tweede scherm vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 578089

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb een vraag over een 2e scherm die ik heb aangesloten aan mijn laptop!

ik zou graag mijn 2e scherm willen gebruiken om bijvoorbeeld voor school informatie op te zoeken oid.

voorbeeld: op scherm A (laptop scherm) zet ik word aan. en op Scherm B (het aangesloten scherm) zet ik wikipedia (google chrome) aan.

nou lukt het me wel om het scherm te zetten op extended (uitbreiden). en ik weet ook wel hoe ik moet switchen tussen de schermen! (gewoon met de muis naar de zijkant van het scherm gaan). alleen mijn probleem is nu als volgt:

stel ik zet word dus aan op scherm A (de laptop). dan ga ik met mijn muis naar de zijkant van mijn laptop scherm! de muis is nu op scherm B (extra scherm) gekomen. geen probleem!
dus wat doe ik: ik ga op scherm B met mijn muis naar google chrome, ik klik erop en vervolgens start google chrome zich op scherm A!

hoe kan ik zorgen dat google chrome opent op scherm B? zodat ik op het ene scherm word kan gebruiken en op het andere internet.

hopelijk is mijn vraag duidelijk!

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Anoniem: 578089 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:17:
hallo allemaal,

ik heb een vraag over een 2e scherm die ik heb aangesloten aan mijn laptop!

ik zou graag mijn 2e scherm willen gebruiken om bijvoorbeeld voor school informatie op te zoeken oid.

voorbeeld: op scherm A (laptop scherm) zet ik word aan. en op Scherm B (het aangesloten scherm) zet ik wikipedia (google chrome) aan.

nou lukt het me wel om het scherm te zetten op extended (uitbreiden). en ik weet ook wel hoe ik moet switchen tussen de schermen! (gewoon met de muis naar de zijkant van het scherm gaan). alleen mijn probleem is nu als volgt:

stel ik zet word dus aan op scherm A (de laptop). dan ga ik met mijn muis naar de zijkant van mijn laptop scherm! de muis is nu op scherm B (extra scherm) gekomen. geen probleem!
dus wat doe ik: ik ga op scherm B met mijn muis naar google chrome, ik klik erop en vervolgens start google chrome zich op scherm A!

hoe kan ik zorgen dat google chrome opent op scherm B? zodat ik op het ene scherm word kan gebruiken en op het andere internet.

hopelijk is mijn vraag duidelijk!

alvast bedankt!
toon volledige bericht
Gewoon slepen naar het andere scherm.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 17:57

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Volgens mij, maar kan het hier niet testen, is het zo dat je applicatie opstart op het scherm waar het de laatste keer gesloten is?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-06 16:46
Afvalzak schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:20:
Volgens mij, maar kan het hier niet testen, is het zo dat je applicatie opstart op het scherm waar het de laatste keer gesloten is?
Klopt, de meeste programma's werken op deze manier.
De eerste keer dat je een programma start zal het vaak op het eerste scherm zijn. Sleep deze naar het andere scherm, en de volgende keer dat je het opstart zal het op het andere scherm tevoorschijn komen.
Sommige programma's openen zichzelf ook op het scherm waar de muis zich bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 578089

Topicstarter
oh nice het is gelukt! ik kon het gek genoeg nergens vinden op google :(

maar goed bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

Noot er zijn ook wat sneltoetsen om windows tussen de 2 schermen heen en weer te gooien

uit mijn hoofd win+shift+pijltje links of rechts

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314070

Gebruik DisplayFusion. Dit is een software-pakket die speciaal is bedoeld voor meerdere schermen. Hierin kun je voor iedere scherm een taakbalk aanzetten en compleet aan je eigen wensen aanpassen. Maak bijv. Google Chrome vast aan je taakbalk op scherm B. De volgende keer dat je op het icoontje van Google Chrome klikt op scherm B, dan zal ook Chrome starten op dit scherm. Hetzelfde geldt voor scherm A.

Ik gebruik dit zelf ook. Super handig!
Pagina: 1