• Dippie94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Goedemiddag,

Na wat gesurf op het internet voor een compacte camera voor mijn stagebedrijf, heeft een camera met Android ons (stagebeleider en ik) aandacht gepakt. Ik ben benieuwd hoeveel camera's er zijn met Android.
Ikzelf kon alleen de Nikon Coolpix S800c en de Samsung Galaxy Camera 2 vinden.

Iemand die meerdere camera's weet met Android (liefst een zo recent mogelijke Android-versie).

Met vriendelijke groet,
Diedrik

PS: Mocht deze vraag verkeerd staan, dan mag ie worden verplaatst naar 't goede forum :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dippie94 op 12-03-2014 15:29 . Reden: Verduidelijking waarom. ]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:23

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Veel meer zijn er dacht ik ook niet, tja mobieltjes wel natuurlijk ;)

Waarom precies die combinatie?

www.maartendeboer.net

• Dippie94
M'n stagebegeleider vroeg mij dat uit te zoeken, haha.

Mede omdat dan de foto's direct per mail kunnen verzonden naar collega's of andere bedrijven (dmv GMail), zonder eerst via een PC of mobiel te gebruiken. Ik heb ook gezocht om een mogelijkheid om Outlook (niet Outlook.com) in te stellen, maar dit lijkt helemaal niet te kunnen.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05
Dippie94 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:27:
M'n stagebegeleider vroeg mij dat uit te zoeken, haha.

Mede omdat dan de foto's direct per mail kunnen verzonden naar collega's of andere bedrijven (dmv GMail), zonder eerst via een PC of mobiel te gebruiken. Ik heb ook gezocht om een mogelijkheid om Outlook (niet Outlook.com) in te stellen, maar dit lijkt helemaal niet te kunnen.
Outlook.com is gewoon als Exchange Actyve sync pushmail in te stellen. Geen probleem op een gemiddelde android telefoon.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Voor outlook zou ik eerder kijken naar een Windows Phone zoals de Lumia 1020 met grote sensor (groter dan die van de 2 camera's die je zelf noemde). Ik weet niet hoe het zit met gmail op windows phone, want ik heb geen gmail.

Edit: gmail app

Edit2: wat zijn je fotografische eisen aan de camera?

[ Voor 28% gewijzigd door Universal Creations op 13-03-2014 12:00 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Dippie94
Ikzelf ben een trotse bezitter van een Lumia 620. Uiteraard is de lens van deze telefoon niet te vergelijken met die van een Lumia 1020 of een goede compact camera, maar Lumia's zijn ontzettend goede toestellen.

Over GMail: In de mail-app die standaard bij Windows Phones (WP8, hoe het zit bij WP7 weet ik niet zeker) wordt geleverd, kun je ook een GMail-account instellen. Hier heb je niet per sé een aparte app voor nodig.

We willen geen telefoon aanschaffen voor het bedrijf om foto's mee te maken, maar echt een camera. Uiteindelijk zijn we op drie camera's uit gekomen:
- Nikon CoolPix S800c
- Samsung Galaxy Camera
- Samsung Galaxy Camera 2

Meer (compacte) camera's zijn er volgens mij niet met Android. Daarnaast is een Lumia 1020 duurder dan deze camera's en zijn een bel- en sms-functie niet van belang.

Fotografische eisen zijn niet ontzettend belangrijk, er moeten gewoon goede foto's op kunnen worden gemaakt.

Heb ik nog wel een vraag:
Ik zag dat de Lumia 1020 een cameraresolutie heeft van 41 megapixels, de (bijvoorbeeld) Samsung Galaxy Camera heeft een cameraresolutie van 16,3 megapixels. Zijn de foto's die met een Lumia 1020 worden gemaakt daadwerkelijk beter dan die van een Galaxy Camera?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:49

mrc4nl

Procrastinatie expert

Dp heeft een mooie review waarin ze de lumnia 1020 vergelijken met een kleine point en shoot
(met zoom) http://connect.dpreview.c...ersus-canon-powershots120

kun je zelf beetje zien hoe goed of slecht de lumnia is :)

[ Voor 12% gewijzigd door mrc4nl op 13-03-2014 15:13 ]

ora et labora

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 11:51

Sick Nick

Drop the top!

http://www.sony.nl/electr...compacte-cameras/dsc-qx10

Als alternatief, zelfde soort sensor als in die android modellen maar deze werkt met elke android/ios telefoon. Heb je hem direct op je eigen telefoon en kan je m meteen doorsturen.

Is er ook als QX100 met een veel grotere sensor en betere lens maar dan ga je ook naar hogere prijzen uiteraard (400+ euro).

• Dippie94
mrc4nl schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:07:
Dp heeft een mooie review waarin ze de lumnia 1020 vergelijken met een kleine point en shoot
(met zoom) http://connect.dpreview.c...ersus-canon-powershots120

kun je zelf beetje zien hoe goed of slecht de lumnia is :)
Die review had ik zelf ook al gevonden. Wordt goed in uitgelegd hoe goed de camera van een Lumia 1020 is. Ik ben echter niet op zoek naar een telefoon, maar naar een compact camera, wat wel duidelijk zou moeten zijn in mijn posts binnen dit topic.
Sick Nick schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 16:45:
http://www.sony.nl/electr...compacte-cameras/dsc-qx10

Als alternatief, zelfde soort sensor als in die android modellen maar deze werkt met elke android/ios telefoon. Heb je hem direct op je eigen telefoon en kan je m meteen doorsturen.

Is er ook als QX100 met een veel grotere sensor en betere lens maar dan ga je ook naar hogere prijzen uiteraard (400+ euro).
Leuk dat je me een nieuwe gadget laat zien. Echter ben ik op zoek naar een compact camera, het liefst met Android. Dit voor het bedrijf waar ik stage loop. Aan zo'n lens heb ik dus niets.

• Universal Creations
Wat is voor jou dan het verschil tussen een compactcamera met smartphone software en een smartphone met camera erin? Waarbij de 1020 betere resultaten produceert dan menig compactcamera.

• Dippie94
Voor mij persoonlijk is er weinig verschil. Echter heb ik vanuit het bedrijf waar ik stage loop de opdracht gekregen om een compact camera te vinden met als het even kon Android.
Ze willen een compact camera, en geen telefoon met een camera (hoe goed die camera van die telefoon dan ook mag zijn). ;)

• Universal Creations
En wat moet ermee gefotografeerd worden?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:23

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dippie94 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 00:05:
Voor mij persoonlijk is er weinig verschil. Echter heb ik vanuit het bedrijf waar ik stage loop de opdracht gekregen om een compact camera te vinden met als het even kon Android.
Ze willen een compact camera, en geen telefoon met een camera (hoe goed die camera van die telefoon dan ook mag zijn). ;)
Tsja dan zou je moeten zoeken, het zal niet makkelijk zijn. Als een camera in een telefoon net zo goed is als een compact (met Android) dan zie ik het probleem niet zo als het een telefoon is?

Een andere optie is wellicht een compact camera met WiFi, desnoods dmv. een Wifeye SD kaart? Zo kun je direct de foto's doorsturen naar een ander apparaat.

www.maartendeboer.net

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-01 22:25
Als jouw opdracht is om een compactcamera te zoeken met Android, ongeacht of er betere alternatieven zijn, dan ben je klaar. Wat je gevonden hebt, zijn op dit moment de enige opties.

• Dippie94
Wat misschien nog niet helemaal duidelijk was, is dat er een emailaccount op de camera moet kunnen worden ingesteld. Outlook, Outlook.com of GMail, dat maakt ons niet uit. Met zo'n vereiste kom je toch heel snel bij een Android-camera uit. Andere camera's die met wifi werken, kunnen vaak alleen verbinden met een (mobiel) apparaat op hetzelfde netwerk, maar dit zou een extra stap zijn.

Ik denk dat wij er uit zijn, en dat wij een geschikte compact camera hebben gevonden.

Ik wil jullie dan ook bedanken met het meedenken in een oplossing :)

Wat ik me echter nog wel afvraag is het volgende:
Dippie94 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:11:
Heb ik nog wel een vraag:
Ik zag dat de Lumia 1020 een cameraresolutie heeft van 41 megapixels, de (bijvoorbeeld) Samsung Galaxy Camera heeft een cameraresolutie van 16,3 megapixels. Zijn de foto's die met een Lumia 1020 worden gemaakt daadwerkelijk beter dan die van een Galaxy Camera?

Verwijderd

Welke camera is het geworden?

Megapixels zijn niet de enige factor die meetellen in de kwaliteit van een camera, maar ik kan me voorstellen dat de Lumia 1020 in die vergelijking de betere foto's produceert.

• Dippie94
Waarschijnlijk wordt de Samsung Galaxy Camera aangeschaft. De Nikon ondersteunt Android tot versie 2.4, de Galaxy Camera 2 is (naar ons mening) te duur voor de verbeteringen die zijn doorgevoerd in deze camera ten opzichte van de eerste Galaxy Camera.

Allen nogmaals bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Dippie94 op 17-03-2014 09:35 ]

Pagina: 1