

9.53 ochtend, ik lig er inmiddels uit, minder dan 24 uur dus

[ Voor 48% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-03-2014 09:53 ]

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:56

Bob

Dus conclusie: de attacker had haar eenvoudig password en heeft op die sessie zo lang mogelijk mailtjes gestuurd?

• TWeaKLeGeND
Zoiets lijkt het te zijn ja..

Begin nu toch wel te twijfelen over mijn eigen hotmail gebruik, het is lang niet mijn enige e-mail adres maar er staat toch aardig wat spul in. Het is dat laptop en telefoon encrypted zijn dat die bij diefstal geen sessies weggeven. Maar er hoeft maar een keer een mitm te zijn bijv en zodra ik het merk ben ik nog altijd uren lang kwetsbaar.

Verwijderd

Dat is toch wel een serieus gat in de beveiliging dan. Ik kan me niet voorstellen dat een groot bedrijf als Microsoft dat niet gepatched heeft... kan er niet iets anders aan de hand zijn?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

TWeaKLeGeND schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:16:
...9.53 ochtend, ik lig er inmiddels uit, minder dan 24 uur dus
En de hacker, heeft die nog mails verstuurd?

Verder zou'k er toch even werk van maken om de internet connectie bij vriendin opnieuw te configureren.
Als namelijk de mailtjes die de hacker verstuurd, van het IP-adres van vriendin komen, betekent het dat hij een soort van VPN-toegang heeft. Hij heeft of op de router rechtstreeks VPN-toegang of hij heeft een port geforward naar vriendin's PC en gebruikt RPC, VNC, Teamviewer of andere remote control software.
D'r is meer aan de hand dan alleen een password-reset die 24 uur nodig heeft om te effectueren

[ Voor 53% gewijzigd door Brahiewahiewa op 14-03-2014 15:32 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• TWeaKLeGeND
Haar laptop is inmiddels secure for sure.
Bij haar router kan ik vooralsnog niet komen maar zal nog bedenken hoe en wat.

Nu het mysterie van de mailtjes na passchange is opgelost begint deel 2:

Er loopt nog steeds een psycho rond waar ze last van kan gaan hebben

Verwijderd

TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:32:
Haar laptop is inmiddels secure for sure.
Bij haar router kan ik vooralsnog niet komen maar zal nog bedenken hoe en wat.

Nu het mysterie van de mailtjes na passchange is opgelost begint deel 2:

Er loopt nog steeds een psycho rond waar ze last van kan gaan hebben
Maar vooral geen aangifte doen...

• TWeaKLeGeND
Wie heeft het over geen aangifte doen?
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:13:
Aangifte doen is enkel belangrijk voor dossier opbouwen voor het geval van escalatie. Zal het er met haar over hebben of ze het vast wil leggen bij de politie.

[ Voor 78% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-03-2014 22:39 ]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kleine eigen ervaring ter aanvulling. Mijn vriendin en ik gebruiken ook Live/Outlook en die benaderen we ook via Android devices. Toen tijdens de vakantie een van haar mails gehacked werd heeft ze alle wachtwoorden gewijzigd. Werkelijk dagen later wilde ik een mail versturen vanaf mijn smartphone waar "iets" niet goed ging. Het werd ineens verstuurd vanaf haar account en pas DAARNA had ik geen toegang meer (terwijl ze lang daarvoor haar wachtwoord aangepast had). De tijd tussen het wijzigen en uitloggen KAN dus vele malen langer zijn dan die 24 uur..

Inmiddels geen spookmails meer gehad?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• MrMilco
  • Laatst online: 10:21
Ik ben benieuwd hoe het er nu voorstaat,
Uit eigen ervaring, weet ik dat je ook zonder een poort open te hebben staan, via een omweg alsnog remote desktop kan gebruiken, al lijkt me dat in dit geval niet mogelijk, aangezien haar laptop/pc uit staat.

Kun je niet via Teamviewer in haar modem/router komen om zo de logs te kunnen zien?

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-11 08:52
Over Teamviewer gesproken, heeft dat niet op haar PC gestaan, dat bijvoorbeeld een ex via haar laptop en ip-adres mails verstuurde?

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

• ennas7
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 00:19
Maakt ze thuis gebruik van Wifi? Een MitM attack is dan kinderlijk eenvoudig.

Het hoeft ook niet eens bij haar thuis gebeurd te zijn. Misschien heeft ze bij een koffiebar in de buurt openbaar wifi gebruikt.

Wel fijn dat het nu opgelost is.

• F1k
  • Laatst online: 28-11 23:45

F1k

Captain Obvious

Sorry dat ik al het bovenstaande niet gelezen heb, maar mijn zusje had hetzelfde met haar ex, die resette haar wachtwoord steeds via de 'geheime vraag' optie, die niet veranderd kan worden. Geen idee hoe ze dat ondertussen opgelost heeft.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
F1k schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:11:
Sorry dat ik al het bovenstaande niet gelezen heb, maar mijn zusje had hetzelfde met haar ex, die resette haar wachtwoord steeds via de 'geheime vraag' optie, die niet veranderd kan worden. Geen idee hoe ze dat ondertussen opgelost heeft.
Je volgens mij de vraag , maar sowieso het antwoord veranderen in hotmail hoor

Try SCE to Aux

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Ooit eens in het verleden een soortgelijk iets had, gelukkig net op tijd bij.
Sindsdien heb ik de boel gescheiden. 1 account puur mailing, 1 account voor facebook, 1 account voor registraties fora, 1 account voor rotzooiregistratie voor software, aanbiedingen en folderjunk en de laatste voor werk gerelateerd......omslachtig? Ja, maar als er een gehackt wordt dan is gelijk niet alles verknoeid. Maandelijks ww wijzigingen en niet overal hetzelfde wachtwoord gebruiken. Sociale wachtwoorden zijn helemaal not done....geheime vraag.....werk in tegenstellingen .....just My 2 cents

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Pagina: 1 2 3 Laatste