koelvloeistof/water verversen en wanneer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-01-2018
ik heb dus hier [Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes gekeken voor wat voor vloeistoffen gebruikt worden binnen een waterkoel combinatie. maar wat ik er niet uit kan vinden is wanneer deze ongeveer ververst moeten worden?

waar moet er op gelet worden? wat moet je voorkomen? welke combinatie van vloeistoffen gaan langer mee?

ingredient 1ingredient 2ververstijd?
Gedemineraliseerd water?
Gedemineraliseerd water5:1 Autokoelvloeistof?
Engine Ice?

Ik heb iets gehoord dat bij Gedemineraliseerd water rond een half jaar vervangen moet zijn. maar kan het zijn dat in combinatie met autokoelvloeistoffen dit veel langer zal zijn?

verder, hoevaak zal dit er bijgevult moeten worden? ik neem aan dat deze vloeistoffen ook verdampen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

in een gesloten systeem mag er normaal niets uitgaan. En je weet dat koelvloeistof voor in de wagen ook verdund verkocht word :) heb je ineens de juiste verhouding.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 08:50

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Het is voor sommige vloeken in de kerk, maar de meest onderhouds-vrije manier die ik heb gebouwd tot nu toe is door een vloeistof te pakken die gemaakt is voor PC-waterkoeling (Mayhems, EK, Aquacomputer, Feser: kost hooguit 15 euro) en dan bij voorkeur een kleurloze variant (hoewel ik nog nooit problemen heb gehad met kleurstof). Mijn ervaring is dat je deze gedurende de normale levensduur van een PC nooit meer hoeft te vervangen en enkel 1 keer na een maand of 2 een beetje bij moet vullen (door het uitzetten van slangen, verdwijnen van air-pockets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migz
bedankt! dan weet ik in ieder geval meer dan een dag geleden.

ik zal dit zeker meenemen voor als ik waterkoeling ga implementeren op mijn pc :)
dan is het water tog minder ingewikkeld dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

Het water is bij een premix vaak na 2 jaar nog steeds niks mis mee.
Het probleem ligt eerder bij flexibele slangen, deze zou ik eens per 3 kwart jaar vervangen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migz
je bedoelt dat deze slangen op een gegeven moment kunnen scheuren of niet meer schoon zijn?
nou ja, op dat moment zou het ook niet slecht zijn om ook meteen het water te vervangen, aangezien het er tog uit moet om de slangen te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
ik heb na 2 jaar men setup naar onderhoud gestuurd, dit was demi + silver coil.
Ik zag nog niet echt een reden om dit eerder te doen en ook geen reden om het na 2 jaar te doen eigenlijk.

Maar goed, het is 'proper' nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

migz schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:22:
je bedoelt dat deze slangen op een gegeven moment kunnen scheuren of niet meer schoon zijn?
nou ja, op dat moment zou het ook niet slecht zijn om ook meteen het water te vervangen, aangezien het er tog uit moet om de slangen te vervangen.
De slangen worden dof en het plastic word zacht. Het ziet er alleen lelijk uit.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1