[Centos/DA/CSF] Remote SQL connectie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10-2023
Geen idee of ik hier in de goede subfora terecht ben gekomen, maar anders zijn er vast modjes die het met liefde voor me verplaatsen naar de juiste plek ;-) (excuses voor onhandigheid alvast)

Al een tijdje draai ik enkele VPSjes. Nu wil ik voor een bepaald project een remote (My)SQL connectie kunnen opzetten. Op mijn eigen webservers was dit nooit een issue; poortjes open; rechten geven en gaan met die banaan.

Nu loop ik er met mijn VPS toch een beetje op vast; Het betreft een VPS met Centos, DirectAdmin en CSF (als firewall). Ik heb in my.conf de poort op 3306 staan en het bind-adres naar 127.0.0.1 gezet.

In de iptables zit de poort 3306 open gezet (tcp, en ook maar udp geprobeerd...) maar het lijkt allemaal (nog) niet te werken...

Heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd zie? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een bind op 127.0.0.1 geeft geen remote toegang. Het luistert op localhost, niet het externe adres waar je naar verbinding maakt. Log lezen 101.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10-2023
Ok, stupid me. Ging er vanuit dat ik het bind-adres lokaal kon laten, zolang er maar een verbinding mogelijk was met de poort.

Is nu inderdaad gefixt! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Het bind address op 127.0.0.1 kan wel, maar dan moet je de SQL connectie over een SSH tunnel gooien. Wat opzich sowieso beter is :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!