Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citan85
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-03-2014
Hallo mensen,

ik zit met een probleem. Ik heb sinds een aantal weken deze onkyo 414 reciever. Ik heb daarop aangesloten een Teufel Ultima 40mk2 5.1 set. Alles klinkt prima en werkelijk een prachtig geluid. Maar ik zat een tijdje terug muziek te luisteren via de mediaserver en ineens werd het geluid knalhard. Echt je sprong je stoel bijna uit. Het klonk of waren de speakers opgeblazen. Eenmaal de reciever uit en dan weer aan en niets aan de hand. De speakers klonken nog steeds kraak helder. Ik heb dit nu 4 keer al gehad. Elke keer btw dat ik mijn content aan het beluisteren was via streaming vanaf de pc. Ik heb contact met Teufel gehad en die denken dat het aan de reciever kan liggen. Het kan een defect zijn volgens hen of een instelling verkeerd.

Ik moet zeggen dat ik nog geen contact heb gehad met Onkyo zelf. Maar omdat het probleem zo vreemd is wilde ik op dit forum het even voorleggen in het kort. Heeft iemand dit ook meegemaakt of dat iemand weet waar het aan kan liggen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 07:49

DJ Vincento

1422055

Aan je speakers zal het niet liggen, die zijn passief en daarmee geen veroorzaker van het probleem. Grootste kans dat het een software/firmware fout is in je mediaserver. En anders zit het probleem in je Onkyo receiver.